Inlägg från: Inalina |Visa alla inlägg
  • Inalina

Vi som blivit gravida efter IVF

Mjbo skrev 2019-01-07 19:50:56 följande:
    Ja det är mysigt med hundar, men mycket jobb och så med såklart. Men jag växte upp med hundar och alltid själv haft hundar i vuxen ålder så kan inte tänka mig ett liv utan dem, trotts att de löper ner golvet (och möbler) en gång om året, ska ut och gå flera ggr och dagen, river ner tapeter och lister som valp, och skäller varje gång det kommer någon och hälsar på (jobbar intensivt på detta tills bebis kommer så dom inte ska väcka henne) haha ;)

Va skönt de låter med yoga varje dag! Kör du hemma?

Jag äter inte mycket mat, precis som vanligt. Äter ett extra mellanmål ibland om ja blir hungrig men annars precis som innan graviditeten. Äter enligt mig bra, tänker på vad jag äter och får i mig allt jag ska och behöver. Är dock mer sötsugen och med handen på hjärtat äter jag nog för mycket sötsaker, speciellt choklad..

Men äter mycket grönsaker och frukt för övrigt så ja hoppas det jämnar ut sig haha :D

Va mysigt att du fått mage! Hur känner du för det? :)
    jag tror det är bra att ha husdjur och barn tillsammans - tror det skapar ett lugn, en respekt och vänner för livet :) men ja klart jag har en romantiserad bild av det när jag inte har en egen ;)

ja jag kör hemma framför TVn - försöker prova lite olika pass o se om jag fastnar för något särskilt.vissa är mer som vanliga stretchningspass- och vissa lite mer power i :)

jag gillar min mage =) jag köper inga nya fina kläder direkt utan letar mest efter längre koftor att ha till tajts eller jeans. har köpt 2 gravidtajts och 2 gravidjeans jag skiftar mellan. kan inte tänka mig att ta på mig något annat just nu =) HMs grejer har funkat perfekt. Finns inte så många andra roliga butiker (typ Lindex o så) här i Schweiz så jag kommer nog inte direkt spendera något på kläder närmsta halvåret ;)

har börjat fråga runt lite vad folk köpt för vagn och så bland vänner - det är ju en djungel där ute och plötsligt är det kanske ett stressmoment så jag tänkte vi kunde lika gärna bestämma oss nu. har du någon aning ännu? vi kommer ju åka till sveirge när bebisen är typ 2 månader så måste planera lite för hur vi ska resa etc - känns inte som det smidigaste direkt då mannen prompt ska ha med sig golfväskan ocksåTungan ute
  • Inalina
    BaKu skrev 2019-01-08 12:30:23 följande:
    Vi har träffat barnmorskan v 25, 29,32,35, 37 och 39. Vi har ett möte till inbokat nästa vecka om det inte kommit någon bebis ännu då.

Jag har faktiskt inte skrivit något förlossningsbrev. På ett av de senare mötena med barnmorskan gick vi kort igenom om man hade några tankar eller saker man vill att förlossningen ska veta. Detta skickas till förlossningen så de har redan detta. Förlossningsbrev kände jag var överflödigt för man vet aldrig vad som händer. Jag tänker försöka ta det som det kommer så mycket som möjligt. Man har ju dessutom barnmorskorna där som kan det här och som kan guida en.

Hade inte heller jättekoll innan vi var på kurs, men det var precis lagom med information för min del. Inga detaljer utan mer vad som händer i de olika faserna och mycket att man inte kan veta alls hur den specifika förlossningen kommer gå till. En del behöver säkert veta mer och då finns ju mängder med böcker att läsa.

Vi har väldigt nära till sjukhuset, vilket känns skönt. Nu är det dessutom "lågsäsong" och risken för att behöva åka någon annanstans är ganska liten. Om det är fullt är närmsta andra sjukhus 6 mil bort så det hoppas jag slippa. Nu har vi typ 5 minuter med bil.

Taxi är väl ett tips om ni inte har bil :) oftast är det ju inte så dramatiskt som på film så det brukar ju gå att lösa.
    anina skrev 2019-01-08 11:16:36 följande:

Ja det är jobbigt. Men har börjat acceptera att jag kommer må dåligt fram till förlossningen, så känns lite mer ok då. Sambon har varit lite tjurig över att jag inte gör så mycket hemma, så är lite orolig för det. Men vi får ta ett samtal så han förstår att jag inte kan. 

Åh vad häftigt att se en fot. Ser man avtrycket på magen då? Har alltid undrat om det syns så tydligt. =) Ja tänk, nu har ni snart bebisen i famnen, som ni har längtat efter i flera år. Kan förstå att det känns overkligt. 

Kan tänka mig att det är tungt nu. Jag har redan börjat tycka det är jobbigt att böja mig med magen (vecka 23), så det måste vara väldigt tungt och jobbigt senare.

Hoppas bebisen vill komma ut snart. Ni har inte kollat kön va? Och hoppas på en smidig förlossning. =) 

Stor kram

idag ringde jag min gyn som skulle skicka remiss till fysioterapi/massage så det ser jag fram emot nu. Jag är sjukt stel - så tänkte säga till fysion att bara massage går bra bara =) 

nä förlossningsbrev behövs säkerligen inte, du verkar så lugn och sansad så allt kommer ju gå toppen Glad spännande att du skrev att slemproppen börjat lossna - såna saker har jag liksom ingen aning om vad det innebär men det får man väl lära sig på kursen hoppas jagFlört

skönt med både närhet till sjukhuset och att det är 'lågsäsong' ;)  vi bor egentligen 200m från ett sjukhus men jag väljer ett annat då det andra verkar 'lugnare' och fler pratar engelska.
    sedan är sjukhuset här bredvid ett universitetssjukhus och jag är inte så sugen på att ha en massa studenter springandes hela tiden. Låter säkert märkligt - men så känner jag när jag ändå får välja...är ju väldigt bortskämt - men så funkar det i schweiz. det andra sjukhuset är 15 med bil så inte hela världen =)
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-01-08 19:24:09 följande:
    Skrev precis ett låååångt inlägg så försvann allt när ja skulle skicka. typiskt. Så fattar mig lite kort nu :P

Låter behagligt att köra framför tvn! kör du youtube eller färdiga dvd pass?

Jag känner oxå lika gällande gravidkläderna, dock byxor är inget jag köpt gravidbyxa ännu men däremot tröjor då alla jag äger börjar bli magtröjor pga magen :P Skönt att äntligen ha nått som går över magen hela vägen ner och inte sticker rätt ut ;) 

Gällande vagn så de krav jag har är att den går bra i snö, är lätt, och att den ska gå att växla mellan bilstol/vanlig vagn enkelt.. har kollat mycket på bugaboo's nya modell FOX, men aldrig kört en så vet inte riktigt, men de ser så bra ut tycker jag.. :)
    jag och mannen ska sen som jag kanske sagt förut åka iväg på barnvagnsletande och prova massor av olika vagnar modeller och märken. tror man lär provköra innan man vet vad man gillar :)
    har ni något speciellt som ni söker gällande vagn?
    hehe typiskt - har hänt mig flera ggr med Tungan ute
    jag kör youtube bara - där finns ju allt!! 

ja behöver också flera tröjor, letade på HM efter lite längre koftor - men de verkar köra varanter nu där hela koftan är gigantisk (så man knappt får plats under jackan) så får nog leta vidare.. annars är det ju poppis med magröjor nu verkar det som heheFlört

ja hörde att bugaboo's 'gamla'modell Buffalo var väldigt bra men har tydligen slutat tillverkas. Fox ska tydligen vara väldigt bra i stan vad min vän sa - så kanske inte lika stabil?
    sen har jag vänner som också köpt CYBEX men vet inte vilken modell - de verkar väldigt nöjda också.

jag har nu senaste dagarna börjat fatta att man använder ett 'babyskydd' de första månaderna som vagn eller har jag fattat fel nu ändå? alltså en sån som man även har som bilbarnstol i början? för om vi ska resa till sverige kanske det räcker med att ha med vagnen med babyskydd så får den åka bil och vagn i samma...? barnet kommer ju bara vara 2 mån...som sagt - för mig är det en djungel....
    så tar gärna lite hjälp från någon som har koll!!

vi ska åka o kolla o prova lite i någon butik i helgen - de kan nog förklara vad som är vad för oss Flört

vi kommer nog köpa en stabil bra vagn + en resevagn. men då vill jag ju kunna använda 'babyskyddet' på båda.. undrar om man behöver köpa samma märke då....suck...
  • Inalina
    BaKu skrev 2019-01-09 10:45:27 följande:
    Det är många som använder babyskyddet i vagnen, men det är lite omtvistat huruvida det är bra eller inte. Barn ska tydligen inte sitta för länge i skyddet utan bättre de får ligga ner. När skyddet är i bilen sitter de i "rätt" vinkel, men tar man ut den ur bilen kan vinkeln bli fel och det kan orsaka andningssvårigheter.

Vi har köpt en britax smile 2. Vi valde den för att den är extremt lättkörd. Inte så tung att lyfta. Håller med om att emmaljunga är alldeles för tung. Det är ändå en del lyft man gör varje dag. Den funkar bra i stan och även i lite lättare terräng. Svängbara hjul som går att låsa. Sufletten går att fälla ända ner och är steglös vilket gör att den inte låter när man fäller den och man riskerar inte att väcka bebis.

Vi har köpt en mjuklift eftersom vi kommer behöva bära upp vagnen i trappa. Då är den lättare att lyfta än en liggdel. Vi kan då lyfta ut mjukliften lätt och sen ta vagnen för sig. Sen passar vårt babyskydd i vagnen ändå (mest tur då vi kommer låna babyskyddet) och man kan därför sätta i det om man vill undvika att väcka bebisen efter bilfärd. Sen var den vagnen billigare än exempelvis bugaboo. Varken jag eller mannen är så förtjusta i modern design heller så vi gillar inte bugaboos utseende så mycket. Haha, jag vet, vi är nog väldigt udda i det :p

Nackdelen med vagnen är att den inte går att göra till syskonvagn. Men vi gillade den så mycket att vi tycker det blir värt att eventuellt behöva köpa ny vagn sen. Vi alla vet ju att det inte är en garanti att vi ens kommer få behöva en syskonvagn.

Tips är att åka till en affär och provköra. Gärna flera gånger. Pröva att fälla vagnen och tänk på hur stor plats ni har. För er som har bil så tänk på att den lätt ska få plats i bilen. Olika vagnar blir olika storlekar när de fälls ihop. Köp också utifrån var ni ska köra. Kommer ni bara köra i stan och det aldrig är snöigt eller så så behövs inte lika kraftig vagn utan kanske lättare med en smidigare så man kommer fram lätt. När ni bestämt er så håll utkik. Det är ofta kampanjer och finns mycket pengar att spara. Vi betalade nästan halva priset för vår genom att köpa på internet och att hålla utkik efter erbjudanden och kombinera med rabattkod. Vet att du skrev att det inte är samma sak hos er Inalina, men kanske värt att beställa hem till någon i Sverige och sen transportera om ni har möjlighet.

Babyskyddet behöver inte vara av samma märke. Det finns adaptrar mellan olika märken (säkert inte alla) men då måste man ju köpa till såna...

Gällande mammakläder så köpte jag inte jättemycket, men köpte relativt tidigt. Finns ingen anledning att gå och känna sig obekväm. Sen hade jag en del tunikor och stretchiga klänningar som funkade bra som mammakläder. På jul hade jag en av mina vanliga klänningar, men den blev mer som en tunika, men det var ju ingen som visste :p beställde en del från zalando och var nöjd. Skickade dock tillbaka en del också :)
    hej! tusen tack för svaret!! jag läste lite nu om babyskydd och ska man på långpromenader verkar det bättre att babyn har en liggdel - så vi får nog lösa både babyskydd och liggdel på vår sverigeresa. kanske köper liggdelen så den 'väntar' på oss dit vi kommer i sverige och där vi även kommer att hyra en bil över sommaren. Tror du det räcker med en 'resevagn' om vi är i Sverige i 4 veckor? eller ska vi bära med oss en klumpigare variant från schweiz på flyget?

Britax smile 2 har fått väldigt högt i flera rankningar, jag kommer också behöva 'lyfta' vagnen en del då vi har trappor utanför porten där vi bor nu. Dessutom ligger hissen inte på markplan - så kommer helst vilja lämna vagnen i entren och bära upp babyn i liggdelen. ska kolla vad en mjuklift är för något - google är ju min bästa vän...

sant det där med syskon.. jag vill ju hemskt gärna ha ett syskon till bebisen - men känns ju inte som något att räkna med så vi kommer nog tänka som er och sen skaffa en syskonvagn och sälja den gamla om det skulle funka att skaffa en till bebis. Vi kan beställa saker till Tyskland - eller köpa där helt enkelt - helt andra priser och vi bor bara en timme från tyska gränsen.

intresant vad du skrev om din man ;) min man är väldigt lugn i vanliga fall, har aldrig sett honom handla i något 'akutläge' ännu, men han har väldigt svårt att vistas på sjukhus ;) så vi har skojat lite om att jag får ringa honom när babyn är född så får vi mötas i receptionen haha. Tungan ute svårt att se att han skulle klara att vara i rummet vid ett kejsarsnitt exempelvis, men vi är ju alla olika - och jag vet att han skulle göra allt för mig om det krisar  - det är ju huvudsaken :)

Bra idé att kika på Zalando - det finns här i schweiz också - och bra med deras returgaranti... de har kanske lite julrea nu också Kyss
  • Inalina
    Sommarhopp skrev 2019-01-09 10:21:06 följande:

Vi har precis köpt vagn. Hade näst intill bestämt oss för en bugaboo fox eftersom det är en av de lättaste vagnarna. Jag har opererat ryggen och Emmaljunga var alldeles för tung att både köra och lyfta för mig. Men så blev det en uppababy vista tillslut. Extremt lättkörd och med mer än dubbelt så stor varukorg under vagnen. Bra tänker jag när man ska hå o handla. De flesta tar kring 5 kg men den tål drygt 13 kg. Dessutom går den att göra till syskonvagnom man skulle vilja. Men det som avgjorde det jämfört med foxen är att barnet kommer upp mycket högre. Dvs lättare för mig stt plocka i och ur vagnen.

De flesta av er har ju kommit längre i graviditeten än jag. Är i v 18 idag. Är det någon här som mådde illa längre än de vanliga 12 veckorna men som det gått över för nu? Jag tycker att jag mår sämre och sämre igen och kräks varje dag. Dessutom galet trött, sover 12-16 timmar om dagen men känner mig ändå som en vandrande zombie. Önskar så att det går över snart så jag kan njuta av att vara gravid. Så svårt att sköta jobbet också när man mår så illa och är så trött. Ska ta upp det med min barnmorska men det är ju inte förän i v 25 som jag får träffa henne.

vad roligt att ni köpt vagn - skönt att ha det avklarat - känns ju som ett rätt stort beslut :) Uppababy Vista såg väldigt bra ut! jag tycker väl att de flesta vagnar ser likadana ut i och för sig men håller verkligen med om att en stor korg är att föredra! vi kommer inte köra och storhandla utan troligtvis köra en del hemkörning av tunga varor men promenader med vagnen för allt annat.

låter jobbigt att du mår så där illa fortfarande, har flera vänner som mått dåligt längre än vecka 12 så du är inte ensam - men jag tycker såklart du ska göra allt för att må bättre.. BaKu rekommenderade den där medicinen som verkar bra, sen är ju stress en faktor som tyvärr fick mig att må sämre under mina dåliga veckor - men det vet du ju också sedan tidigare... googla alla möjliga huskurer som går - förstår att du bara vill njuta av din baby nu!!! kram
  • Inalina
    170909 skrev 2019-01-08 20:48:29 följande:

Jag läser det mesta i tråden men skriver sällan av olika anledningar.

Jag gjorde RUL i torsdags när "alla andra" i tråden gjorde det och det kändes inte alls bra. Har varit väldig ledsen och nere sen dess och vet inte vad det beror på. Hela grejen kändes som det gick åt skogen. Barnet lever och mår bra så inget sådant.
    Men jag undrar om hon mätte allt. Vad mättes på era ultraljud i ca v21?

Funderar på om jag ska ringa och be om ett nytt eller om jag ska gå privat. Jag fick heller inga bilder och frågade inte heller om det hon sa ingenting om det iof sa hon nästan inget alls. 

Sidan krånglar så inlägget kanske kommer fler än en gång

vad tråkigt att du känner dig ledsen - meningen är ju att man ska känna sig glad och lättad efter rul. märkligt att inte människor tar sitt arbete på mer allvar och förstår att ni behöver bli övertygade om att allt verkligen var bra. Visade hon inte er vad hon tittade på??

Vår gyn visade oss hela tiden på skärmen vad hon såg och sa hela tiden uppmuntrande att allt såg 'perfekt' ut. Hon sa hur saker och ting skulle se ut och vad som skulle kunna synas om det inte vart lika bra etc. Det jag minns är att hon mätte något ben hos barnet - men även hjärnan, kollade 2 olika hjärtkammare och hjärtklaffen (jättehäftigt att se!) hon visade även att barnet hade urinblåsa och en magsäck tror jag det var. hon tittade även på munnen där man kan se om barnet har gomspalt eller inte. 

Om du känner dig osäker så ring dem och be dem dra hela protokollet för er på telefon eller säg att allt gjordes väldigt hastigt och det kan väl inte vara meningen att man ska behöva betala för ett privat ultraljud också. I annat fall får ni väl göra det antar jag - jättetråkigt att du känner dig ledsen trots att resultatet verkar ha varit braHjärta
  • Inalina
    170909 skrev 2019-01-09 21:26:18 följande:
    Mitt förtroende för mödravården här är ganska nära noll, jag har haft en underbar ultraljuds-tant men av någon anledning var det en annan förra veckan. Vilket var väldigt trist. När jag skrev in mig så hade de inte tid för mig utan fick knöla in alla tider på olika sätt, så jag tror inte det kommer ge så mycket att ringa dem tyvärr. Men ska väl ge det en chans för jag vet inte om det finns någon som gör privat och vem det kan tänkas vara. 
    Inalina skrev 2019-01-09 12:47:33 följande:
    vad tråkigt att du känner dig ledsen - meningen är ju att man ska känna sig glad och lättad efter rul. märkligt att inte människor tar sitt arbete på mer allvar och förstår att ni behöver bli övertygade om att allt verkligen var bra. Visade hon inte er vad hon tittade på??

Vår gyn visade oss hela tiden på skärmen vad hon såg och sa hela tiden uppmuntrande att allt såg 'perfekt' ut. Hon sa hur saker och ting skulle se ut och vad som skulle kunna synas om det inte vart lika bra etc. Det jag minns är att hon mätte något ben hos barnet - men även hjärnan, kollade 2 olika hjärtkammare och hjärtklaffen (jättehäftigt att se!) hon visade även att barnet hade urinblåsa och en magsäck tror jag det var. hon tittade även på munnen där man kan se om barnet har gomspalt eller inte. 

Om du känner dig osäker så ring dem och be dem dra hela protokollet för er på telefon eller säg att allt gjordes väldigt hastigt och det kan väl inte vara meningen att man ska behöva betala för ett privat ultraljud också. I annat fall får ni väl göra det antar jag - jättetråkigt att du känner dig ledsen trots att resultatet verkar ha varit braHjärta

Jag hade ju skärmen att titta på det hade jag. Det var bara det att hon bytta vinkel då och då från liggande till typ stående så att säga. Hon zoomade in och ut och bytta från gråskala till orangeskala så jag hade lite svårt att hänga med. Mannen var inte me och tur var det för han hade inte sett något alls. Jag har varit med om fler ultraljud än han så därför kunde jag snappa upp lite. 

Hon sa att hon hade en lista och försöka mäta/kolla efter och skulle förklara allt sen men det hände inte och jag frågade inte för jag insåg att jag inte skulle få svar jag var nöjd med. Det är en sak att följa och fråga och prata när man ser en bild framför sig och en annan när man klätt på sig och hon skrivit klart på datorn. 
    Hon sa att det var en pojke men då var bilden i så konstig vinkel att jag trodde det var en arm det hon menade på var pungen och snoppen. 

Förra graviditeten hade jag alla symptom på havandeskapsförgiftning för varje gång jag träffade BM försämrades mina värden. Sista gången jag var hos henne tjafsade vi lite om det där, hon hävdade att jag inte var förgiftad och jag att jag var det för det kändes inte helt bra och så hade jag alla symptom. Hon bokade in mig på en tid två veckor senare tyckte hon var lagom och bra. Jag var var där på förmiddagen och på sen eftermiddag åker jag in akut för jag är så dålig och får min förgiftning konstaterad och blev igångsatt och så. 
    Den här upplevelsen som ändå gick bra den påverkar ju mig nu och jag har väldigt svårt att tro på dem till 100%. 
    grattis till pojken i alla fall =) är det flicka eller pojke du har sedan innan?

som du säger kan det ju vara hormoner eller allmänt lågt tillstånd och att du kanske blev besviken för du hade förväntat dig något annat på rul. egentligen är det ju jättepositivt att allt gick bra och det inte var några anmärkningar - men jag vet hur det känns när man inte litar på läkare. det skaver ju liksom.
    dina tidigare upplevelser gör ju inte saken bättre direkt, fy vad hemskt!!..

man önskar ibland att man satte ner foten direkt och förklarade vad man tyckte var fel och hur man känner (gravidhormoner eller ej!). den människan kanske faktiskt behövde det förklarat för sig. men det är så svårt i de här lägena för 'de är ju experterna' och man själv bara typ nickar och vill ju vara en mönsterpatient typ... Rynkar på näsan

om du tror att du mår bättre av att ta ett nytt ultraljud så gör det!! allt som får dig att må bättre under graviditeten tycker jag du ska göra - så att man gör det bästa möjliga av det!!
    Hjärta
  • Inalina
    anina skrev 2019-01-11 09:42:24 följande:
    Ja klimatet kanske kan göra nåt. Intressant, det borde man kolla upp mer. =)
    Sen tror jag att min hemska matthet i kroppen beror en del på att min kropp var slutkört. 2 år med IVF, malaria 2017. Plus de kroniska sjukdomarna som jag har. Så bebisen tar nog all energi. 

Går det inte skicka saker till Schweiz alltså? Genom beställningar menar jag. Skönt att ni har nära till Tyskland, såg att du skrivit det., 
    Vilket språk hade du tänkt prata med bebisen förresten? Blir det svenska? Jag hade tänkt att bara köra engelska, resten av familjen kör svenska. För att få henne tvåspråkig. Vi gillar att resa mycket, jag har många vänner som inte kan svenska, så jag tror det blir kanon. Resten av familjen skrattar lite åt mig dock.

Jag har en kollega som också är gravid faktiskt, som jag gärna träffar privat. Och nån bekant till. Och så en annan kollega som fick i december som precis har flyttat till samma område som vi bor i. Så det blir roligt. =) Har du några vänner i närheten som är gravida? 
    skrev precis värsta uppsatsen här så försvann den när jag skulle svara dig!!! 

det går att skicka saker hit men kostar något över 300 euro så kan de fastna i tullen och ta evigheter innan man får hem.. men vi kanske hyr en bil och kör över till tyskland och tar hem grejerna själva över gränsen istället :)
    vi kommer prata svenska med bebisen - sen lär den ju sig tyska på dagis- och eventuellt sätter vi henne på biligual dagis där de pratar både tyska o engelska så slipper vi fundera på det haha Glad dock kostar dagis en förmögenhet här - kollade upp det igår - är bebisen mindre än 18 mån och du vill ha den på dagis heltid i veckan blir det över 30 000 kr per månad...Skrikandes tja så vi får se hur det blir med det - billigare att ha nanny i så fall! här är det ju vanligt att man är hemma med barnen fram tills de är typ 4 år.

det enda vi bestämt än så länge gällande vagn är nog att köpa en resevagn: babyzen yoyo + från att den föds typ då vi kommer resa en del. fått bra rekommendetioner av vänner och verkar smidig att ta med sig på flyg i bil etc. annars ska vi kika vanliga barnvagnar i morgon! jag tror dock inte de har emmaljunga här - men de gör väldigt snygga vagnar håller jag med om!!

ang babysängar har jag inte ens funderat över vagga - men som du säger gäller kanske det mest bara för några månader i början...? vi har ju inte jättemycket plats då barnet inte får ett eget rum så kan inte samla på oss för mkt grejer. får nog bli en vanlig säng - även om jag också funderat på en sån där man sätter bredvid sin egen säng så barnet kommer i samma höjd. å andra sidan tror jag det kan vara nyttigt att hon får lära sig vara vara lite 'själv' också.

sen har jag en fundering över att köpa en fåtölj till mig själv. framförallt för amning/matning så att man kan sitta nånstans väldigt bekvämt, vilket jag inte tror att soffan kommer bli då man inte kan luta sig tillbaka tillräckligt.

Är det 'overkill' tror ni? Hur har ni med barn sen innan gjort vid amning? har ni haft någon speciellt fåtölj eller så..?
    Vi har ingen och jag skulle ändå vilja ha en så tänkte det kunde passa bra. Har funderat på en lamino med fotpall innan men börjar bli osäker om det är en sån jag vill ha...
    (jaha nu fick jag ihop en uppsats till - vilken tur haha!)
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2019-01-11 11:46:11 följande:
    Finns en jättebra säng på Ikea där man först kan använda den till att ha bredvid sängen å sen kan man göra den till en vanlig säng så den håller i flera år :) vet inte vad den heter dock men den ska vi nog köpa!

Ang fotölj så har jag varit i samma tankar. Inte bara för amningens skull utan för att jag ska ha nåt nu å vila på nu. Vår soffa är inte så himla stor. Vi brukar alltid typ ligga där å titta på tv men nu går det knappt för jag tar ganska mycket plats :P så blir så sjukt obekvämt. Så då tänkte jag att jag lika gärna kan köpa en å används nu å sen ha den i barnrummet. Typ när man ska sitta å natta där sen när barnet sover själv i rummet :)

Wow 30 tusen i månaden?? Det är ju helt sjuka priser! :o ja då är det nog bättre å ha nanny ett tag :P
    ah men Ikeasängen låter ju toppen! ska åka dit o kika i morgon då! har fortfarande bekymret kvar med att hitta ett litet och smidig skötbord.. kan inte sätta upp den på väggen då jag vill ha den i badrummet där det är kakel och vi bor just nu i hyresrätt, - annars hade en sån där vägghängd varit perfekt. skulle behöva en smal variant med hjul på - får se om det är mission impossible eller inte ;)

har du kikat på någon särskild fåtölj? bra idé att ha den i barnrummet sen - det hade jag inte ens tänkt på! då kanske man skulle satsa på någon rolig färg också Solig kikar på en KARE Angels Wings just nu som jag tycker är fin - sjunker man ner i den lite får man stöd för nacken ;)
  • Inalina
    Ellencassandra skrev 2019-01-11 15:47:20 följande:
    Ja gör så! :D

Hm. Har inte kikat på skötbord så har tyvärr inget tips men hoppa du hittar en bra smal med hjul! Är nog inte helt omöjligt :) vi ska bara ha en skötbädd som vi ska ha i vår tvättstuga. Känns helt overkligt å tänka på såna här grejer haha. Vill bara köpa en massa nu men avvaktar ;)

Ja jag har kikat lite.. Jysk hade faktiskt en del bra. Vill inte lägga för mycket pengar på den. Vill ha bra och ordentliga armstöd :) å så en fotpall till.

Precis! Tänker att den kn man ha till så många olika tillfällen. Amning, nattning. Kanske sitter man där med barnet i knät å läser nån saga å sådär :D tänkte köpa nån som går i samma färg som soffan så kan man ta ut den sen till vardagsrummet :)

Åh kolla på den! Den verkar fin å skön! :) vad är priset på dom?
    Nä skötbord är väl egentligen ingen big deal - men bra om man får plats med det åtminstone OCH kan stänga toadörren ;) det är mitt enda krav haha!
    jag vet att det finns såna man kan sätta på badkaret men då det är vårt enda badrum och vi duschar i badkaret varje dag är det inget bra option heller tänkte jag...om den inte är smidig att plocka bort i och för sig - då kan det ju funka.

Jysk kan faktiskt vara rätt bra - tror det finns här nånstans också så kanske få ta en titt! jag skulle också vilja ha en fotpall till vilket denna inte har - KAREs kostar runt 7-9000 kr.
    ska bli kul att gå på shoppingrunda i morgon o kolla ut lite grejer till bebisen så det inte blir någon stress när det närmar sig på riktigt =) 
    trevlig helg på er allihopa!!Hjärta
Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF