Nema skrev 2018-11-19 09:39:39 följande:
Jag är också extremt svullen!! Det är verkligen en bula som syns och jag vet att det inte är "den riktiga" bebismagen utan bara svullnad med det ser verkligen ut som en riktig mage, så tydlig är den.. Jag har fått köpa träningsbyxor för gravida, enda jag får på mig..
Hur långt gången är du? Jag är halvvägs igenom v.8!
Jag är i vecka 5+2 så mitt är ju verkligen bara luft. Men det ser ut som att jag är i vecka 25 så fort jag äter något haha. Träningsbyxor är ju skönt. Jag tänkte köpa lite stickade strumpbyxor imorgon, så får jag gå lite mer med mjuka kjolar ett tag tills denna jättesvullnad lägger sig.
drBubbles skrev 2018-11-19 11:12:46 följande:
Hejhej,
Jag hoppar gärna in här, jag med. Plussade förra fredagen, har BF 20/7-19 enligt Preglife, v 6 (5+1) idag. Hade ett MF i juli i v 10 som blev extra jobbigt och utdraget med skrapning, menmen, ett nytt plus nu! Känns som att jag hade mer symtom i våras (innan MF) än vad jag har nu, men kommer kanske ihåg de senare veckorna (?).
Till alla som går/gått på tidigt vul: var bor ni? "fick" ni tid för vul lätt? När jag ringde och pratade med bm och bad och vul ville de inte boka in nåt innan jag har varit på inskrivningen (vilket dock är nu 22/11).
Grattis alla till plus, spännande att få följas åt
Grattis till plusset
Jag fick missfall i augusti och känner mig helt enkelt jätteorolig denna graviditeten. Frågade om VUL när jag bokade tid för inskrivning och fick som svar att remiss för det endast skrivs om särskilda anledningar föreligger. Så jag har bokat ett VUL privat hos min gynekolog. Det kostar som ett vanligt läkarbesök och ingår i högkostnadsskyddet. Bor i Malmö.