BaKu skrev 2018-09-25 17:56:36 följande:
Håller tummarna för att allas VUL går bra. Tycker att tiden efter VUL har gått fort. Det är väl så när man är van att vänta.
Idag har vi varit på förlossningen för att kolla hur bebisen mår. Har känt minskade fosterrörelser så har varit livrädd. Allt såg dock fint ut och vi fick spendera 40 minuter med att lyssna på hjärtljuden. Känns magiskt. Hade dock ganska mycket sammandragningar så fick även kolla livmodertappen. Såg också bra ut, men de uppmanade mig att hålla lite koll på sammandragningarna. Inget konstigt att ha det i sig, men tydligen så ska man inte ha det för regelbundet och framför allt inte att det gör ont.
Men nu är jag hemma igen och kan andas ut för den här gången. Misstänker att den lill* har flyttat sig lite så att jag inte känner sparkarna lika tydligt bara.
Alltid ska man oroa sig för nåt, men det är väl livet som förälder.
Tänkte en annan tanke för nån dag sen som gjorde att hela den här resan kändes lite lättare...för hade vi inte misslyckats med att bli gravida själva eller med vårt första IVF-försök så hade det ju inte blivit just det här barnet. Det är en svindlande tanke, men också ganska tröstande efter alla tårar.
Vad skönt att ni åkte in och kollade, så ni kan pusta ut nu och vet vad ni ska vara uppmärksamma på. Och ja, du tog nog orden ur min mun där - alltid ska man oroa sig för nåt, jag tror det här är början på den livslånga oron. Vi får bli vän med den! :)
Bra tanke, det känns konstigt att IVF är förbi för tillfället, att man helt plötsligt kan känna sig tacksam för all hjälp man fått, annars hade man inte varit här idag.
Mitt i processen var väl tacksamheten knappast det första man uttryckte. Hehe.