Inlägg från: Anonym (hela tiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hela tiden)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

Känner bara hur hela världen gått under nu i veckan. Idag var en dålig dag. Hade jag blundat lite för länge hade jag somnat idag. När som hellst liksom. Rekommenderar verkligen inte 1h sömn/natt. Nu borde jag va trött. Sov ioförsig 1-1,5h i eftermiddags med. Men 2,5h på 24h plus 2 nätter bakom mig med 3h sömn/natt. Jag BORDE vara trött och sova denna tid. Det är liksom 8-8,5h sömn på TRE nätter o det rekommenderas ju ca 8h/natt. Jag borde vara trött. Men nej. Jag är pigg. Bläää blir så trött på detta... aja. Ska försöka få iallafall någon timme sömn inatt och sen får jag se hur jag gör på fredag. Förmodligen hemmadag... känner bara mer och mer hur det inte går och hur min hjärna inte orkar vara vaken mer. På dagen. På natten blir den liksom pigg igen. Liksom ingen normal person fungerar som mig o min hjärna.

Inte nog med det har min laddare fått spel nu och vill inte ladda mobilen. Woho... aja. Får ta fram min lilla laddare då. Problemet är att mitt eluttag är liksom under sängen så den jag har nu är 3m lång. Men jaja, jag får väl ta min korta laddare (1m) o lägga mig med powerbank i sängen, haha. Ska fixa fram den nu, kommer tillbaka sen. Om du fortfarande är vaken. Hoppas du sussar gott annars :)

• Anonym (hela tiden)

Alltsp vilket geni jag är!! Kom på att min långa laddare ju bara slutar ladda då jag rör mig (försök skriva på mobilen och hålla den bloxt stilla liksom haha). Så jag tog min powerbank men då jag behöver den imorgon (laddar inte på natten så därför är mobilen död på eftermiddagen innan jag är hemma, för jag är ju lite på den innan jag blir trött nog att sova o på morgonen o raster mm) så satte jag min långa laddare i powerbanken och sedan den korta sladden från powerbanken i mobilen, på det sättet laddas både mobilen OCH powerbanken! Asså så jäkla smart haha :)

En nackdel va ju då att powerbanken blinkar/lyser då den är på... men jag lägger nog en filt över den så e de löst hahaha

• Anonym (hela tiden)

Jo. Men trist med det första. Aja satsar bara C i den ändå så hoppas jag iallafall nådde det. Men 1/20 poäng lär inte va någon C nivå hahaha. Vet inte om jag fick 1 poäng ens men tror det för så dåligt som det gick...

Ja, när jag är i sommarstugan har jag knappt täckning. Det är så skönt o bara koppla bort sig o faktiskt kunna skylla på att det inte fanns täckning så därför kunde man inte va på mobilen.

Haha, juste ja... hemtelefon... inte använt på nog 6 år haha. Använt mammas/pappas mobil då våran hemtelefon jämt va sönder (pappa hade av sladden i marken för han trodde det var en rot av ett träd hahaha). Sen fick jag mobiltelefon o det var ju mycket mer praktiskt haha.

Tycker du gör rätt i att sova! Haha ja, den där dygnsrytmen har en tendens att förflyttas tillbaka till sent deluxe. När jag kom hem från kina var jag sjukt kvällstrött o sjukt morgonpigg. Jag som annars är raka motsatsen...! Men det va för då klockan var 22 här var den 04 där, så somnade ju 22-23 varje kväll. Ca 1v. Vakna även typ 05-06 o tyckte ja haft sovmorgon för hon va ju 11-12 där. O vu vart upp 6.30 varje morgon för att åka till olika aktiviteter o komma hem 7 på kvällen. Så det var ju jätteskönt med en "vettig" dygnsrytm haha. Inte optimal men bra mycke bättre än somna 03...

Håller tummarna för att du inte faller tillbaka till o somna 03 så snabbt som en vecka. Vi får ha vårat "natt snack" tidigare på kvällen/natten. Haha.

Skönt att du mår ok iallafall! Det förtjänar du!

Natti, nu ska även denna skiten försöka sova lite. Jag är för trött för att se på mobilen. Men för pigg för o sova. Så tror ja sätter på en podcast. Behöver då varken titta eller sova. Men säger ändå natti, hoppas du sover gott :)

• Anonym (hela tiden)

Ja. Jag tror faktiskt man skulle sova lite tidigare om man inte hade mobil, dator, platta. Men hur lätt är det o lägga bort liksom... beroende framkallande saker detta.

Ja, keep fighting :)

Jodå, haft en rätt ok dag jämfört med resten av veckan. Puh, hoppas nu denna dag blir fortsatt ok... men behöver nog sova lite nu. Är suuuupertrött, som alltid. Och har ju halva dagen kvar. Eller ja... har ju heka eftermiddagen kvar iallafall. Men men... livet utan sömn antar jag.

Blir nog ingen kanelbulle för min del faktiskt. Är inte förtjust i varken bullar, godis eller tårta. Men yepp, de bjöd på det. Klassen har några som bakar varje vecka o har som fredagsfika på morgonen. Men denna veckan blev det istället torsdagsfika, men jag avstog, haha. Hoppas din kanelbulle är god!

Ganska konstigt att den har en egen dag... jag älskar elefanter. Borde det inte finnas en elefanternas dag då? Hehe

Stor kram!

• Anonym (hela tiden)

Haha jaha där ser man, elefanterna har kanske en egen dag då. Men utan att jag visste det... crap. Bara o vänta ett år då.

Jo, alla dessa dagar är lite lustiga.

Men åh så typiskt att du fick ont i magen av den... ja trist väder bjuds det i sveriges regn-stad med. Ja... du hör väl på namnet vad det bjuds på... reeeeegn. Trist skit väder.

Åh, jag såg avsnittet av wahlgrens värld tidigare i eftermiddags. På D-play. Får se nästa veckas avsnitt då, så ja har något o göra inatt. Haha. Sov nämligen bort hela eftermiddagen så lär va vaken hela natten... eller kanske inte. Är så himla trött nu efter fyra nätters knappt existerande sömn... (vet inte ens om det är fyra, tappat räkningen totalt)

Nej, fan, det har jag inte gjort än... helt glömt bort. Nu alarm i mobilen så ja ska komma ihåg det. Haha mitt minne är så sämst...

Jaha där ser man, men tror ändå de vill att man sover mer än 1,5h pp natten. Hehe

Prov imorgon igen har jag. Men kommer va hemma för just idag mår jag inte bra och har inte gjort på hela veckan. Hade ju noll vila typ förra helgen och det är nog den största faktorn till att jag mått som jag gjort denna veckan. Har varit konstant trött men som vanligt inte kunnat sova. Dessutom har ångesten varit värre och jag vet knappt ens vad. Minns inte ens vad jag nyss skrivit typ, är hemma nu 5 dagar. Men kommer behöva plugga en del ändå. Ska dock försöka ta tag i det imorgon så jag kan enbart vila 4 dagar sedan. Men får se om jag orkar ta mig upp ur sängen, det får bli steg ett liksom. Nä ikväll gör jag ingenting mer, får räcka med att ja gjorde 3 uppgifter i ett o samma ämne bara idag på skolan.

21.50 var väl för 1 timme sen? Haha så sämst är jag. Kan inte ens klockan... (använder mest av 12h-klocka då de är den jag har i min mobil så därför förvirrar 24h-klockan mig när det inte är hela tal)

Ja, då får jag se den inatt då om jag är vaken. Tur jag laddat iPaden. Lite lättare o ja den i sängen än datorn, brukar ställa den mot väggen lutande typ så då kan jag ligga på sidan men ändå ha bilden på rätt håll framför mig. Eller hur jag ska säga.

Wahlgrens värld följs slaviskt här :) eller typ. Förra veckan va så kaosig att jag missa bokstavligen alla programm jag skulle se på tv. Men har tagi ikapp denna veckan.

100% vaken vet jag inte vad det är, ett tv program antar jag. Du verkar ju ha stenkoll på alla tv program som går på tv, haha. Jag har knappt koll på de jag följer...

Jo men det gör du rätt i. Miljöombyte igen :) ska iväg till mormor i helgen. Tror jag. Måste orka ta mig utanför hemmet för ta mig dit. Tar ca 2h med bussen... sen kanske sväng till kusinerna en dag med. De bor inte ens en mil från mormor men med buss tar det mer än en timme... de bor liksom långt från varandra men ändå för nära men relativt nära stan. Oavsett... man måste hela vägen in till stan med buss o spårvagn stan byta buss o hela vägen ut. Sammanlagt är det tre byten så det tar ju oxå lite tid...

Ska nog spendera lite tid med mormor i helgem. Hon har ju cancer o ändå om behandlingen är för att bota vet man ju aldrig vad som sker. Så man får passa på. Hon börjar bli gammal, förmodligen mer än tre år kvar. Men förmodligen mindre än 30. Så de e lika bra o börja innan de e försent... men måste ju själv orka ta mig dit. Endast jag som har 5 dagar ledigt (imorgon är ju sjukanmäld så isåfall åker jag på lördag) så ska isåfall åka buss o spårvagn o tåg. Så det blir ju tidskrävande, o inte minst energikrävande. Tar det en annan helg annars.

Haha ja, rekommenderas verkligen att ta med mobilladdare! Hoppas du får en riktigt bra helg!

Stor kram!

• Anonym (hela tiden)

Usch. Canser,åste vara den värsta sjukdomen som finns. Hm, nu sittr jag på iPaden sp vet ej hur stavningen blir då jag inte skriver så mycket i denna så den rättar för glatta livet av sig själv. Haha.

Ja, Wahlgrens värld är så bra för den minskar min ångest över att jag är så sämst för den familjen är ju rent ut sagt kaos. Precis som mi o många andras hjärnor o då ör det skönt att bara kunna känna igen sig och dessutom iblan kan man känna sig duktig o ordningssam då man ser på dem. Haha.

Typiskt, ibland försvinner det för mig med...

Haha, min mamma a att ja får inte ladda mibilen på nattenså typ tre dagar eftr ja slutat med det börjar hon själv glra det igen o då blev ja ganska sur på henne eftersom hon då under en tid tjatat på mig o inte glra de flr den ska brinna upp o hela huset ska brinna ner osv. Men nu laddar hon på natten men n jag för jag har ändå fått in vanan att inte göra det eå känns dumt att börja vänja sig vid den ovanan igen. Och dessutom så behövs de ofta inte flr jag har min powerbank haha. Men ibland laddar jag faktiskt på natten. Till exempel om ja vt att jag ska iväg o va borta hela dagen o vill ha så mycket batteri som möjligt. Eller om ja vet att ja kommer va iväg men använda mobilen mycket (pga kanske väntetid eller liknande) så kan ja oxå ladda på natten men det sker inte så ofta. Typ max en gång varannan månad så oddsen är ju rätt små att det ska ske något då. Men resten av familjen laddar på natten så skulle nox oxå kunna göra de... men ibland händer det faktiskt att ja går upp o slåt av alla strömbrytare på förlängningssladdarna (vi har de för ekuttagen är så dumt placerade och då räcker de ju ofta att ta av en för att stönga av flera liksom). Men har nu gett upp de o gör inte de varje natt. Haha.

Jo, lite i perioder. Men beror på. Just nu har jarött mycket o tänka på med annat o mig själv o så. Tror egentligen inte någon i min familj har de så lätt för liksom mina kusiners föräldrar vill inte själva inse de men jag o mpnga fler i släkten ser att de oxå e på vög mot en separation o mina föräldrar e ju nyss separerade o vi är mit i flytten. Liksom, mina föräldrar bor inte ihop men vi ska sälja huset så mamma o pappa är hit olika tider liksom då de har oss. Men innan va de att en av dem hade huset o vi flytta men eftersom båda äger huset blev de enligt dem konstigt + att då slipper vi flytta med alla saker. Till exempel gosedjur osv som är svårt o ta med till skolan liksom.

Jo, hon blir glad om ja kommer. Men får se om jag orkar det. Annars säger hon bara att vi tar det en annan gång.

Jo, de kan ju men de är nog inte så sugna på o göra det. Haha. Men ska ja till kusinerna åker ja ju med mormor o då åker vi buss o spårvagn tillsammans. Pga cancer behandlingen får hon inte köra bil så det är tyvärr ingen möjlighet, o mina kusiner är tre barn med endast en vuxen hemma (eller ja, två hemma men en jobbar natt så den är ju inte så att kunna ha ett vakande öga på barnen o med minsta 3 år o äldsta 8 år fungerar det inte med ?det är bara att väcka pappa om det händer något som ni inte kan hantera själva? liksom). Så då måste alla barn in i bilen o 6 pers i en bil blir trångt & olagligt. Hade säkert fungerat om man inte varit tvungen o åka på motorvägen... dock inte att föredra ändå, men liksom tror du förstår poängen. Mindre vägar = mindre skaderisk. Eller nja, inte riktigt. Idiotiskt resonerat egentligen. Hur som...

Tror inte mina föräldrar e sugna på att köra mig iomed att det ju ändå är 1h till mormor o sen ska de åka hem o om de ska hämta mig dagen efter/två dagar efter blir de ganska mycket tid. Men eventuellt ska ja ju gå gymnasiet där med så då kommer ja ju pendla kollektivt varje dag. Så lika bra att börja öva typ, haha. Nej, men alltså jovisst e de jobbigt o pendla kollektivt men jag tycker nog de e jobbigare att pendla inom stan här för de bussarna låter mycket mer än långfärdbussarna. Fast visst e de jobbigt. Men får väl hitta någon podcast (haha borde ju inte va problem så mycket ja har där) eller se en film i iPaden eller något.

Hade eller har oxå något sånt ställ till mobilen o iPaden. Men det var opraktiskt att ha i sängen hahah. Men har ett jättebra gosedjur som ja ofta ställer upp iPaden mot. Eller några kuddar eller filtar eller något. Väggen ibland oxå. Tycker de fungerar bättre för då kan ja dessutom sova på det sedan om jag skulle somna. Eller aa, iPaden kanske inte gillar att ja sover på den men har nog sovit många gånger (på eftermiddagen) på både den o mobilen, haha.

Kramiz, sov gott om du redan sover/ska sova. Eller aa... redan den är ju kvart över 12 haha

• Anonym (hela tiden)

Nej... skrev ett jättelångt inlägg men råka stänga fliken... fan. Aja, let's start over.

Jag använder alltid mina gosedjur, kuddar eller filtar. Ibland täcke med för det är typ stabilt. Om man viker det lite som ett upp och nervänt V kan man luta en iPad mot det utan att det välts eller något.

Jo, pendla kollektivt har ja inga problem med egentligen. Problemet för mig är hur jäkla mycket energi det tar av mig. Möter ofta på någon BEKANT till mina någon av mina föräldrar som vill prata med mig... måste se väldigt snäll ut eftersom de vågar komma fram o börja prata trots vi inte knappt träffats. Typ de har sagt hej på ICA då ja vart med...

Nja, vet inte. Men lär bli tvingad o ta körkort haha. Min pappas bästa vän har eget företag - körskola. Så lär inte finnas så mycket andra val :) o du kan nog lista ut var mina föräldrar kommer skriva in mig på uppkörning o hela de där. Haha. Inte så svårt liksom.

Usch, skiljsmässor är inte roliga. Nä hoppas mina kusiners föräldrar åtminstånde kan hålla sams. Mima föräldrar e sams gällande allt, utom huset. Eftersom det är det som handlar om ekonomi och pengar o allt. Så... men mina kusiners föräldrar e ofta osams o svär ofta på finska åt varandra (kunde flytande när jag va liten men har nu glömt bort då jag inte använder det, men förstår ju bättre än ja talar o skulle ja fara till finland skulle jag nog lära mig rätt snabbt men... förstår som sagt mer eller iprincip allt så när de talar finska o svär o så åt varandra förstår ja ju vad de säger haha), kallar varandra elaka saker mm. Visst kanske det beror på stress o trötthet, men skulle inte tro enbart det. Visst är det en faktor. Men de har nog blivit slitningar i relationen med pga detta. Men önskar de kan va sams några år till o hålla ihop (bråkar de ser ja hellre att de separerar o kidsen får växa upp i tvp hem, med kärlek, än ett utan kärlek) så minsta, nu 3 år, förhoppningsvis kan ha kvar något minne av hur livet som dem alla som familj var. Tror dock inte de kommer separera inom de närmsta 1,5 åren iallafall. Nu har ju mina föräldrar precis gjort de, eller håller fortfarande på. Allt med mormor o allt med deras egna barn osv. Så det är ju rätt bra fullt upp med tankar kors o tvärs.

Det "dåliga" eller hur man ska se det... är att jag är den enda som går o pratar med någon (rättare sagt några). Tror de andra också skulle må bra av det, för visst drar det ur all energi och man känner sig död inom sig efteråt. Men, det hjälper.

Ja, många dör i cancer o många separerar. Känns som det sker något varje dag... usch. Jäkla skit. När tar de slut...

Jo, tyvärr räcker ju ofta en natt för att förstöra dugnsrytmen... hoppas du får ordning på den i helgen igen!

Jo. Ringer aldrig någon, svarar inte heller på samtal. Har telefonskräck :/ men då o då smsar jag henne. Det låter dumt men är jag så slut på energi att jag inte ens orkar skriva ett kort sms... men här är det lättare att skriva oavsett. Kanske för en del jobbiga saker kommer ur... men...

Vanliga brev har jag inte skickat på år. Kanske man ska ta upp det igen, haha. Minns att ja skicka brev med tex en godis i eller liknande till morfar då han va sjuk i cancer. Det uppskattade han. Har ju kvar mängder av brevpapper med så skulle nog kunna använda de. Haha.

Åh, så kul att höra att du kännt dig lite hoppfull idag trots allt!!

Själv sov man ju bort hela eftermiddagen... så... är ju fortfarande pigg. Men men... nu sätta på en podd och lyssna på den. Förhoppningsvis somnar jag innan den pausas (timer 15min, sen kan man klicka igång ytteligare 15min om o om igen).

Weyyyy 300 snaart! Eller kanske nu? I don't know... well..

Stor kram! Nu nattis från mig med :)

• Anonym (hela tiden)

Välkommen Mullbär!

O godmorgon från mig :) eller vakna för 50min sen. Men är ju morgontrött... haha.

Är ni morgonpigga? Eller morgontrötta?

Är mörkrädd och vågar inte gå ut när det är mörkt, hihi. Men ibland tvingas jag. Då är det hemskt. Huh vill absolut inte gå ut när det är mörkt. Är ju dock svårt vintertid när det redan börjar bli mörkt kl 3 på eftermiddagen. Haha.

Haha, tror alla vet att jag inte pratar i telefon med någon typ spontant så det fungerar ju inte så bra med det tricket för mig. Men om jag innan bestämt att prata med en person kan jag prata med någon i telefon (oftast, eller 99% av gångerna, internetvänner), men jag tycker det blir så opraktiskt att göra det utanför hemmet. Vet inte varför men det känns bara så. Fast ibland sker även det :)

Brukar ha lurar i öronen oxå om jag inte orkar prata med någon men om jag sitter jämte någon som börjar prata med mig och jag vet att mina föräldrar känner så är det ju svårt att bara gå därifrån eller totalt ignorera personen. Men när jag reser inom stan så fungerar det bättre för då handlar det ju bara om 10-20min och då går ju oftast personen av rätt snabbt - om inte gör jag det. Så då börjar de inte direkt prata med mig, eftersom det är så kort tid. Men är ju alltid trött så orkar iprincip aldrig prata med någon, så därför blir det att jag iprincip alltid har lurar i öronen när jag är ute, för att folk förhoppningsvis ska förstå att jag inte är intresserad av att ha en lång konversation. Tur de flesta fattar, men långt ifrån alla. Haha. En till fördel med att ha lurar i öronen är att man kan passa på att lyssna på en podd eller ljudbok, musik med för den delen. Men det har jag personligen tröttnat på, haha.

Kram! Säger samma, hoppas ni får en bra helg!

• Anonym (hela tiden)

Kan hoppa in o säga hur natten gick oxå när jag ändå inte har något bättre för mig.

Ja, 2.21 försökte jag då sova. Men sen var jag vaken till ca 5. Sen börja familjen gå upp, sen blev klockan 6.30 o jag hade fortfarande inte somnat. Sedan kom min bror upp (som jag nämnt tidigare har han adhd) och då blev det livligt i hela huset. Sen när de hade åkt var klockan nog 8.10. Strax efter det somnade jag och vakna igen typ 10.40. Så lyckad blev min natt. Eller olyckad. Var nog den värsta natt jag varit med om på sjukt länge. Brukar alltid få sova någon timme, typ 1 timme. Men nu somna jag ju på morgonen. Usch, ogillar detta så mycket. Hoppas på en bättre sömn inatt. Borde ju somna helt utslagen på kvällen kan man tycka. Så lite som jag nu sovit snart en vecka i rad.

Hoppas ni haft en iallafall lite bättre natt än mig och kram :)

• Anonym (hela tiden)

Har också alltid varit kvälls och nattmänniska... mina föräldrar har alltid haft (och har väl fortfarande) problem med mina sömnvanor.

Mm, hoppas oxå jag får sova. Men om jag ser tillbaka på tidigare nätter i veckan så är det inte så positivt.

Ja, håller med. Sommaren är så mycket krav att vara ute och göra saker. Gillar dock vädret för jag tycker inte om att det är kallt ute, haha. Håller med om att det ska alltid vara någon som pratar eller tittar. Men, faktiskt så brukar jag lyssna på ljudbok eller podcast i hörlurarna om jag är ute i trädgården och solar.

Ja gud ja, en del av mig vill oxå bara bo på en öde plats för att få vara ifred. Släppa alla krav och allt. Men tyvärr är jag för rädd för att vara ute på öde platser så då skulle jag inte våga vara hemma alternativt bara vara inne och vara jätterädd hela tiden, haha.

Nej, man blir nog aldrig nöjd. Haha. Fast jag vet att jag vill bo i samma stad som min mormor o kusiner i framtiden. Är mycket mer hemma där och varit mycket mycket ner ute på stan där än här jag bor... lite konstigt egentligen när man tänker efter. Men så har det blivit av någon anledning.

Vad skönt att du får skjuts och slipper åka buss i flera timmar! Samtidigt kul att träffa släkten lite oxå, antar jag :)

Haha, blir nog zappa här med. Om ens något. Får se vad familjen vill se. Brukar faktiskt inte bry mig så mycket om vad det är på tv för jag tittar aldrig. Haha.

Nu ska jag nog se om jag kan sova lite. Är trött sen nattens obefintliga sömn.

Fin fredag & helg!

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?