Vi som blivit gravida efter IVF
Det verkar vara väldigt olika vad som sägs i olika län, konstigt kan tyckas eftersom alla borde gå efter samma riktlinjer oberoende av vart man bor? Men Men.. :)
Jaaaa.. ÄNTLIGEN :D 9 dagar soffliggande totalt blev det. Men nu är jag tillbaka på jobbet, lite sliten och så efter detta faktiskt, det tog rejält på kroppen.. men nu är jag frisk iallafall :)
Mår i övrigt bra, magen växer och gör inte ont längre som förut. Så det känns skönt.. Inget illamående eller andra krämpor heller. Det ända som ja känner just nu är tröttheten fortfarande på kvällarna, men inte aaaalls som tidigare i graviditeten dock.
Hur mår du? Vilken dag var det du hade undersökning? för visst va det denna vecka?:)
Igår fick jag titta på min lilla tjej. =) Mötte grannen i helgen, hon är gynekolog. Frågade henne om det är vanligt att magen blir mindre, tyckte min hade blivit det. Så igår ringde hon mig och frågade om jag kunde komma in på ett ultraljud. Allt såg bra ut. Hon mätte olika delar av bebisen och det fanns tillräckligt med fostervatten. Däremot är hon lite liten. Nåt ställe hon mätte var ca 2 veckor för liten och nåt ställe 1 vecka. Det oroar mig. Däremot har hon ju varit liten hela tiden, vilket känns lite betryggande. Hoppas bara inte hon halkar efter mer eller slutar växa. Grannen trodde att mvc kommer göra nån extra koll för att kolla tillväxten. Vi har RUL den 12.
Kändes så skönt att få se henne igår iaf. =) Grannen tyckte det såg ut som en flicka, precis som blodprovet visade sannolikhet för.
Kram på er
Nu var det ett tag sen jag skrev här. Har försökt läsa allt, men har säkert missat något och någon fråga.
Första veckan hemma från jobbet. Inte en dag för tidigt. Är trött och har ryggont och foglossning.
V35+1 nu. Bebis har vänt sig och det börjar ju kännas att det närmar sig. Spännande och läskigt på samma gång.
Bebisen sparkar för fullt. Hela magen rör sig och rätt som det är sticker någon kroppsdel ut. Den har en hel del hicka också.
Det ilar en del också när bebisen rör sig neråt. Mycket nerver den kommer åt.
Sover extremt dåligt och räknar väl med att det blir så här en lång tid framöver nu.
Mannen har gått in i förberedelsemood. Grejar med allt möjligt och håller sig hemma och nykter (inte för att han dricker några mängder annars, men den där ölen till maten står han över)
Det mesta är inköpt, men lite småsaker till tänkte jag försöka köpa. Idag köpte vi lite kläder till så om det inte blir en kräkbebis bör vi klara första tiden.
Kan inte fatta att vi kommit så långt. Det känns som igår vi grät efter senaste misslyckade försöket. Nu kommer jag ibland på att vi faktiskt ska få en bebis till oss och att vi är någons föräldrar. Då kommer glädjetårar istället.