• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Evi82

Jag fattar inte varför man inte kan testa mer när man fått fast gubbe? Jag hade blinkande 1-2 sen 3 november fast gubbe, betyder det att bim är tidigare då eller? Har bim 19-20 november m.

• carola18
    Canary skrev 2018-11-03 13:57:51 följande:

Beklagar. Nya tag!

Det var vårt sista ägg i frysen efter en ivf och vet inte riktigt om vi har råd att starta om med helt ny ivf..
  • Jojjans
    Va1kyrja skrev 2018-11-03 11:49:17 följande:

Bim -3. Ett svagt plus. (:

Grattis! Var det morgonurin, eller testade du nu på dagen?
  • Jojjans
    Yona123 skrev 2018-11-03 13:54:30 följande:

Hej och kul att hitta hit. Jag och min sambo försöker också med bebis verkstaden efter missfall i vecka 12 i slutet på september, vi blev gravida på första riktiga försöker. Har redan hunnit få en mens och haft ägglossning, använder ägglossningstest för att tydligare kunna pricka in. Vi mös till det för någon vecka sedan och hoppas på ett plus i nov. Har BIM 10 november så peppar att mensen inte kommer. Har sån otrolig barnlängtan och ännu mer efter missfallet.

Jag är också på första försöket efter missfall ivorian av september, i v.16. Blir jobbigt på ett speciellt sätt att hela tiden ha den första graviditeten att jämföra med tidsmässigt. Heja oss!
  • Jojjans
    carola18 skrev 2018-11-03 14:05:56 följande:

Det var vårt sista ägg i frysen efter en ivf och vet inte riktigt om vi har råd att starta om med helt ny ivf..

Fy vad tungt jag lider verkligen med dig! Vad kommer det sig att ni behöver betala det själva? Har ni förbrukat alla gratis som man kan få eller hur funkar det? Är det konstaterat att ni inte kan bli gravida själva/spontant, så att hoppet är helt ute om ni inte har råd?

Hoppas du har någon att prata med i den här tinga situationen! Även om vi alltid finns här också...
  • JohannaLi
    EllieJo skrev 2018-11-03 13:44:45 följande:

Haha det är precis sånt här jag behöver från denna grupp ;D det är så svårt när man inte pratar med vänner/familj om det för man vill inte känna press!

Åh håller med!! Har inte ens berättat för min mamma att vi försöker som Jag berättar allt för. Pallar inte med pressen att folk ska undra hur det går...
  • Jojjans
    Va1kyrja skrev 2018-11-03 11:49:17 följande:

Bim -3. Ett svagt plus. (:

Jag blir också väldigt nyfiken på vilken typ av test det var? :)
  • Va1kyrja
    Ero13 skrev 2018-11-03 13:15:44 följande:

Men åh! Grattis :D vad roligt! Testade du med ett vanligt eller testa tidigt? ^^

Tack! ^^Jag testade med ett vanligt, från testlagret.se.
  • Va1kyrja
    Jojjans skrev 2018-11-03 14:27:56 följande:

Grattis! Var det morgonurin, eller testade du nu på dagen?

Tack! (: Det var inte med morgonurin. Tog testet på förmiddagen runt 11 ungefär, med test från testlagret.se. ^^
  • carola18
    Jojjans skrev 2018-11-03 14:34:32 följande:

Fy vad tungt jag lider verkligen med dig! Vad kommer det sig att ni behöver betala det själva? Har ni förbrukat alla gratis som man kan få eller hur funkar det? Är det konstaterat att ni inte kan bli gravida själva/spontant, så att hoppet är helt ute om ni inte har råd?

Hoppas du har någon att prata med i den här tinga situationen! Även om vi alltid finns här också...

Fick landstingsbekostat efter 3 missfall på rad...då fick vi en dotter på första försöket samt 1 ägg i frysen...den resan var rätt tuff med alla missfall och sen stressen med ivf slla sprutor o hormoner....så funderade aldrig direkt på syskon...sen blev vi gravida spontant i mars som slutade med att vi förlorade vår son i v16 då kände jag direkt att jag ville anv vårt ägg....kostade 17 000 kr att göra återföringen denna gång...ska jag börja om nu med helt ny ivf så blir det 40 000 kr....köper jag ett "paket" med 3 försök så kostar det 76 000 kr
Svar på tråden Vi som har BIM november 18