IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
Hej!
Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!
Vore kul att följa några fler! ??
Hej!
Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!
Vore kul att följa några fler! ??
Ja dem gör nog det, verkar vara väldigt olika iaf.
Ja vi har gjort alla gånger genom landstinget, men nu var det sista försöket och som tur är har vi 3 i frysen! Första gången vi fick det:)
Vi är väldigt nöjda med Sahlgrenska, personalen och all hantering runtomkring. Så trots tråkiga resultat efter ruvning är vi nöjda trots allt.
BIM +4 idag. Ruvardag 11 med en 3dagars. Vågar inte testa. Innan har jag känt att det varit ?lättare? att se ett negativt test än att upptäcka att mensen kommit men nu är jag livrädd för båda. Har en hel vecka kvar till testdag så kanske ska vänta.. fy fan nu börjar det snurra i skallen av alla tankar och känslor. Tänk om det är vår tur efter all denna tid. Kan inte riktigt få den tanken att fastna.
Är det någon kvar i tråden som ruvar?
Men åh! Fick för mig att din mens hade kommit men måste läst fel! Hur känner du dig? Något speciellt? Kram
Den har fortfarande inte kommit, 5 dagar sen nu. Men jag tog ett test imorse som var lika negativt som alltid :( fy vad jag är trött på att se det där ensamma strecket..
Känner ingenting rent fysiskt, inga symptom på varken mens eller ev graviditet. Mentalt är jag ett jäkla vrak. Vill hellre att mensen kommer nu så vi kan få börja om istället för att gå och hoppas på något som förmodligen inte kommer hända. Samtidigt som jag nu börjar förstå varför många säger att de inte fixar hur många behandlingar som helst. Innan ruvardagarna har jag bara velat köra på, men nu börjar det tära ordentligt på psyket. Har testdag på fredag, tror jag håller mig från att testa något mer fram tills dess faktiskt...
Hur mår du? Tänker mycket på dig och hur tråkigt allt blev <3 har du hunnit landa lite?
Hur man än gör så får man ju upp hoppet för varje dag som mensen håller sig borta. Men samtidigt så vågar man inte tro eller hoppas för man har varit med om det så många gånger innan. Så jag förstår vad du menar med att man hellre bara tar raka besked, om mensen ska komma, ja men kom direkt då. Men samtidigt så kan det ju vara ett bra tecken att mensen inte kommer. Och du har ju långt kvar till testdag, så där kan det ju också finnas en naturlig förklaring.
Håller tummarna för dig!
Verkligen! Svårt att döda hoppet, det är ju det som gör att man fortsätter försöka månad efter månad, år efter år. Hoppet att NÄSTA gång ska det gå.
Ja nu är det 6 dagar kvar till test, och 15 dagar sedan äggplocket. Märkte dock nu på eftermiddagen att jag fått lite, lite rosa/beigefärgade flytningar. Vet att det inte behöver betyda något men minsta lilla tecken på mens får en ju att halvt bryta ihop :( den lär väl komma på måndag, min första dag på nya jobbet. Skulle vara typiskt :/
Hur går det för dig just nu?
Den har fortfarande inte kommit, 5 dagar sen nu. Men jag tog ett test imorse som var lika negativt som alltid :( fy vad jag är trött på att se det där ensamma strecket..
Känner ingenting rent fysiskt, inga symptom på varken mens eller ev graviditet. Mentalt är jag ett jäkla vrak. Vill hellre att mensen kommer nu så vi kan få börja om istället för att gå och hoppas på något som förmodligen inte kommer hända. Samtidigt som jag nu börjar förstå varför många säger att de inte fixar hur många behandlingar som helst. Innan ruvardagarna har jag bara velat köra på, men nu börjar det tära ordentligt på psyket. Har testdag på fredag, tror jag håller mig från att testa något mer fram tills dess faktiskt...
Hur mår du? Tänker mycket på dig och hur tråkigt allt blev <3 har du hunnit landa lite?
Eller hur, och hur fantastiska är inte vi alla som orkar hålla hoppet uppe? Månad efter månad och år efter år.
Usch, förstår precis vad du menar. Man försöker hålla hoppet uppe och tänka att det bara är lutinus och sköra slemhinnor. Men ändå kan man ju inte sluta tänka att det är mensen som är på g. MEN så länge den faktiskt inte är här, så finns fortfarande hoppet att det har lyckats.
Vi har fått testdag den 24, så nu tycker jag bara att det är en evighetslång väntan. På ett sätt vill jag bara veta, tiden som är framför är så jobbig. Leta symtom och känna efter hit och dit.
Urs ja vet. Dom där förbannade negativa testen. I slutet så testade jag inte alls innan mensen faktiskt kom. Pallade inte se skiten... detta blir ju som er första omgång. Rent matematiskt så är det ju större risk att det inte tar sig! MEN nu vet ni att ni oxå kan få något att sätta in. Så försök tänk att om det skiter sig nu så har ni oddsen på er sida nästa gång. Fast ja vet att det är svårt att tänka så. Och än så har du ju inte fått mens!! Tack. Vi har pratat ut om exakt ALLT som varit vårat problem. Bland annat ivf-resan. Känns så skönt. Han har redan flyttat ut men vi är vänner o pratar. Just nu vill jag bara göra allt för att han ska förstå att jag vill vara med honom men att jag helt enkelt var ett känslomässigt vrak rent allmänt och det gick ut över honom. Saknar honom så..
Förstår att det känns långt bort med 24e! Fy vad dagarna är sega. De här veckorna jag ruvat har varit de längsta i mitt liv. Blir väl så när man bara går och tittar på klockan och önskar att tiden ska gå.