Inlägg från: Anonym (hela tiden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hela tiden)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

Anonym (Orolig nattuggla igen) skrev 2018-10-22 00:19:10 följande:

Tack tror fl har tekniska problem

Ibland lyser det som att jag inte läst fast jag har det o ibland inte

O häromdagen försvann mitt gamla konto

Fick abstinens typ haha

Men nog lättare om pausen är frivillig från mig än att fl har tekniska problem

Testa pausa du med nästa vecka om du vill

Kram sen vet man ju inte kanske kikar in ändå men då kan du ju svara när du e tillbaka och vice verca. Kram natti

Kan man vara dummare än jag är... glömde svara på detta.

Jo; har kikat in en gång om dagen hela veckan men knappt skrivit något. Det har jag inte orkat. Och det har varit jättekonstigt. En dag kunde globen visa 20 för att nädta dag visa 5 utan att jag öppnat eller klickat bort något, haha. FL teamet får sätta fart och se till att fixa detta tycker jag.

Haha ja, jösses. Skulle oxå få abstinens om mitt konto försvann. Liksom, skapa ett nytt direkt igen typ. Haha.

Ja absolut är det lättare när pausen är frivillig. Jag kan tex vara borta från instagram och fb flera veckor utan några problem men vill jag själv titta instagram och det inte funkar... ja då blir jag arg. Haha. En period öppnade jag inte insta på ett helt år, och hade inte fb då, det var jätteskönt att bara "nej jag vet inte vad du postat för jag har paus från insta på obestämd tid" och dessutom så var det inget jag tvinga mig själv till. Det bara skedde.

Snapchat är nog appen jag har svårast att överge, men börjar överge den nu. Tex notiser borta och svarar bara folk när jag känner för det. Vilket brukar vara att jag kollar till appen 1 gång om dagen. Hehe.

Haft minipaus från FL iallafall. Bara för att jag varit för trött för att skriva eller kolla mer på FL.

Idag ska jag iallafall iväg vilket ska bli rätt kul men först upp ur sängen och äta frukost... sådär kl 2pm. Hehe.

Kram, hoppas veckan varit bra!
  • Anonym (hela tiden)

Är denna tråd heelt död nu? :o

Oroliga, övertänkande jag kan inte låta bli att undra..

Har saknat nattpratet här :D

• Anonym (hela tiden)
    TrueLove12 skrev 2018-11-03 10:37:03 följande:

Igår kväll mådde ja inte alls bra var helt nere tog bra stund innan man mådde bra igen gillar inte när humöret går upö och ned hela tiden.

Jobbigt, usch, jag gillar heller inte när mitt humör går upp och ner hela tiden :/
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-14 23:44:44 följande:

Verkar va hel dött nu.

E sååå less på allting just nu mått jätte dåligt den senaste tiden:( :(

Känner mig sååå ledsen och ensam fast jag e gift

Känner helt ärligt lite likadant nu

Känslan av ensamhet är nästan värst, eftersom man egentligen inte är ensam. Det kommer alltid finnas någon som känner likadant...

Äh, står helt still i hjärnan. Har inte en aning om vad jag ska skriva... skickar några digitala styrkekramar iallafall!
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-15 12:15:55 följande:

Ja fy de är väldigt påfrestande med behöva känna så där till och från hela tiden med.

Jo de finns nog väldigt många som mår dåligt i dagens läge tyvärr.

Tackar detsamma till dig

Tack.

Ja, det finns ju tyvärr väldigt många som mår psykiskt dåligt. En av de värsta (men också bästa) sakerna e väl att det inte syns utåt. Andra ser ju inte om/när man mår dåligt eller har så mycket ångest att det känns som att man ska falla ihop inom 0.001 sekunder. Men det kan också vara skönt, för då behöver man inte visa upp den sidan och kan dölja den.

Jag är mest inne här på kvällarna/nätterna. Då är jag som mest stressad och har som mest ångest och kan inte sova. Men imorgon är det fredag, så skönt, såfort jag kommer hem ska jag lägga mig och sova. Har sovit i snitt 2,5h/natt denna veckan. Så det är rätt segt uppe i skallen nu... ibland hatar jag mig själv för allt jag tänker och känner.

Vet du var det är som gör att du får känslan av ledsenhet och ensamhet?
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-16 06:56:55 följande:

Ja de är ju väldigt många kan man säga tyvärr

Usch då sådant är väldigt jobbigt när man verkligen vill sova med vet hur de kan vara ibland och inte få sova ut direkt.

ibland vet jag och ibland inte men då var de nog mest irreterad och de gick över till ledsamhet. Vi försöker skaffa barn och de gör mycket oxå när ja känner att min man inte är lika med.

Igår vaknade ja av att mina händer var svullna så får se om de kanske är graviditet men är inte helt säker ännu inväntar mens ännu oxå

Jo, nej tror aldrig jag vaknar pigg och utvilad. Har inte gjort det på vääldigt länge. Oavsett omndet är helg eller vardag.

Håller tummarna för er att det är en graviditet nu, och att det går hela vägen! Kommer inte på något vettigt att säga, just det med barnfrågan är ju ett rätt känsligt ämne, eller hur man nu ska säga..
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-16 15:43:38 följande:

Ja förstår dig de är riktigt jobbigt när det är så känns så ibland för mig me.

Ja vi får se jag hoppas på de har gått ett tag nu och känt mkt hopplöshet kan man säga.

Förstår de men ingen fara :)

Att inte kunna sova är ett rent helvete. Men nu är det helg och jag tänker sova när jag kan, oavsett om det är dag eller natt. Har försökt hålla dygnet lika (gå upp samma tid varje dag hela veckan) men sover inte bättre för det. Sover heller inte sämre för att jag sover oregelbundet på helgerna. Och någon gång måste jag ju sova så det blir att passa på.

Jo, är ju så att man känner hopplöshet efter upprepade missade försök. Håller tummarna nu, förhoppningsvis finns det en liten bebis där inne nu
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-17 09:51:41 följande:

Ja fy de är jobbigt sj går man på sömntabletter för att kunna sova oxå. Igår somnade jag runt 23 tiden tror ja vaknade 23:30 igen men somnade om igen.

Man blir tokig när man inte får sova direkt.

Ja de är jobbigt när de inte blir något men får se denna gång hur det blir för temp är upp och ned.

Skönt att du kunde somna om. Jag har inte somnat innan 00.00 på jag vet inte hur länge... (eller, hade varit vaken två dygn i sträck och sen somnade jag 20.00 men vaknade 01.00 och kunde inte somna om, men bortsett från den gången) iallafall inte på flera år, inatt somnade jag 04.00.

Men får väl skylla mig själv lite oxå, läkare vill att jag ska ha sömnmedicin men jag känner mig inte redo för det. Det känns läskigt och något som inte är jag, och så vill jag inte bli beroende av något. Men snart blir det väl inget val längre, man blir ju, som du säger, tokig av att inte sova under längre perioder.

Har ändå en inre känsla av att det måste finnas något kvar att testa, alltså att det ska gå att få en normal dygnsrytm utan någon sömnmedicin, men att jag bara inte vet vad - än.

Har slut på ideer att skriva om nu, men inte slut på tankar att tänka. Tänk om de kunde ta slut samtidigt...
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-18 10:03:04 följande:

Jag tänkte väldigt mycket som dig när jag var yngre ville inte ha mediciner osv för ja ville klara de själv men till slut blev man så ledsen mådde jätte dåligt och kunde inte alls göra någonting längre.

Ja är rätt ledsen idag inte fått sova ordntligt och fick min mens tidigt idag :(

Jo, men ja känner lite så nu. Att det inte är något val snart för det verkar ju inte bli bättre "ac sig självt" heller. Men det känns ändå på något sätt skönt att den enda som bromsar det med medicinering är jag, för om jag skulle ändra mig så vet jag ju att jag skulle få hjälp på något sätt och inte behöva bråka med massa läkare och andra personer. Inte för att det är så lätt som jag får det att låta, men samtidigt inte så svårt som jag hört att det varit för andra..

Nej, usch vad tråkigt! hoppades ju på att det var något litet liv där inne och att mensen skulle utebli
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-18 13:48:15 följande:

Ja akta så de inte går för långt bara för det är inget roligt alls att komma för långt ned i sitt mående heller.

Ja de är inget kul alls faktiskt. Nya tag ännu en gång är inget kul längre att ens försöka heller

Nej, verkligen inte bra att komma för långt ner. Men samtidigt tror jag på något sätt att man säger att det inte är så illa för att man på något sätt är lite van vid det och det är ju sällan det kommer från klar himmel. Det sker ju ofta över en period att man börjar må sämre och sämre och undertiden hinner "vänja sig" på något sätt. Konstigt dehär...

Förstår att det inte är kul att försöka om och om igen. Man tappar ju lite lusten att försöka och hopplösheten blir större och större. Vet inte om det är rätt sak att säga eller bara blir dumt... men mina föräldrar (idag skiljda) kunde inte få barn på naturlig väg, så jag och min bror är adopterade. Vet inte heller varför jag ville säga detta...
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-18 17:16:02 följande:

Ja de blir ju så tyvärr.

Ja det är väldigt jobbig sitts och man får söka hjälp när man försökt aktivt ett år men de e oxå en jobbig grej med kan man säga.

Aha ok men det är väl ändå bra att ha föräldrar som bryr sig om er och att ni fick ett fint hem iaf :)

Ja, jag kan inte de reglerna med att söka hjälp angående att vilja skaffa barn. Men ett år låter väldigt länge enligt mig... visst, mycket hinner hända och det kanske till och med blir ett barn, men om inte... då måste man ju vänta ytterligare om läkarna inte direkt ser något fel man kan återgårda. Never ending story in my opinion.

Jadå, absolut :) hade definitift mått bra mycket sämre om det inte varit för min familj. Det är dock jobbigt som det är ändå...
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-19 19:22:36 följande:

Jo de är ju så men min man är nog inte så intresserad av just söka hjälp inte som han sakt till mig iaf men ja har blivit gravid utan hjälp en gång tidigare för några år sedan.

Verkligen ja förstår de man blir inte helt nöjd och vet att man kan tappa mycket ork och lust till livet ibland

Men om det har gått en gång tidigare är det ju imte helt kört. Även om det givetvis är skittufft när det inte går som man vill. Hoppas verkligen det blir en liten snart!

Ja, usch. Är så jäkla dålig på att ta kritik så det är inte klokt och igår var hemskt. Tar det så himla mycket personligt och har gråtit hela eftermiddagen, kvällen och tills nu pga det. Jag förstår bara inte varför men känner iallafall att självförtroendet är ju långt borta ifrån mig. Det existerar inte, vilket gör att folk har ännu lättare att ge sig på mig och allt blir bara en enda ond spiral. Nu är det givetvis på tok för mycket tankar i huvudet så det blir nog en vakennatt... orkar egentligen inte vara vaken men kan inte sova heller. Fick för en stund sen ett sms med texten "har du alltid svårt att somna?" (personen har förmodligen sett mig online på messenger, chattade med en släkting i annan världsdel) och jag blev bara jättearg... har ingen anledning att vara arg på hen men är det ändå så nu är jag arg på mig själv för att jag känner mig sjukt dum. Men men, ska släcka ner nu och sorry för allt mitt klagande...
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-20 11:35:31 följande:

Ja dock med en annan för 8 år sedan ungefär.

Vi får se hur det blir.

Det är väldigt jobbigt när de blir trubbel hela tiden och så man känner vet hur det är har och är lite sådan med när de blir allt för tufft.

Ingen fara man behöver verkligen prata och skriva av sig anbars blir man väldigt tokig

Aha, ja 8 år sen var ju ett tag. Men jag håller tummarna för att det går vägen för er snart.

Ja, men det som stör mig mest är att andra personers liv verkar helt perfekta (sociala medier är inte verkligheten... men...) utifrån och det gör mig så arg för jag förstår ju inte hur de kan få det att se så bra ut medans jag är som en enda stor orkan.
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-21 13:37:45 följande:

Ja de är ju de hihi. Ja vi får se vad som händer.

Verkligen de är bra utåt många gånger men riktiga sanningen är nog inte så att alla har de så bra m.m men man tänker väldigt mycket på de när man själv mår väldigt dåligt varför får de må bra och inte jag liksom.

Ja precis. Skulle behöva neutralisera flödet lite på sociala medier... och framförallt sluta låtsas att allt är så perfekt.

Idag har varit en konstig dag. Har inte gjort någonting alls. Enbart gjort det viktigaste och funderar på att lägga mig för natten nu. Har sovit 2-3 timmar/natt de senaste jag vet inte hur länge (de dagar jag har alsrm) så just nu vill jag bara... sova. Det känns som att jag äntligen kan släppa en liten bit av stressen och nu känns det som att jag skulle kunna somna stående.
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-21 19:14:01 följande:

Verkligen.

Man bråttas alltid men något nytt varje dag kan man säga ja har massa vel runt mig hela tiden och umgås med en ganne som har sina personliga problem man försöker hjälpa å hjälpa men ingenting hjälper heller man känner sig hjälplös och man har även sina problem oxå och bråttas med

Ja, precis.

Undrar hur framtiden kommer bli... psykisk ohälsa enligt många undersökningar ökar ju. Det kommer inte finnas en enda "frisk" person snart om det fortsätter såhär...

Usch, att behöva brottas med sig själv och sina egna känslor och problem är nog det värsta som finns...
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-22 12:44:31 följande:

Ja de är nog ett stort problem i världen tyvärr men får försöka med nästa generation om man tex skaffar barn och se till att finnas och försöka låta dom få en bra uppväxt liksom.

Under alla år så förändras de hela tiden och de blir nästan aldrig till d bättre oftast

Ja verkligen ett stort problem... jag hoppas det blir bättre för det kan inte fortsätta såhär. Det är hemskt hur världen ser ut idag..

Ja, förändringar sker hela tiden me det hade varit bättre om de varit till det bättre, och inte sämre...
  • Anonym (hela tiden)
    Anonym (~_~) skrev 2018-11-22 22:45:54 följande:

Tyvärr kommer de ju inte bli bättre med tiden heller eftersom allt är som de är och så mycket som förändrats på de senaste åren

Ja.. framtiden ser rätt mörk ut :/
Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?