BaKu skrev 2018-09-25 21:21:53 följande:
Ja och jag är så glad över hur fint de bemötte oss där. Inget om att man kommer i onödan eller liknande, utan mer glada åt att allt faktiskt såg bra ut och uppmanade oss att återkomma om det behövdes.
Haha, nä och vi hade en del strul för vår utredning drog ut på tiden. Remisser som glömde skickas och de glömde nämna att vissa prover skulle tas fastande eller nån viss tid på dygnet så fick man snällt åka hem och försöka hitta ett nytt tillfälle. Sen gjordes en rejäl genanalys av min man eftersom de hittade ett kromosomfel som antagligen orsakar hans låga spermieantal. Den analysen tog runt 8 månader innan vi fick svar på och vi fick inte och ville inte påbörja innan eftersom vi ville veta om det var något mer än bara det felet. Helt ärligt så väntar vi fortfarande på svar för man har gått vidare med en gemanalys av mina svärföräldrar för att försöka utreda lite risker. Sista jag hörde var att vi skulle få svar innan påsk... De sa visserligen inte vilket år...
Då svor man mycket och tacksamheten var svår att känna. Konstigt nog är det nästan "bortglömt" nu. Jag tror det är som med en förlossning. Man glömmer med tiden hur jobbigt det var...
Vad härligt med så positivt bemötande! Men så skumt med provsvaren, undrar vart i världen de är och snurrar runt tro??
Haha, ja.. Vi hade också lite otur, vi ringde in för att påbörja utredning i april, fick snällt vänta över sommarstängningen innan vi kunde komma in.. Fick tid först i oktober? (kändes som världens längsta väntan, och jag var så förbannad!), sedan spermieprovet på noll, med ett prov till efter tre månader... Sedan en jäkla ond spolning som jag gjorde helt i onödan(eftersom naturlig befruktning redan var utesluten) . Nää. Fy, längtar inte dit. Men så lätt det hade varit där och då om man visste att det skulle leda till det här i slutändan.
Det ända som är lika med IVF är väl väntan nu då! Haha :)
Tycker dock tiden går rätt fort, tycker precis jag bytte vecka, åså ny vecka på söndag igen och imorgon är det ju redan onsdag! (går in i vecka 10)
Tjoho!
Snart vecka 12!