• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • EllieJo
    kladdkaka82 skrev 2018-11-10 14:41:26 följande:

Men vad härligt, grattis:))

Blir såå glad och samtidigt så avis;) på alla härliga historier om plus idag. Så himla kul:))

Tack fina du :)
  • SofiaS95

Oj vad många plussat! Grattis till er!

Här går dagarna så långsamt. ÄL +7 eller +8 idag och jag kunde inte hålla mig borta från det ända testet jag hade. Visade förstås negativt :(

Tycker att jag haft otroligt mycket stickningar nere i magen, både i sidorna och en bit under naveln. Men jag har inbillat mig tidigare så antagligen inget med graviditet att göra. Det ända jag ser som positivt nu är att tempen är högst vad den någonsin har varit under hela året som jag tempat... Är det någon som vet om tempen kan stiga ytterligare efter att ägget har fäst?

Som ni kanske märker söker jag desperat efter positiva tecken ;) Här är min tempkurva:

• Anonym (Trean)
    Granskott skrev 2018-11-10 15:29:35 följande:

Grattis!!!

Tack!
  • Anonym (Trean)
    Selmans skrev 2018-11-10 18:16:17 följande:

Köpte ett digitalt test också på grund av att jag hört lite för många skräckhistorier om testlagrets tester, men mycket riktigt. Jag är GRAVID!! SÅÅ LYCKLIG!

Var helt tvärsäker på att det inte skulle bli något denna månad. Hade inga ägglossningsflytningar what so ever och trodde att kroppen helt enkelt hoppat över ägglossning denna månad. Hade bara lite extra mycket lotionflytningar. 

Sedan har jag inte haft några gravidkänningar. Tycker jag läser att varenda en här inne som blir eller inte blir gravid får ömma bröst och illamående och frossa och allt vad det är, men jag har mått precis som vanligt. 

Så detta är helt klart en överraskning! Åh så glad jag är!

Lycka till alla ni andra och jag hoppas att vi ses i julitråden! :)

Köpte ett digitalt test också på grund av att jag hört lite för många skräckhistorier om testlagrets tester, men mycket riktigt. Jag är GRAVID!! SÅÅ LYCKLIG!

Var helt tvärsäker på att det inte skulle bli något denna månad. Hade inga ägglossningsflytningar what so ever och trodde att kroppen helt enkelt hoppat över ägglossning denna månad. Hade bara lite extra mycket lotionflytningar. 

Sedan har jag inte haft några gravidkänningar. Tycker jag läser att varenda en här inne som blir eller inte blir gravid får ömma bröst och illamående och frossa och allt vad det är, men jag har mått precis som vanligt. 

Å vad härligt! Stort grattis!!! Vi ses i julitråden.
  • Anonym (Trean)
    EllieJo skrev 2018-11-10 13:48:10 följande:

Sitter & väntar på att golvet ska torka efter moppning. Läser om alla era fina resultat <3 suckar över att BIM är långt borta.. 17 nov (efter en missräkning) har ett test hemma. Testar bara för att jag (på riktigt) har blivit knäpp. Och får detta resultat!! Är detta ens möjligt så långt innan BIM?! Hjälp!

Men wow så härligt! Galet många fina plus idag. Vi ses i julitråden. STORT GRATTIS!
  • EllieJo
    Anonym (Trean) skrev 2018-11-10 20:19:48 följande:

Men wow så härligt! Galet många fina plus idag. Vi ses i julitråden. STORT GRATTIS!

Håller med, så härligt med alla plus! :) grattis till dig med <3
  • Anonym (Ängel)
    Anonymhb skrev 2018-11-10 18:27:46 följande:

Hej jag hoppar in här:)

Har BIM på måndag och är idag på äl+12. Har tagit tester och alla visar neg. Vi Har en dotter på 3år och har det senaste året fått tre missfall.

Denna månad så har jag svullen mage , gasig, högre temp , ömma bröst och "ilningar" och lite molvärk. Kanske så är jag bara skengravid :(

Men jag håller tummarna på att mensen INTE dyker upp. Tre av våra vänner har plussat dom senaste tre månaderna och man är så glad för deras skull men samtidigt så känns det som knivar i bröstet. Har även fått höra saker som "nu får ni skynda på för snart är alla vi andra i kompis gänget gravida". Har försökt förklara att det gör ont när dom säger så men orden sitter kvar.

Jag håller tummarna för att ni plussar. vet hur jobbigt den här tiden är. lider med dig för dina missfall. jag har inte haft missfall men fick göra ett avbrytande i vecka 20-21. det är tungt, det är svårt att se det roligt och mysiga när man går igenom sånt här. Och fyyyyy vilka elaka kommenterar av dina vänner. förstår att du tar jätteilla vid dig. vet dom om dina missfall? vill bara ge dig en styrkekram och vi är många här inne som inte har en helt fläckfri och lätt "barn-skapande-period" 
  • cassandra92

Stort grattis!!!!
  • Anonymhb
    Anonym (Ängel) skrev 2018-11-10 21:55:20 följande:

Jag håller tummarna för att ni plussar. vet hur jobbigt den här tiden är. lider med dig för dina missfall. jag har inte haft missfall men fick göra ett avbrytande i vecka 20-21. det är tungt, det är svårt att se det roligt och mysiga när man går igenom sånt här. Och fyyyyy vilka elaka kommenterar av dina vänner. förstår att du tar jätteilla vid dig. vet dom om dina missfall? vill bara ge dig en styrkekram och vi är många här inne som inte har en helt fläckfri och lätt "barn-skapande-period" 

Tack så mycket ?? fy va jobbigt för er , min syster förlorade sin lilla son i vecka 25 . Dom vet om det men verkar inte alls ta det speciellt seriöst , snarare att vi ska upp på hästen och skynda på. Hans mamma är orolig men hon kommer bara med en massa på stående om mig tyvärr. Att jag kanske är stressad , har dåliga ägg m.m .

Känns väldigt skönt att veta att man inte är själv ????
  • Anonymhb
    Anonymhb skrev 2018-11-10 23:47:11 följande:

Tack så mycket ?? fy va jobbigt för er , min syster förlorade sin lilla son i vecka 25 . Dom vet om det men verkar inte alls ta det speciellt seriöst , snarare att vi ska upp på hästen och skynda på. Hans mamma är orolig men hon kommer bara med en massa på stående om mig tyvärr. Att jag kanske är stressad , har dåliga ägg m.m .

Känns väldigt skönt att veta att man inte är själv ????

Skulle vara hjärtan där det blev frågetecken haha
Svar på tråden Vi som har BIM november 18