• LLW

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Lilla Gs mamma skrev 2018-10-20 19:16:21 följande:

Någon som gjort flera försök och vet om kroppen måste återhämta sig mellan, så det måste gå en eller flera cykler innan man gör ett nytt försök?

Jag fick inte börja direkt efter misslyckad ivf. Det var väldigt noga att man skulle vänta en mens emellan så kroppen hinner återhämta sig. Försökte tjata mig till det men det var totalförbud på det. Vad jag läst är det så de allra flesta kliniker har det.
  • LLW
    Lilla Gs mamma skrev 2018-10-21 15:36:35 följande:

Vet du om det gäller ostimulerade cykler med?

Det vet jag tyvärr inte, men hon sa till mig att man väntar för att äggstockarna måste få vila efter att ha växt så mycket så snabbt. Så borde ju inte vara samma sak i ostimulerad?
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-10-24 09:40:34 följande:

Japp mensen kom med råge igår... så ska bli uppringd kl ett idag. Ska fråga då. Ja precis, det stämmer. Och sedan på sista vul bestämmer ni när äl sprutan ska tas! Ska du börja med stop sprutan idag?

Fy fan vad tråkigt gumman :( beklagar verkligen, det måste kännas helt åt helvete jobbigt. Hoppades så innerligt att det skulle funka för er <3

Har du pratat med kliniken nu?
  • LLW
    mulin skrev 2018-12-20 11:29:24 följande:

tack så Mycket för sitt svar, håller tummarna att su får ett positivt svar den 28e :) . Nej, det verkar nog rätt kört för mig i januari.. beräknad mens i ungefär 5 dagar innan vi reser bort.. nästan så man får lust att avboka alltihopa men samtidigt vill man inte pausa hela livet och inte kunna boka saker längre fram i tiden. Trodde jag skulle hinna göra ett försök innan jul men så vart inte fallet..

Känner igen mig. Vi gjorde vår första ivf i oktober, den misslyckades och vi skulle behöva vänta en mens innan vi kunde börja igen. Men då hade vi sedan lång tid tillbaka bokat vår bröllopsresa, så det krockade precis med när vi skulle ha kunnat försöka igen. Och nu är det julstängt. Så över 3 månader får vi vänta. Så jävla tungt att bara sitta och vänta på att tiden ska gå.

Vi funderade på att boka om resan, men beslutade oss för att åka. Mitt i allt det här eländet behöver man små ljusglimtar. Om vi dessutom avbokat och sen misslyckats med ivfen hade det varit ännu jobbigare. Så trots att väntan är förjävlig råder jag er att åka och njuta av den tiden. Vi bestämde oss för att lämna allt kring barnlöshet och ivf hemma och lyckades förvånandsvärt bra med det :)
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-12-20 21:48:46 följande:

Jävligt bra att ni åkte ändå!!!

Så glad för det, trots att väntan blev så mycket längre! Vi kör i januari igen vännen <3
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-12-21 21:48:06 följande:

Det gör vi! Vi får följa varandra igen <3

När beräknar du kunna börja? Vet du om dom tänker ändra medicinering? Eller det kanske dom beslutar efter att din testdag varit iof..?
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-12-22 10:43:47 följande:

Nästa ägglossning är när dom har stängt. Och vi är ändå i Thailand då. Så de ska ringa någon gång under resan o fråga vad vårat resultat blev. Då kommer vi säkert bestämma att ja hör av mig efter mensen efteråt. Skulle tro att äggplock blir slutet av januari. Räknas hela eran behandling som ett försök? Vi fick ändå bra resultat på vägen så kan tänka mig att vi kanske kommer få göra exakt samma .... vet du något om det? När är din nästa mens beräknad?

Då hamnar vi ungefär samma igen, jag räknar också med äggplock i slutet av januari. Så himla skönt för er att åka till Thailand! Älskar det landet! Hur länge blir ni borta?

Jag vet faktiskt inte om den gör det, frågade på första mötet hur dom räknar och tydligen gör man tre behandlingar, sen utvärderar de resultaten och ev får man fler försök. Tycker inte mitt borde räknas eftersom vi inte fick något tillbaka. Är dessutom så sjukt besviken på att de inte gjorde icsi när äggen var så få och spermierna halvdåliga. Fattar inte. Denna gång blir det icsi och menopur istället för gonal. Har varit på genomgång för ett par veckor sen, den är lite meckigare än gonal men hoppas verkligen man får bättre resultat! Skulle bli helt knäckt om samma sak hände igen :/
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-12-28 11:51:45 följande:

Ja jag säger oxå det. Måste få mer bevis av honom att han faktiskt VILL det här.. han känner väl sig säkert typ utanför (?) eller något. Vet inte. Det är mycket annat som har legat o grott oxå. Vi bråkar aldrig o det kanske är det som e problemet. Känns som vi blivit så jäkla bra vänner senaste tiden och att kärleken är helt över. Håller tummarna för att det andra ägget går att frysa!! När får du veta det? Efter nyår o allt?

Åh så himla tråkigt att läsa vännen :( det är ett jävla helvete man går igenom, och tyvärr visar sig ju ens olikheter så himla tydligt när man utsätts för denna stress och oro. Männen pratar inte gärna om det, medan vi gärna vill diskutera och planera allt. Så vi känner oss ensamma i något som man verkligen inte ska vara ensam i. Usch vad tungt det är.

Hur blir det med resan tror du? Tänker på dig! Hoppas innerligt att ni tar er igenom detta <3
  • LLW
    Carinrebecca skrev 2019-01-06 13:12:03 följande:

Behöver er stöttning nu. Sitter hemma med så dåligt samvete, i höstas fick jag veta att en av mina barndomsvänner är gravid. Vi har inte haft så bra kontakt de senaste åren men hittat tillbaka till varandra nu på sistone vilket känns jätteroligt. Jag är jätteglad för henne och hennes sambos skull, men också så avundsjuk! De blev gravida direkt och för oss är det bara en kamp. Idag är hennes babyshower, och jag är kvar hemma. Jag mäktade bara inte med att åka, träffa en massa bebisar och få frågor om jag har någon pojkvän och hur länge vi har varit tillsammans och om vi har några barn. För varje gång jag svarar att vi har varit tillsammans i 8 år och inte har några barn så är standardsvaren att då är det väl på tiden, då är det väl er tur nu, nu blir du väl sugen på att skaffa en liten så att era barn kan leka tillsammans. Jag känner mig så värdelös som stannade kvar hemma och inte kunde åka iväg och fira min vän och hennes bebis, usch.

Jag förstår dig helt! En av mina vänner hade babyshower i höstas, hennes kille och hon blev med barn efter att de varit tillsammans ett knappt halvår, medan jag och min man kämpat i över 2 år utan resultat.

Jag fixade inte att gå på hennes shower. Det gick liksom inte. Och jag har inte dåligt samvete för det, för att mitt eget mående MÅSTE gå först i den här situationen! Hon mår inte dåligt av en mindre vän på tillställningen, hon har fler vänner och familj och en bebis i magen, men jag skulle må så himla dåligt både innan, under och efter.

Nej, jag tror stenhårt på att man måste tillåta sig själv att må dåligt och ge sig själv ett break när man behöver det.
  • LLW
    carola18 skrev 2019-01-15 08:09:41 följande:

Jobbigt med alla dessa resor men men det är värt det om allt går vägen. Ul i fredags...ultraljud igår och sprutor ytterligare 2 dagar och ul imorgon. Förhoppningsvis äggplock på fredag...Har sjuka problem med fyrmadel sprutorna. Fler?

Jag får så jävla ont av dom sprutorna! Usch vad grov nålen är! Förstår inte varför.. jag körde med bedövningsplåster sist och det hjälper massor! Känner ingenting alls av sticket.
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF