Ettnamn4sep skrev 2018-10-09 13:25:09 följande:
Hade ul igår och såg ett tickande hjärta. Usch vilken lättnad. Nu börjar vi tro på graviditeten och är så lyckliga o tacksamma. Återföring gjordes den 3 september.
Däremot såg sköterskan att jag fortfarande har vätska kvar i buken och att äggstockarna är väldigt svullna. Jag blev överstimulerad för några veckor sen och är det tydligen fortfarande. Blev insatt på fragmin(blodförtunnande) som jag ska ta fram till v 12. Det känns däremot inte så kul. Men de sa att fragmin inte påverkar fostret och inte heller överstimuleringen, så hoppas på att det är sant.
Sprutan gör dock så jävla ont. Medlet svider så kraftigt!
Är det någon annan här som befinner sig i samma sits?
hej vännen,
vad skönt med ett pickande hjärta!!! Grattis!!
jag tar också blodförtunnande sprutor varje kväll och har gjort det sedan återföringen så jag vet hur det känns.. .
Du kan tänka på att kyla med en isbit lite innan du tar sprutan - det lindrar lite. det onda känns mest efteråt tycker jag - när det svider rätt ordentligt i typ 5 minuter.
Ibland har jag lyckats träffa ett blodkärl men det tror jag du känner precis när du sätter i sprutan att det gör jätteont - då brukar jag bara byta sida och försöka någon annanstans. tänk på att inte försöka ta sprutan precis där du har byxlinningen - då kan du får väldigt stora blåmärken då det går och skaver hela dagen.
du vänjer dig ganska snabbt men jag längtar verkligen till v 12 när jag kan bli av med sprutorna! bara 4 v kvar antar jag!!
kram! kanske känns skönt att någon annan är i samma sits i alla fall....