Mjbo skrev 2018-09-19 08:38:34 följande:
haha! nej, vi kanske skonar dom fast vi tror att de är synd om dom :D
På tar om mannen, hur tar din man allting? Vågar han va glad ännu? :)
Min man sa något som ja kände satte ord på precis min känsla.. Han sa att de va en "obehaglig lycka".. Han är såå glad, och pussas och kramas och säger hur mycket han älskar mig och hur glad han är, samtidigt som han säger att tänk om de inte går, och tänk om de blir som sist, osv.. Så de rör sig nog lite inom honom med.. Hur har din man reagerat? :)
Han vågar nog inte heller vara lika glad denna gången men frågar hela tiden om hur jag mår och om allt är ok
han är bra på att inte skuldbelägga någon av oss och han tycker det är bra att jag har er på FL att diskutera allt med!
Han är inte någon direkt känslomänniska och har fått vara den starka i det här då jag brutit ihop många gånger över barnlösheten och IVF. så länge man respekterar varann och inte skuldbelägger vare sig sig själv eller den andra tror jag att förhållandet i slutändan stärks av såna här motgångar. Han vågar vara glad när jag vågar vara glad tror jag - och vi har båda kommit fram till att vi kan ju lika gärna hoppas och vara positiva istället för tvärtom, som sagt - fallet skulle bli lika hårt vilket som om det inte går vägen. Han är ju inte alls lika insatt i alla detaljer med mediciner etc men det känner jag att han inte behöver vara - han är dessutom spruträdd så jag låser in mig på toa via behandlingarna så han slipper få en chock och svimma av av alla Gonal F och Ovitrelle-sprutor haha!