Inlägg från: Anonym (hela tiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hela tiden)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

Ok då fungerar inte min teori haha, yes är adopterad.

Ja exakt! Nästan helften av jordens befolkning är kvinnor och jag hae aldrig hört om någon som seriöst går och längtar efter att få sin mens. Så det måste ju för 17 finnas någon bättre lösning på problemet...!

Nä men precis. Dock känner jag att det kanske inte finns så mycket mer allternativ snart. Jag menar, att knappt sova om nätterna är ju inte alls bra. Vill dock hellst undvika tabletter och allt sånt så långt det bara går.

• Anonym (hela tiden)

Men vad fan... missade helt svara ett av dina inlägg. Jäkla kaos hjärna jag har då. Tack! Försökte skriva det så tydligt jag kunde. Men det var inte det lättaste. Jag har svårt för att sätta ihop meningar i en följd så att de passar ihop utan att se jättekonstigt ut. Jag tror hen läser texten, alla är ju inte inne flera gånger/dag och vissa är ju bara inne någon gång i månaden. Men eftersom inlägget är citerat kommer ju hen se det när hen kommer in på FL nästa gång.

Kanske tur vi båda två har mens samtidigt då, så kan vi sura, gnälla och ha ont tillsammans. Haha.

Men vad skönt att du kan vila på dagen! Haha, skolan pausar inte kurserna för att jag är inne i en dålig period, tyvärr. Får snällt kämpa på denna eviga fight med trötthet och ångest. Och för att inte ens tala om stress... ja jag känner hur den dagen bara kommer närmare och närmare. I början känees det ju som något tillfäligt och "ja men några veckor med lite sömn klarar jag" men nu har det gått år. Så nu vet jag faktiskt inte hur länge till jag kommer orka med detta. Inte lika länge som jag redan gjort det iallafall.

Usch vad jag blev negativ nu då.. och ursäkta mitt språk i början av inlägget. Är nog inte så bra att sitta och skriva på FL från mobilen, hahaha.

• Anonym (hela tiden)

Ja precis. Skönt att ha det kvar så det finns något hopp kvar. Men samtidigt förstår jag verkligen de som testat o fortsätter för det är ju näst intill ohållbart att inte sova.

Haha, vilken tur att det inte märks så mycket då. För mig (självkritisk som jag är) tycker jag att det märks jättemycket. Speciellt när jag ska svara någon på mågot inlägg. Kan sitta och skriva i uppåt 45min på bara ett inlägg (vart tusan jag nu får tiden ifrån).

Men att skriva med någon som formulerar sig totalt obegripligt är omöjligt. Så jag försöker mitt bästa. Och när jag själv tycker att jag inte förstår ett ord brukar jag faktiskt bara lämna tråden, jag låter väl elak nu. Men om jag inte förstår ett ord känns det dumt att ens försöka och alla vet ju hur många knäppisar som spökar här på FL, så säger man att man inte förstår lär man bli påhoppad av typ 100 andra personer. Haha. Värdelöst.

Detta är nog faktiskt en av de bästa trådar jag sett, inga bråk och tjafs men samtidigt att det GÅR att prata. Ger mig hopp när jag ser sånna här trådar!

Ja, jag antar väl att det är hjärnan som inte orkar tänka klart. Den får ju alldeles för lite både vila, sömn och lugn. Dessutom stress hela tiden. Usch, vill inte skriva om all min stress. Kommer framstå som en idiot och dessutom kommer jag låta som världens surpuppa. Haha. Nej, jag måste verkligen lära mig att koppla av och stressa ner. Det går inte att leva såhär hur länge som hellst. Förr eller senare blir det stopp. Usch vad man behandlar sig själv illa ibland. Det där du skrev (igår??) "behandla dig själv som du behandlar andra" (eller var det så?) stämmer verkligen. Men varför prioriterar man andra så högt över sig själv? Det är för mig ett mysterium.

Kramiz till dig med!

• Anonym (hela tiden)

Ja men vi får hoppas fler vågar hitta hit och inte struntar i att skriva för att de är rädda att vi ska dissa dem. (Fast så många av dina inlägg jag råkat glömma svara skulle det inte förvåna mig. Haha! Du får påminna mig!!) Hoppas även inte detta blir till någon troll tråd utan att den håller sig hufsat "seriös".

Exakt samma. Dömmer mig själv alltid hårdast. Är även dum-snäll (tho bara irl, har mycket lättare att uttrycka mig i text än tal. Kanske för att jag får längre betänketid, fast tro nu inte att jag skrivit på detta 40min haha, jag pluggade och det var svårt att skriva om två saker samtidigt) så jag hjäkper ju alltid alla andra om de har problem med tex en sak i skolan och inte fattar en uppgift. Så kanske jag hjälper den personen och så tar det 10min och sen har jag ju då tappat fokus.

Haha, nja. Får se. Skulle behöva mängder av tid och 1.36AM är det inte direkt vad jag vill göra. Förstå mig rätt... kan kanske skriva imorgon eftermiddag för att få ut lite av det. Men får ju redan ut massor här. Dessutom skulle ju alla mina inlägg isåfall bli sjult ego om jag skulle ösa ur allt jag tänker ut min hjärna. Plus att allt skulle bli en enda jobbig obegriplig massa av ord, haha.

Filip och Fredrik på femman, vad är det? För mig är femman det stora köpcentrumet vid Centralstationen i Gbg. Eller ja, det heter Nordstan men innan hette det Femman och det kallas fortfarande Femman (främst av äldre dock, typ väldigt gamla personer. Haha, du får ta mig rätt nu. Inget illa mot de gamla)

Jag brukar faktiskt ha på ljudböcker eller podcasters på låg volym. Det känns som sällskap (istället för musik, musil är underbart till att plugga för det kan man missa helften av) och så har jag något att fokusera. Det hindrar mig från att börja tänka och börjar jag tänka så är jag körd. Då blir det bara fler o fler tankar och det går inte alls att somna och blir helt värdelöst. Detta kan dock vara en anledning till att jag inte kan koncentrera mig på pluggandet - för mycket tankar och jag ger mig själv aldrig tid att tänka ut tankarna eftersom jag hela tiden försöker underhålla hjärnan från att börja tänka med anledning att "nej det har jag inte tid med nu"...

Uh, jag kan fastna i ett visst mobilspel. Dock kan jag även helt plötsligt få en impuls av "äsch orkar inte" o bara lämnar spelet och skiter i att jag höll på att prata med någon, haha fy vad jag framstår som hemsk nu... kan även helt plötsligt sluta svara folk på tex snapchat för att "jag kom pp något vetgigare att göra" eller rent av "jag orkar inte svara nu, jag gör det snart" haha. Men ibland fastnar även jag. Usch... det är verkligen inte bra. Bra som tidsfördriv men jag tycker inte dygnets 24h räcker så fördriva tiden på internet har jag absolut inte tid för.. (ändå är det vad jag görrätt ofta. Haha)

Haha ja precis, skönt att kunna prata här. Det är verkligen skönare än man kan tro. Sålänge troll håller sig borta, hehe.

Skönt att du blev av med spindelfobin! Nja, terapi tänker jag en grupp där folk ska sitta och orata och ransaka sig själva inför en grupp. Det har jag aldrig gjort och kommer ALDRIG göra (ska väl aldrig säga aldrig... men). Sedan minns jag helt ärligt inte. Det är mtcket möjligt att jag gått någon terapi behandling. Men jag minns aldrig namnet på sånna saker, jag bara går till de möten som bokas in. Shit, åter så slarvig nu... sanningen är den att dem ska ju hålla koll åt mig, och jag orkar faktiskt inte hålla koll heller. Tycker fortfarande mycket på ämnet är nytt och svårt.

Visst är det toppen att man kan vara anonym? Splänge det utnyttjas på rätt sätt... utnyttjas det genom att man skriver elaka och nedvärderande saker tycker jag inte det är ok. Men som att föra diskutioner och konversationer om sig själv kan vara skönt att göra anonymt - där man kan välja vad man vill säga och ingen går att googla upp osv.

Natti, jag ska oxå försöka sova nu. Kram kram! (Nu blev det visst typ exakt 1h sen du skrev det översta av de två. Jag jar skrivit 15-20min. Inte 1h haha, riktigt så långsam är jag inte... tack o lov).

• Anonym (hela tiden)

Haha jo jag besöker inte femman av vilja. Vill inte vistas där. Tycker det är så himla ah vet inte vad. Men ibkand tvingas jag gå igenom där för att slippa gå runt hela, haha. Lat som man är.

Ja herregud så fel det kan bli när man pratar med ord... haha.

Okej, jo men då har jag nog hört talas om det programmet. Haha. Tycler det verkade så tråkigt med det programmet så jag orkade inte se på det. Ibland vill jag inte totta heller utan bara lyssna. Och ett TV programm ofta är svårt att bara lyssna på + jag har inte TV i sovrummet. Klarar inte av den lilla blinkande lampan (i hörnet, typ röda lampan). Klarar inte ens av ljuset av en förlängningssladd on/off knapp (det röda/gula du vet) och då ligger ändå hela förlängningssladden UNDER min säng. Är verkligen känslig för ljus när jag ska sova. Har liksom aldrig hört om någon som stänger av förlängningssladdar för att de lyser, hahaha.

Haha, har en hel del spel men bara ett jag spelar. Spelar det för jag det är det enda som får mig bort från verkligheten för en stund. Kan släppa all stress och ångest vilket är skönt. Hahaha klart man kan fastna; men vafan det får man ta. Är hellre utan all ångest och stress en stund o fastnar en stund i ett spel. Behöver vila från mig själv - usch vad hemsk jag låter. Men ibland undrar man bara hur man ska orka med sig själv.

Ja precis. Text kan man ju öppna ett sms läsa och svara nån timme senare och låtsas att det regnar. Men man kan ju inte prata i telefon och sluta svara på tilltal för att återkomma någon timme senare - hahaha, det skulle vara något!

Nej usch. Prata i telefon gör jag knappt. Tycker det är så obehagligt. Känns weird. Pratar hellst inte i telefon, kan göra det med någon enstaka person jag känner väldigt väl men inte med många personer alls. Föredrar chatt/sms.

Usch, det ör verkligen inte kul när internet försvinner sådär mitt i ett inlägg. Skiten sparas ju inte heller...

Har oxå väldigt lätt att tappa fokus. Är väldigt irriterande, speciellt om det är av ens egna tankar man tappat fokus hahaha. Klassisk musik och no stress musik fungerar dessvärre inte så bra, men jag har en spellista som jag kan lyssna på. Jag måste känna till det jag lyssnar på, det får inte vara något "nytt". För om jag känner till det vet jag vad det är och då kan det vara på i bakgrunden. Ord, prat, tjafs och liknande är nog det absolut värsta man kan tvingas lyssna på när man pluggar. Eller så är det bara jag... men allt går verkligen rakt in i min hjärna. Finns liksom inga filter som sorterar bort något alls.

Jo. Ljudet av tex fläktar vet jag att många tycker fungerar bra för att det är ett ljud som låter likadant. Men för mig blir det ljudet enbart ett irritationsmoment som jag vill stänga av, haha.

Haha ja, tråkig sport kanske jag skullt kunna plugga till. Är ju noll sportintresserad :)

Är svintrött. Haft en svinjobbig dag. Usch. Vill bara lägga mig ner o blunda men dessvärre har jag hela tre uppgifter (minst) att göra ikväll. Usch. Nu vill jag gråta av enbart tanken :(

• Anonym (hela tiden)

Nej usch. Hatar att dra alla över en kam och hatar att låta rasistisk. Men kring brunnsparken och nordstan hänger ju många utlänska, vilket för mig gör att jag känner mig otrygg där. Speciellt kvällstid. Fy, nu känner jag mig hemsk som säger detta. Media har säkert påverkat mig en del, men tyvärr känns det så. Jag avskyr mina fördommar för de är lika mycket människa som jag! Ah... blir galen.

Jag föredrar oxå Allum i Partille! Fast nu har det nog 2 år sedan jag varit där. Frölunda innan det byggdes om minns jag inte, men så som det är nu så tycker jag det är helt ok (kan ju inte klaga på att det låter för mycket, det gör det ju överallt i en storstad, hahaha). Kungsmässan var jag på tidigare i år (i kungsbacka då alltså) och gillade inte alls. Free port var så länge sen jag var dit att jag inte minns det, haha. Men sist jag var där vill jag minnas att jag har en positiv bild av den.

Ja men ellerhur, haha inte konstigt att det inte går att sova. Ibland står tv:n på här för någon somnat framför den och då måste jag upp o stänga av helt och släcka alla lampor för att få det mörkt. Sen måste jag stänga alla fönster oxå, helt mörkt och tyst. Annars kan man glömma sömnen. Svårt bara att få det mörkt på sommaren, speciellt när det ljusnade frammåt 03 och man inte sov än, haha.

Ja, HSP kanske är en bra beskrivning på oss.

Usch för denna jäkla mens... att den ens ska existera. Gahh... hatar den oförskämda jävulen! Har ju verkligen absolut inte sagt välkommen (inte för den skulle lyssna på det men ändå).

Mm... gråter typ varje dag, men försöker att hålla tillbaka det under skoltid. Vill hellst inte att mina vänner ska veta precis allt och det känns bara dumt att börja förklara. Häbder ofta att jag gråter när jag kommer hem istället, det är då all energi är totalt slut och helt omöjligt att hantera alls känslor mer.

Hehe, nope. Inte sagt vad jag pluggar till. Men vågar jag säga det här? :O

Kram, kram på dig med!

• Anonym (hela tiden)

Precis. Speciellt kväll/nattid känns det minst sagt... läskigt att vistas där. Vet inte heller vilka länder de kommer ifrån. Men media sprider ju nästan bara negativa saker invandrare gör (jag är ju enligt SD's politik en invandrare då, eftersom jag är adopterad, men det är en annan diskution) och när det sker saker som tex alla de ca 100 (var väl det?) bilbränderna på västkusten för någon månad sen. Hua. Inte lite heller. Har för mig att det var sådanna gäng som anklagadeför det, speciellt vid frölunda torg.

Ja, och jag som inte vill dra till mig all uppmärlssamhet heller. Känns så dumt bara.

Well, let me get back to you on that. Kanske kan säga en annan gång vad jag läser. No är ett ämne jag läser, men jag läser inte till läkare. Har ändå oerhört höga krav på mig själv. Skulle kunna börka gråta om jag får ett C eller lägre på en sak... får ofta kämpa för att inte börja gråta när jag får tillbaka lappen med betyg för en viss kurs/liknande.

Kram

• Anonym (hela tiden)

Tack! Just nu är det Svenska jag pliggar. Ahh... jag är verkligen inte bra på Svenska...

Men gud... i flera år? Det är ju jättelänge! Haha, sån är jag tack och lov inte. Hoppas verkligen inte jag failar "provet" imorgon nu... (är mer ett seminarie då jag gör muntligt)

• Anonym (hela tiden)

Tack så mycket! Kan behövas, haha.

Nu har jag bara en uppgoft kvar! Tjoho! Klockan är bara 22.25 dessutom så det är ju inte så farligt sent! (Huhu...)

Dessvärre börjar tröttheten lägga sig nu och jag börjar bli pigg... fan oxå. Aja, får väl bli en till natt med dålig sömn då. Är ju inget annorlunda direkt... men det hade ju inte skadat med bra sömn för en gång skull.

Jaja. Jag ska väl klaga lite mer. Tjurpuppa som jag är. Jag har nu haft ont i huvudet varje dag i 3 veckor och börjar riktigt lessna på detta. Det är så jobbigt, och beror inte på att jag druckit för lite vatten. Isåfall hade den ju försvunnit och inte varit med mig varje dag i 3 veckor liksom...

Ursäkta att jag svär... gillar verkligen inte att göra det men ibland sker det ändå :o (fast det där ibland tendenserar att bli oftare på mensveckan, kanske har extra behov av det då, eller bara extra trött och sur och orkar inte uttnyttja hela mitt ordförråd. Hehe)

• Anonym (hela tiden)

Ja. Hahaha vi måste nog vara bland de naivaste i Sverige.

Jag har haft tandställning, på grund av ett bettfel och för trångt i munnen. Så det borde inte vara det iallafall. Dessutom var det år sen jag tog ut tandställningen. Hm... blöt handduk... då blir jag ju blöt... det gillar jag inte. Men jag använder ibland isklampar haha. Hahaha sitta och räcka ut tungan kan jag ju inte göra dagaena i ända, då blir folk väl förvånade o undrar va i hela världen jag håller på med. Lol.

Haha, jag svär nog lika mycket i både tal och skrift. Eller nej... om jag är arg på en uppgift svär jag ju mer i skrift. Haha kan ju inte sitta o skriva ner svordommarna då utan då kommer de ur munnen. Men vardagligt svär jag nog lika mycket i skrift och tal. Usch, hatar att göra det men det är en jäkla ovana. En bästa-kompis som inte vill försvinna. En ouppskattad bästa kompis haha.

Haha visst äe det bra att beskriva en känsla med? Fast jag får aldrig höra att jag svär för mycket :o jag tycker då jag svär på tok för mycket. Hahaha.

Men ojoj, då svär du nog redigt mkt om de tom säger till dig haha

Haha tack! Lär väl behövas. Satsar dock att bli klar om ca 1h. Men sitter jag på FL i mobilen samtidigt blir det nog snarare 1,5h eller kanske 2h. Får nog lägga bort mobilen o återkomma till den efteråt. Haha...

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?