Kallamakka skrev 2018-09-14 16:45:50 följande:
Tack så mycket, och grattis själv! :) Det är fantastiskt när det går vägen! :) i vårat fall var det avsaknad av spermier som var orsaken, de fanns men kom inte ut, så att bli gravid naturligt finns inte på kartan här... Men tycker mig ha sett ditt namn när man läst i andra trådar än de jag varit mest aktiv i. Men ni fann aldrig anledningen till att det inte gått, eller? (kanske du skrivit tidigare..) ber om ursäkt isåfall.
Jag ska på tidigt ultraljud nu på torsdag, har också hunnit träffa barnmorskan en sväng där de tog blodprov, visade tydligen att min sköldkörtel knasar så nu har jag fått levaxin också. Tur dom har koll på en! :)
Angående preglife, ja jag kan förstå vad du menar om tips, det är kanske inte så många. Men en del finns ju. Däremot gillar jag dens nedräkning :) samt att läsa varje vecka om vad som händer.
tack ;) ok tog det lång tid innan ni upptäckte vad felet var? Jag har en äggledare som verkar lite igenkorkad (ev efter en konisering eller inflammation för 10 år sedan) allt är lite oklart. Jag själv tror kanske att det har med mitt immunförsvar att göra eller liknande. tar därför kortisontabletter för att sänka immunförsvaret nu och även blodförtunnande spruta varje kväll. (kroppen kan bilda blodproppar som gör att embryot inte kan sätta sig i livmodern). men detta är inte heller bevisat i mitt fall. (helst vill jag ju operera in en liten kamera i ett ägg och se vart under vägens gång det blir fel hos mig...
funkar ju inte riktigt så dock....)
vad spännande med första VUL!!!
du har ju hunnit komma en liten bit, jag går in i v 5 i morgon och hoppas att alla typer av blödningar uteblir (har BIM i morgon med..)
har du några gravidkänningar?