• Jennymaria84

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Hej!

Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

Vore kul att följa några fler! ??

• Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • Carinrebecca
    LLW skrev 2019-02-12 08:55:42 följande:

Tack! Mensen höll sig borta men knappt. Kommer blödningar nästan hela tiden nu som inte är mens men nästan. Så den är på g.. vill bara få det överstökat.

Vilken ruvardag är du på nu? Visst fick du tillbaka två?

Åh nej, ja och det där känner man ju själv. Jättetråkigt för dig/er. Känner man sådär att mensen är på g och testen inte visar det man vill se, ja då vill man bara spola fram tiden tills man får försöka.

Ja precis två stycken den här omgången. Är bara på rd4, så länge kvar. Det som ändå känns skönt den här omgången är att både min hemortsläkare gjorde förändring i stimuleringen. Och kliniken där vi har gjort plock och insättning satte in intralipid dropp samt trombyl och prednisolon. Så dom är måna om att våga testa lite nytt.
  • mulin

idag börjar äntligen min första sprutdag på vårt första försök. Kastas mellan att vara pepp och sedan bli negativ. Vet inte vad jag ska förvänta mig. Hoppas på det bästa!

• mulin

idag börjar äntligen min första sprutdag på vårt första försök. Kastas mellan att vara pepp och sedan bli negativ. Vet inte vad jag ska förvänta mig. Hoppas på det bästa!

• mulin

• Carinrebecca
    mulin skrev 2019-02-13 09:43:25 följande:

Spännande med ert första försök! Vad har du fått för stimlueringsmedicin? Känner igen dina känslor totalt, man är så schizofren. Hoppfull, nästa stund ledsen, sen glad och pepp och sen uppgiven. Jag tror att man bara får försöka åka med och lita på kroppen och läkarna. Önskar er lycka till!
  • mulin
    Carinrebecca skrev 2019-02-13 16:42:59 följande:

Spännande med ert första försök! Vad har du fått för stimlueringsmedicin? Känner igen dina känslor totalt, man är så schizofren. Hoppfull, nästa stund ledsen, sen glad och pepp och sen uppgiven. Jag tror att man bara får försöka åka med och lita på kroppen och läkarna. Önskar er lycka till!

Ja jättespännande! Önskar så att det fanns garanti att det skulle funka för alla oss som genomgår detta! Jag ska börja med gonal-f nu. Vad har ni och hur länge har ni Hållt på? Ser ju att du vart aktiv i tråden men svårt att hitta allas historier :) ja det är väl så, man får tillåta sig att känna alla möjliga känslor i ett sånt här läge tror jag. Lycka till till er också!
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2019-02-13 18:44:49 följande:

Ja jättespännande! Önskar så att det fanns garanti att det skulle funka för alla oss som genomgår detta! Jag ska börja med gonal-f nu. Vad har ni och hur länge har ni Hållt på? Ser ju att du vart aktiv i tråden men svårt att hitta allas historier :) ja det är väl så, man får tillåta sig att känna alla möjliga känslor i ett sånt här läge tror jag. Lycka till till er också!

Det vore ju drömmen, om man nu ändå ska vara med om det här jäkelskapet så vore det ju så fint med en garanti, att aldrig veta är jobbigt! Och att som sagt kastas mellan hopp och förtvivlan. Hoppas att det fungerar bra för dig. Jag är ruvare på två embryon just nu, bara rd 5 så fruktansvärt länge kvar. Det här är vårt tredje försök. Har haft två protokoll med bemfola och nu senast menopur.

Hur har er sväng sett ut inför IVF? Kör ni via landsting eller privat?
  • mulin
    Carinrebecca skrev 2019-02-13 21:53:24 följande:

Det vore ju drömmen, om man nu ändå ska vara med om det här jäkelskapet så vore det ju så fint med en garanti, att aldrig veta är jobbigt! Och att som sagt kastas mellan hopp och förtvivlan. Hoppas att det fungerar bra för dig. Jag är ruvare på två embryon just nu, bara rd 5 så fruktansvärt länge kvar. Det här är vårt tredje försök. Har haft två protokoll med bemfola och nu senast menopur.

Hur har er sväng sett ut inför IVF? Kör ni via landsting eller privat?

Visst vore det? Det är detta jag tycker känns värst, att man inte vet om man gör det ?förgäves? eller ej. Okej, vad spännande iaf. Håller verkligen tummarna för er att det blir tredje gången gilt! Känns det jobbigare och jobbigare för varje gång eller känns det ungefär lika?

Vi kör via landstinget. Varit i valet och kvalet länge om vi ska gå privat då vi väntade länge på att jag skulle fylla 25 så jag ens hade åldern inne att få göra IVF. Men funkar det inte med våra tre försök och får rådet att fortsätta kommer vi gå över till privat. Hur gör ni?
  • MiMaMi82

Jahopp, då har mensen kommit igång igen efter tredje landstingsförsöket... Så jäkla deppigt... Har verkligen försökt vara positiv och trott på försöket denna gång och har haft en bra känslan redan från äggplocket. Vi fick tillbaka en 2-dagars som var 9-cellig (bara det kändes som ett bra tecken att den delat sig så snabbt).

Testdag är inte förrän om en vecka men har bett om ett tidigare datum. Känns som ett hån att stoppa upp Lutinus när man blöder för fullt. Plus alla jobbiga tankar, diskussioner och beslut som måste tas framöver. När, om, hur vi vill gå vidare. Vi vill ju självklart ha barn och självklart kommer all påfrestning vara värt det när det väl lyckas. Men det tar ju så mycket tid och energi. Att inte kunna planera helgaktiviteter eftersom det eventuellt kan va aktuellt med äggplock eller man är osäker hur man kommer må efteråt osv. Det är så väldigt mycket mer än bara det psykiska.

• Loviisa89
    MiMaMi82 skrev 2019-02-14 16:10:20 följande:

Jahopp, då har mensen kommit igång igen efter tredje landstingsförsöket... Så jäkla deppigt... Har verkligen försökt vara positiv och trott på försöket denna gång och har haft en bra känslan redan från äggplocket. Vi fick tillbaka en 2-dagars som var 9-cellig (bara det kändes som ett bra tecken att den delat sig så snabbt).

Testdag är inte förrän om en vecka men har bett om ett tidigare datum. Känns som ett hån att stoppa upp Lutinus när man blöder för fullt. Plus alla jobbiga tankar, diskussioner och beslut som måste tas framöver. När, om, hur vi vill gå vidare. Vi vill ju självklart ha barn och självklart kommer all påfrestning vara värt det när det väl lyckas. Men det tar ju så mycket tid och energi. Att inte kunna planera helgaktiviteter eftersom det eventuellt kan va aktuellt med äggplock eller man är osäker hur man kommer må efteråt osv. Det är så väldigt mycket mer än bara det psykiska.

Nej fy vad tråkigt, sänder styrkekramar <3
    Insta: Ivfskafunka
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF