Sommarhopp skrev 2018-11-09 08:55:25 följande:
Nu har jag gjort vul. Det gick halvbra. Mini levde och hjärtat slog, men mättes till 7+6 vilket är två dagar för lite. När jag gjorde vul i v 6+6 var den nästan stor som 7+0 istället så den har inte varit liten hela tiden. Läkaren tyckte det var helt normalt, men jag kan inte släppa att det var precis så förra gången jag fick MA. Vid första vul tyckte läkaren att allt såg bra ut, fastän den mättes till 2 dagar för liten. Men efter det växte den långsammare och långsammare och tillslut dog den.
hej vännen, grattis till fina hjärtslag :) ska jag vara ärlig tror jag att läkarna mäter lite fel ibland på några mm (specielllt där i början) och jag skulle inte oroa mig. (förstår det är svårt med din historik)
När jag var på ultraljud förra veckan flyttade min gyn tillbaka mig 4 dagar vilket kändes jättejobbigt då jag fick för mig att den lilla inte växer som den ska.
Men igår när en annan gyn gjorde ultraljudet blev jag istället framflyttad från klinikens 11+6 till 12+4. (och enligt gyn förra veckan skulle jag vara på 11+2!!)
så häng inte upp dig på några mm, tror det är mänskliga faktorn då de själva mäter lilla räkan.
jag hoppas allt kommer gå bra för dig
stor kram!!