BaKu skrev 2018-11-14 18:05:52 följande:
Så roligt att det går så bra för er nu och att ni äntligen vågar njuta lite. Även om tröttheten och illamåendet är fruktansvärt jobbigt.
Själv har jag nu börjat må illa igen. Tydligen vanligt i slutet. Ryggen håller på att knäcka mig. Har foglossning och nu börjar den stora magen ta ut sin rätt också.
Bebisen är livad och jag tror den håller på att fixera sig vilket gör att det trycker på nerver och sparkas på revben. Det är en livlig en därinne och den håller mig redan vaken om nätterna med sina sparkar. Det är sjukt hur starka de små liven är.
Men det är underbart att få uppleva det här. Visst hade jag varit glad om jag inte haft så ont, men det är verkligen värt det.
Nu börjar det även bli nervöst... Mindre än 8 veckor till beräknat. Det är helt sjukt. Försöker att inte tänka på förlossningen för det lär inte hjälpa någon. Målet är bebis! Men vi försöker greppa att vi snart inte är ensamma och det går knappt in.
Är så nyfiken på vad det är för en person därinne också. Vi vet ju inte kön och av erfarenhet från mitt syskonbarn så vet jag ju att de får personlighet så snabbt. Man undrar ju om den kommer vara lik oss, både till utseende och sätt. Vi är ganska olika till utseendet så där känns som vad som kan hända. Jag är kort och mannen lång. Jag har tunt hår och han har världens monsterkalufs. Olika ögonfärg och kroppsform. Det är så spännande. Dock är vi båda väldigt lugna av oss. Mitt syskonbarn har ärvt sina föräldrars livlighet och just nu känns bebisen mer åt det hållet.
Ska också bli så spännande att se hur kusinerna funkar ihop sen. Syskonbarnet är ju lite drygt två år, men otroligt smart och pratar som en treåring typ. Klappar mig alltid på magen och säger att bebisen är därinne och att när den kommer ska de leka och läsa och gå ut med vagnen. Lägger ofta örat mot magen för att lyssna.
Ja tjejer, njut! Det är så mycket spännande som händer och när jag ser tillbaka så är det så intressant att se hur ens tankar och funderingar ändras under resan...
hej vännen!!
det är alltid så spännande att läsa om hur det går för dig då vi andra ligger lite 'efter' men vad jobbigt att du mår illa igen :( finns det några övningar eller nåt man kan göra för att foglossning ska bli bättre? så du slipper ha så ont i ryggen? jag är själv lite nervös över att få ryggont då jag vanligtvis tränar mkt men nu inte varit på gymmet på 3 månader, ska försöka börja gå dit igen nu när jag mår bättre..
8 veckor låter som ingenting! och jag som tycker allt går så långsamt för mig själv!!
vi har tyvärr inga syskonbarn ännu utan detta blir första bebisen i bådas familjer. blir ju otrolgit mkt uppmärksamhet från alla misstänker jag, min man har 4 syskon så många är väldigt exalterade över att bli faster o farbror
! låter som att du har ett underbart litet syskonbarn
jag håller med om spänningen att se hur barnet kommer se ut och på vilka sätt hon kommer vara lik oss båda!! det är ju nästan det som är mest spännande med allting
förstår att du ser fram emot mini nu, och så skönt att du kommer hinna ta det lite lugnt hemma själv och pynta och göra iordning innan stormen kommer haha