gammelpysen skrev 2018-11-03 07:15:52 följande:
Oj!!! Är det så illa ställt?? Då får man vara nöjd med att få basvård antar jag... förklarar kanske också att de tar in oss så pass "sent".
Vi Gjorde vårt äggplock så tidigt som möjligt. Sköt upp julimensen för att hinna med under semestern, jävligt bussigt av rmc... kom tillbaka utvilad, hade laddat med nyttig mat och sol. Väntade ett halvår från senaste försöket med, som blev ett tidigt missfall. Väntan var hemsk, ville bara få det överstökat, men med facit i hand var det nog klokt.
Jag har gjort ivf privat, för att det var enklast och snabbast. Visst det kostar men det hade vi räknat med och sparat till. Vi började förra sommaren men då sket sig ett par försök och sen var det tjänsteresor och annat som gjorde att det drog ut på tiden så sista försöket tog sig vilket jag faktiskt inte trodde och hade räknat med.
Jo det är illa och det var illa förra gången också när jag var gravid. Vill du veta detaljer så kan jag berätta men är du lättskrämd kanske jag ska låta bli. Bara för jag hade otur behöver ju inte du ha det menar det.
jaktenpaflow skrev 2018-11-02 23:31:14 följande:
Nejdå det är inte försent:) Brukar göras mellan typ v 11 och 14 tror jag. Vilken vecka är du i nu? Hur gammal är första barnet:)
Jag är i 11+1 idag så det blir väl v12 va. Men jag vet att olika ställen räknar veckor på olika sätt, så därför har jag dålig koll på det och så bryr jag mig inte tillräckligt för att lära mig. Jag har ett slutdatum och det är 25maj, det räcker för mig att komma ihåg
Du behöver inte oroa dig över rörelserna, det är mycket som påverkar. Får du en sportfåne kommer den röra sig mer än tänkaren. Mycket rörelse i magen mycket rörelse utanför magen och tvärtom.
3.5år så det blir stor skillnad men det blir nog bra ändå, vi började som sagt med syskon förra sommaren men pga olika saker så tog det lite tid. Ju yngre de är desto större är åldersskillnaden och de är ju vuxna större tid än barn så de kan nog bli kompisar ändå och ha nytta av varandra.