BaKu skrev 2018-10-04 10:47:39 följande:
Jag upplevde att den första tiden kändes väldigt konstig. Först var det lycka för pluset men sen insåg jag nånstans att man glömt bort anledning till allt man gått igenom. Det tog ett tag att vänja sig vid att det faktiskt handlade om att bli förälder och ett barn. För under så lång tid så var ett plus det enda målet man var fokuserad på. Sen allt eftersom tiden gick och man kom förbi första milstolparna och man insåg att det här kan gå vägen så kom den där riktiga, djupa lyckan. Men fortfarande med bara tre månader kvar kan jag stanna upp och bara inse att det här är något helt fantastiskt. Senast igår när jag skulle duscha och verkligen tittade på magen och att det nu är en "riktig" gravidmage och att vårt barn faktiskt ligger däri. Då kommer en så varm och underbar känsla.
Häromdagen var vi på första föräldraträffen. Information om amning och anknytning och då blir det också verkligt på ett annat sätt. Tror också det blev en boost för mannen som lärde sig massor och som också insåg hur nära det är och vad som kommer hända och att han också är viktig för barnet. Även om han förstått det innan så blir det nog lite mer påtagligt när man får lära sig mer. Som tjej har man ju en helt annan situation som hela tiden lever i graviditeten.
Hoppas lyckan börjar kännas för er snart också
ok då verkar det ju rätt normalt i de här kretsarna att man inte springer o gör hoppsasteg eller sitter o fånler hela tiden i början
ja jag tror den där lyckan är svår att känna för mig när det liksom inte är så verkligt med bebis ännu - TROTS att jag ändå fått se ett litet hjärta slå på vul... man är bra knäpp ibland - hur mycket ska det behövas i bevismaterial för att jag ska bli lycklig över detta!!??
jag får kanske låta tiden ha sin gång ändå - efter v 12 när vi fått göra fler ultraljud och lite tester och vet att barnet mår bra hoppas jag att jag kan joina dig och ha en lycklig graviditet
låter roligt med föräldraträff också - kan tänka mig att det blir mer verkligt för männen eller partnern som inte bär på barnet då - jag tror faktiskt vi ska ta reda på könet på barnet. jag har fått för mig att jag kan anknyta litte bättre till graviditeten om jag vet vad det är som ligger där inne!!