Inlägg från: SweetDelight |Visa alla inlägg
  • SweetDelight

BF juli 2019 - stannar på FL

Hej!
    Får jag hoppa in här? Har följt er ett par dagar men inte vågat gå med. Men nu har jag tagit mod till mig :)
    Är beräknad 19/7-19 så jag är i vecka 4+5.
    Det är mitt andra barn, men vårt första gemensamma. Vi har försökt i ett år och jag hade ett tidigt missfall i augusti. Så nu hoppas jag att denna lilla vill stanna. Är som många andra oerhört orolig för att det ska bli ett mf/ma.

• SweetDelight
    LoveEver skrev 2018-11-15 11:53:25 följande:
    Vad kul :))

Grattis och välkomna :))

Hur gammal är din första ? Och hur gamla är ni ?

Tack så mycket :) 

Min son är 7 år. Så det var ett tag sedan jag var gravid sist. Hoppas dock kunna få njuta mer av den här graviditeten än vad jag gjorde med första då jag mest var orolig hela tiden. :) 

Jag är 24 och min sambo 32 år. 

• SweetDelight

Lägger in mig i listan jag också Solig

*Nema, 23 och partner 29 år, 1a barnet, BF 4/7

*LoveEver, 32 respektive 40 år gamla, 4e barnet, BF 15/7

*SweetDelight, 24 och partner 32 år, 2:a barnet, BF 19/7

• SweetDelight
    LoveEver skrev 2018-11-15 14:50:21 följande:
    Vad roligt :)) är det ert andra barn tillsammans ?

Jag har en sedan tidigare som är 10 år och min man har två sedan tidigare 15 respektive 6 år gamla.

Och tillsammans har vi 2 barn, en på 2 år och en på 5 månader och nu är vi gravida med 3e gemensamma barnet :)) längtar så mycket efter alla sparkar och rörelser <3

Min 7 åring är sedan tidigare. Så detta är vårt första gemensamma barn. 

Då är ni en stor familj. Såå himla mysigt <3 

Åh jag längtar också jättemycket efter sparkar, rörelser och en växande mage. Tycker det ska bli så kul när det väl är dags att börja berätta för alla också, och mest av allt när vi ska berätta för sonen. Tror han kommer bli så glad över att få ett syskon. <3

• SweetDelight
    redoförbebis skrev 2018-11-15 19:29:18 följande:

Började plötsligt blöda en kväll, en fläck i byxorna mittiallt, efteråt har det kommit på pappret men inte i bindan, lite mensvärk liknande men inte värre än jag hade första veckorna (v6 nu)!

Misstänker endå att det är missfall fast jag hoppas annat..

Det är ju inte helt ovanligt att man får blödningar i början av graviditeten utan att det beror på missfall. Jag hade det med sonen och det gick ju bra trots allt. Hoppas hoppas att det är så för dig med. 
    Håller tummar och tår! Kramar <3 

• SweetDelight
    redoförbebis skrev 2018-11-16 11:32:29 följande:
    Var på ultaljud nu men för tidigt för att se embryot men iaf var livmoderkakan där och jag fick kontrolltid nästa vecka, så det är väl 50/50 nu då!

Hoppas hoppas!! <3

Hur är det med dig nu? Har blödningarna avtagit? 

• SweetDelight
    LoveEver skrev 2018-11-17 07:36:13 följande:
    Ja jag Älskar min stora familj <3

Vad roligt för er :)

Vart hos Bm igår på inskrivning och fick då veta att de nu i Västra Götaland bestämt att man ska göra 2 ultraljud 1 Tul (tidigt ultraljud) tror det var mellan veckorna 12-15 och sedan det vanliga i vecka 17-20 såklart frivilligt.

Men vem vill inte se sin bebis 2 gånger <3

Wow vad jag längtar till januari nu :))
    Gud vad härligt. Såklart man vill se bebis två gånger om man får möjlighet till det :D Kan tänka mig att längtan är enorm <3 
  • SweetDelight

Grattis till alla nya i tråden Solig

Är det någon annan som är extremt uppsvullen?
    Min mage är supersvullen och ännu värre blir det när jag äter. Och äter jag gör väldigt ofta eftersom jag är hungrig konstant. Jag kan inte knäppa majoriteten av mina byxor. Kan inte komma ihåg att jag hade detta problemet med sonen...  

• SweetDelight
    LoveEver skrev 2018-11-17 23:42:02 följande:
    Ja verkligen :))

Hur var det hade du skrivit in dig hos bm ?

Jag har tid för inskrivning om en vecka, den 27/11 och så har jag bokat in tid för VUL i början på december. 

Längtar så till båda. Känns som att allting kommer börja kännas mer på riktigt efter det. <3

Selmans skrev 2018-11-18 00:14:27 följande:
    JA! Är så enormt svullen alltså. Gasperioden slår hårt alltså. Bara kvällarna dock. Hade ju varit trevligt om det var en bebis som skapade kulan, men nu när det är mest luft känns det sådär, haha! Får tänka att det ändå är graviditeten som syns.

Skönt att jag inte är ensam i varje fall. Jag har fått gå med uppknäppta byxor till jobb de senaste dagarna med långa tröjor som täcker. Vilket känns väldigt löjligt när man bara är i vecka 6 haha. Undrar hur länge det ska hålla i sig? :'D 

• SweetDelight
    redoförbebis skrev 2018-11-18 10:53:12 följande:
    Blödde egentligen endast ordentligt då på torsdag en stund, under natten och fredag kom det bara rostbrunt på pappret, 2 små koagel/slem trådar kom också, sen slutade det. Hade molvärk natten till lördag och sen det har kommit och gått lite..men har IBS och varit oroog i magen enda sen början och nu ät det ju ännu värre av stressen, så har lite svårt att skilja på vad som är vad! HcG var 18000 i fredags så de menade att det iaf stämmer med veckorna osv, om det nu har nån betydelse bet jag ju inte.

Är rädd för att hoppas och fredag känns väldigt långt borta just nu..

Skönt att blödning avstannat i alla fall.
    Kan tänka mig att tiden går långsamt. Jag tänker på dig och håller tummarna så hårt jag kan! <3 

• SweetDelight
    Nema skrev 2018-11-19 09:39:39 följande:
    Jag är också extremt svullen!! Det är verkligen en bula som syns och jag vet att det inte är "den riktiga" bebismagen utan bara svullnad med det ser verkligen ut som en riktig mage, så tydlig är den.. Jag har fått köpa träningsbyxor för gravida, enda jag får på mig..
    Hur långt gången är du? Jag är halvvägs igenom v.8! 

Jag är i vecka 5+2 så mitt är ju verkligen bara luft. Men det ser ut som att jag är i vecka 25 så fort jag äter något haha. Träningsbyxor är ju skönt. Jag tänkte köpa lite stickade strumpbyxor imorgon, så får jag gå lite mer med mjuka kjolar ett tag tills denna jättesvullnad lägger sig. 

drBubbles skrev 2018-11-19 11:12:46 följande:

Hejhej,

Jag hoppar gärna in här, jag med. Plussade förra fredagen, har BF 20/7-19 enligt Preglife, v 6 (5+1) idag. Hade ett MF i juli i v 10 som blev extra jobbigt och utdraget med skrapning, menmen, ett nytt plus nu! Känns som att jag hade mer symtom i våras (innan MF) än vad jag har nu, men kommer kanske ihåg de senare veckorna (?). 
    Till alla som går/gått på tidigt vul: var bor ni? "fick" ni tid för vul lätt? När jag ringde och pratade med bm och bad och vul ville de inte boka in nåt innan jag har varit på inskrivningen (vilket dock är nu 22/11). 

Grattis alla till plus, spännande att få följas åt Skrattande

Grattis till plusset Solig

Jag fick missfall i augusti och känner mig helt enkelt jätteorolig denna graviditeten. Frågade om VUL när jag bokade tid för inskrivning och fick som svar att remiss för det endast skrivs om särskilda anledningar föreligger. Så jag har bokat ett VUL privat hos min gynekolog. Det kostar som ett vanligt läkarbesök och ingår i högkostnadsskyddet. Bor i Malmö.      

• SweetDelight
    redoförbebis skrev 2018-11-23 09:42:14 följande:

Var på kontroll idag pga av blödningar förra veckan och då de såg bara hinnsäcken ännu, droppblöder fortfarande ibland (inte färskt blod) och har haft sjukt speciellt i höger sida..jag var helt säker på att det var kört! Men idag syndes ett mini mini foster med hjärtslag enligt måtten ca.v6+5 som uträknat!!! Hon hittade ingen orsak till blödningen och sa att det då knappast är farliga blödningar jag har så länge de inte år klarröda. Är superglad men kan ända inte känna mig lugn, någon annan med erfarenhet av att ha ont och blöda trots normal graviditet?

Åh vad glad jag blir för din skull! Så härligt! Grattis <3

Jag hade lite blodblandade flytningar med sonen som avtog efter nån vecka, men har inte mer erfarenhet än så.
    Har dock en nära vän som hade mensvärk och blödde under nästan hela sin graviditet, i början ganska mycket dessutom, men som sen födde en frisk pojke i fullgången tid!
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL