Ja men vi får hoppas fler vågar hitta hit och inte struntar i att skriva för att de är rädda att vi ska dissa dem. (Fast så många av dina inlägg jag råkat glömma svara skulle det inte förvåna mig. Haha! Du får påminna mig!!) Hoppas även inte detta blir till någon troll tråd utan att den håller sig hufsat "seriös".
Exakt samma. Dömmer mig själv alltid hårdast. Är även dum-snäll (tho bara irl, har mycket lättare att uttrycka mig i text än tal. Kanske för att jag får längre betänketid, fast tro nu inte att jag skrivit på detta 40min haha, jag pluggade och det var svårt att skriva om två saker samtidigt) så jag hjäkper ju alltid alla andra om de har problem med tex en sak i skolan och inte fattar en uppgift. Så kanske jag hjälper den personen och så tar det 10min och sen har jag ju då tappat fokus.
Haha, nja. Får se. Skulle behöva mängder av tid och 1.36AM är det inte direkt vad jag vill göra. Förstå mig rätt... kan kanske skriva imorgon eftermiddag för att få ut lite av det. Men får ju redan ut massor här. Dessutom skulle ju alla mina inlägg isåfall bli sjult ego om jag skulle ösa ur allt jag tänker ut min hjärna. Plus att allt skulle bli en enda jobbig obegriplig massa av ord, haha.
Filip och Fredrik på femman, vad är det? För mig är femman det stora köpcentrumet vid Centralstationen i Gbg. Eller ja, det heter Nordstan men innan hette det Femman och det kallas fortfarande Femman (främst av äldre dock, typ väldigt gamla personer. Haha, du får ta mig rätt nu. Inget illa mot de gamla)
Jag brukar faktiskt ha på ljudböcker eller podcasters på låg volym. Det känns som sällskap (istället för musik, musil är underbart till att plugga för det kan man missa helften av) och så har jag något att fokusera. Det hindrar mig från att börja tänka och börjar jag tänka så är jag körd. Då blir det bara fler o fler tankar och det går inte alls att somna och blir helt värdelöst. Detta kan dock vara en anledning till att jag inte kan koncentrera mig på pluggandet - för mycket tankar och jag ger mig själv aldrig tid att tänka ut tankarna eftersom jag hela tiden försöker underhålla hjärnan från att börja tänka med anledning att "nej det har jag inte tid med nu"...
Uh, jag kan fastna i ett visst mobilspel. Dock kan jag även helt plötsligt få en impuls av "äsch orkar inte" o bara lämnar spelet och skiter i att jag höll på att prata med någon, haha fy vad jag framstår som hemsk nu... kan även helt plötsligt sluta svara folk på tex snapchat för att "jag kom pp något vetgigare att göra" eller rent av "jag orkar inte svara nu, jag gör det snart" haha. Men ibland fastnar även jag. Usch... det är verkligen inte bra. Bra som tidsfördriv men jag tycker inte dygnets 24h räcker så fördriva tiden på internet har jag absolut inte tid för.. (ändå är det vad jag görrätt ofta. Haha)
Haha ja precis, skönt att kunna prata här. Det är verkligen skönare än man kan tro. Sålänge troll håller sig borta, hehe.
Skönt att du blev av med spindelfobin! Nja, terapi tänker jag en grupp där folk ska sitta och orata och ransaka sig själva inför en grupp. Det har jag aldrig gjort och kommer ALDRIG göra (ska väl aldrig säga aldrig... men). Sedan minns jag helt ärligt inte. Det är mtcket möjligt att jag gått någon terapi behandling. Men jag minns aldrig namnet på sånna saker, jag bara går till de möten som bokas in. Shit, åter så slarvig nu... sanningen är den att dem ska ju hålla koll åt mig, och jag orkar faktiskt inte hålla koll heller. Tycker fortfarande mycket på ämnet är nytt och svårt.
Visst är det toppen att man kan vara anonym? Splänge det utnyttjas på rätt sätt... utnyttjas det genom att man skriver elaka och nedvärderande saker tycker jag inte det är ok. Men som att föra diskutioner och konversationer om sig själv kan vara skönt att göra anonymt - där man kan välja vad man vill säga och ingen går att googla upp osv.
Natti, jag ska oxå försöka sova nu. Kram kram! (Nu blev det visst typ exakt 1h sen du skrev det översta av de två. Jag jar skrivit 15-20min. Inte 1h haha, riktigt så långsam är jag inte... tack o lov).