Mjbo skrev 2019-01-21 10:27:18 följande:
Ja det är väl så, man kommer inte kunna slappna av, inte ens när hon är ute. Bara att vänja sig ;)
Jag får oxå sammandragningar flera gånger i veckan, dock är det stor skillnad på dessa "vanliga" sammandragningar och de jag får när jag får ont.. De här vanliga är precis som du skriver magen blir hård och pekar åt ena hållet typ, dock känner jag det oxå att det spänner typ. Kommer ofta på kvällarna och gör inte alls ont...
Jag har ju ett fysiskt lugnt/stilla jobb men dock rätt stressigt mentalt och nu är det ganska hög press av olika anledningar så jag kommer faktiskt bli sjukskriven. Pratade med barnmorskan idag om det och hon vill verkligen sjukskriva mig av anledningen jag nämnt tidigare, så jag tycker att det är lika bra att lyssna på dom som kan, även om det känns tufft med inkomstbortfall när man ska båda köpa barnvagn och renoverar barnrum och så ska vi bygga ut altanen nu i vår innan bebis kommer har vi planerat, så det känns lite tufft, men men.. :)
Hur mår du? Kan du leva "som vanligt"? tycker du tiden går långsamt fortfarande? :)
nä precis - det är ju nu vi egetnligen ska vara lugna - vi kan inte göra något åt de små liven och ansvaret sen när de väl är ute är ju MYCKET större!
ok, skönt att höra att det är normalt med sammandragningar - bara känt det en vecka ungefär, mina kommer ofta kvällstid också. mitt jobb låter lite som ditt - jag jobbar med sälj och marknadsföring men sitter ju stilla - har ju dock en hel del press med budgetar etc - men kan ju inte jämföra med tjejerna härinne som jobbar som undersköterskor etc - herregud så tufft!!!
ja jag lever som 'vanligt' (förutom att mina underbara högintensiva träning blivit vilande) jag har promenerat långa sträckor i helgen vilket jag mår bra av men är fortfarande lite orolig över att eventuellt föda för tidigt då min livmoderhals är förkortad av en tidigare konisering. (vet dock ej hur mkt). ska kolla upp det med ultraljud med min gyn nästa gång - men det är ju först nästa torsdag... vill bara veta med säkerhet att den är tillräckligt lång så man inte behöver oroa sig för det.
i februari har jag en del roliga saker planerade som resor o så - så då tror jag tiden kommer börja gå fortare :) jobbar med ett rätt trist projekt på jobbet nu som är slut efter denna veckan så efter det blir det nog roligare på jobbet också
menar du att du skulle bli sjukskriven 100%? har du haft fler 'onda' sammandragningar sen du åkte in på sjukhuset i julas? ja den ekonomiska biten är ju en del i det hela - tror min man är mer orolig för den delen. då man bara får 14 veckors betald mammaledighet i det här landet börjar ju vissa arbeta direkt efter, men många blir 'stay at home mum's' under flera år. har inte bestämt hur jag ska göra ännu mer än att jag vill vara med den lilla i alla fall ett år - och då hon föds i maj (förhoppningsvis inte tidigare) så känns det vettigt att kanske börja jobba i sep året efter
det är nog min plan....