IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
Hej!
Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!
Vore kul att följa några fler! ??
Hej!
Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!
Vore kul att följa några fler! ??
Det känns verkligen som ett lotteri! Tror jag är lite extra bitter då en av mina närmsta vänner berättade att hon var gravid med sitt andra barn förra veckan. Hon vet inte vad vi går igenom. Men när hon berättade satt hon och gjorde segertecken i mitt ansikte och sa att äntligen är hon gravid, dom hade kämpat i nästan tre månader (hennes egna ord). Visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Det här blir vår tredje insättning. Så försöker trösta mig med tredje gången gillt, men ja i det här lotteriet vet man aldrig! Tack.
Ååå vad arg man blir då! Eller mer ledsen kanske! Självklart är man glad och missunnar ingen att bli gravid men om dem bara visste hur många som får kämpa!
Våra vänner vet om våran situation och dem är oerhört försiktiga med vad dem säger just när det kommer till detta ännet, bli med barn. inte för att vi sagt att dem ska vara det utan för att visa respekt. Men många graviditeter har vi fått vara med om i bekantskapskretsen och visst svider det att se dem. Det går inte att undvika den känslan av bitterhet och sorg.
Är det ert tredje landstingsförsök? Isåfall är det nog därför ni får 2 tillbaka, inte för att dem tror att det ändå inte blir något. Utan för att det är just sista försöket.
Håller mina tummar hårt!!
Det var riktigt skrattretande, irriterande och ledsamt när hon drog igång.
Vi har valt att berätta för några av våra närmsta vänner, dom som vi känner att vi faktiskt kan få stöd av. Jag vill inte berätta för någon annans skull utan det måste ge mig/oss något. Fint av era vänner att vara försiktiga och respektfulla, det är så onödigt om man ska såra någon.
Nej vi gör IVF privat och vi har ett försök kvar efter det här då vi köpte ett paket med 3 efter att vi inte lyckades på första ivf:en. Landstinget ville inte hjälpa oss förrän vi har försökt i 3 år. Nu är vi uppe i snart 2,5 år.
Okej jag förstår. Sån oerhör lång väntan! Men är det för att du är ung det är så lång tid? Har dem andra regler då? I jämförelse med mig är du ung:) Eller det kanske samma överallt, lite dålig koll då jag är 38 så vi behövde försöka 1 år. Bor i GBG.
Så det beror nog både på ålder och olika landsting. ?
Men vi håller tummarna att ni inte ens behöver några landstingsförsök!
Eller hur, direkt efter det läkarbesöket så sa vi skit i dom. Vi kan inte vänta nästan 1,5 år till innan vi får någon hjälp. Och sen kanske stå i kö på det. Läkaren tyckte att vi var unga och att vi inte hade några klara orsaker till vår barnlöshet.
Jag blev uppriktigt paff över att det var så lång väntan och sån bristande undersökning. Min uppfattning är att landstingen gör upp lite egna regler, lite märkligt kan jag tycka. Men då kör ni alltså genom landstinget nu? Hur har er ni upplevt det?
Tack!
BIM +4 idag. Ruvardag 11 med en 3dagars. Vågar inte testa. Innan har jag känt att det varit ?lättare? att se ett negativt test än att upptäcka att mensen kommit men nu är jag livrädd för båda. Har en hel vecka kvar till testdag så kanske ska vänta.. fy fan nu börjar det snurra i skallen av alla tankar och känslor. Tänk om det är vår tur efter all denna tid. Kan inte riktigt få den tanken att fastna.
Är det någon kvar i tråden som ruvar?
BIM +4 idag. Ruvardag 11 med en 3dagars. Vågar inte testa. Innan har jag känt att det varit ?lättare? att se ett negativt test än att upptäcka att mensen kommit men nu är jag livrädd för båda. Har en hel vecka kvar till testdag så kanske ska vänta.. fy fan nu börjar det snurra i skallen av alla tankar och känslor. Tänk om det är vår tur efter all denna tid. Kan inte riktigt få den tanken att fastna.
Jag ruvar på vår första FET, bara ruvdag 4 med en blasto än så länge dock. Har BIM på måndag eller tisdag, så hoppas mensen håller sig borta :)
Åh spännande! När har du testdag? Har ni fler i frysen?