• Jennymaria84

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Hej!

Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

Vore kul att följa några fler! ??

• Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • MiMaMi82
    carola18 skrev 2019-01-23 13:26:45 följande:
    Min ivf 2015. Var jag super positiv...Som att jag kände att det kommer funka....Vilket datum gjorde....Nu vid frysåterföring så kände jag mig negativ och det blev inget....Idag är det återföring efter denna behandling dvs färskt och positiva/negativa har gått i vågor....

Däremot så funderar jag skarpt på skaffa ny kurator kontakt pga att jag tror det kan hjälpa mig att bli mer positiv
    Men oj, att det kan göra sån skillnad. Då ska jag verkligen försöka ändra mina tankar bums. Kul om det kan stämma, även om det kanske var andra saker som påverkade för din del också. Men jag tror ändå någonstans på tankens kraft. :)

Tack för peppen! Och lycka till med din ruvning nu. Det är vår tur nu! =)
  • lyckligast80

Hej!

Då var två fina embryon insatta och nu är det en evig olidlig väntan till testdag... Nu måste det väl ändå vara vår tur! Tredje gången gillt! : )

• Elcca
    lyckligast80 skrev 2019-01-25 13:55:53 följande:

Hej!

Då var två fina embryon insatta och nu är det en evig olidlig väntan till testdag... Nu måste det väl ändå vara vår tur! Tredje gången gillt! : )

Åh! Stort lycka till och jag håller alla tummar o tår för er! Nu måste det vara er tur!
  • lyckligast80
    Elcca skrev 2019-01-25 16:12:46 följande:

Åh! Stort lycka till och jag håller alla tummar o tår för er! Nu måste det vara er tur!

Ja verkligen! Tack!
  • carola18
    lyckligast80 skrev 2019-01-25 13:55:53 följande:

Hej!

Härligt. När har du testdag? Jag har 5/2
  • lyckligast80
    carola18 skrev 2019-01-26 01:28:39 följande:

Härligt. När har du testdag? Jag har 5/2

9/2 är vårt testdag:) Nu börjar den jobbiga väntan...
  • Carinrebecca
    Elcca skrev 2019-01-20 20:09:21 följande:

Tack!! Jag hoppas verkligen också det! Vet inte hur jag skulle orka ta igenom mig ett missfall.

Vi har testdag på tisdag 22/1. Längtar tills dess! Känns som en milstolpe!

Läste i ett annat inlägg av dig att du har svårt att känna dig riktigt glad trots att plusset bara blivit starkare. Men det tror jag är helt naturligt, särskilt vi i vår sits som har kämpat och kämpar så hårt. Men jag hoppas att du med tiden kan slappna av, hålla dig lugn och glädjas åt det här. För hur det nu än skulle sluta så är det ju ett framsteg. Men så klart håller vi tummarna att det här är er bebis!
  • Carinrebecca
    vill2017 skrev 2019-01-21 07:42:00 följande:

Hej hej! Vi startar det korta protokollet med Gonal-F när jag får nästa mens runt den 25/1!

Är det några fler som kör ungefär samma tid så kan vi ju följas åt :)

Vad spännande! Hur har er IVF-resa sett ut hittills? Har mensen dykt upp?

Idag är min tredje sprutdag med menopur, mensen kom precis som beräknat vilket var skönt. Men fy vilken mens jag hade. Blir mer och mer övertygad om att det är endometrios som är boven för oss.
  • Carinrebecca
    MiMaMi82 skrev 2019-01-23 11:41:38 följande:

Nu kör vi det långa protokollet med nässprej och Menupur. Tydligen superhög dos av Menupur eftersom det inte blivit så många ägg vid tidigare försök. Sista veckan med nässprejen innan vi började med sprutorna var ju inte jättekul. Jättetrött, nedstämd och avslutade med migrän. Men tack och lov ändrades det snabbt när sprutorna började injiceras. Nu hoppas jag verkligen det ska gå vägen denna gång.

Hur gör ni andra för att känna hopp och en tro på att det faktiskt kan funka? Jag tror att jag alltid har tänkt att "det kommer inte gå" "vi kommer nog inte få barn" och undrar om kroppen på något magiskt vis ställer in sig på det. Tänker att det borde gå att göra tvärtom också. Så tar tacksamt emot de bästa argumenten ni har för att det faktiskt kan funka. =) Tacksam för motivationshjälp.

Hur hög dos menopur har du fått? Jag har fått menopur den här omgången efter att inte ha fått några vidare resultat med bemfola. Låter inte roligt alls med nässprayen, men skönt att det är annat nu! Hur många sprutor har du hunnit ta? Och när på ett ungefär tror du att ni får tid för äggplock?

Jag och min sambo har haft såna diskussioner om det där med inställning. Han är så löjligt positiv, jämt och till allt. Och det kan göra mig tokig ibland. Jag är lite rädd för att vara extrem åt något håll, jag vill inte hoppas och tro för mycket för jag är så rädd för att gå under om resultaten inte skulle komma. Så att jag inte alltid är positiv tror jag mycket är ett skydd för mig själv. Det är inte lätt och jag vet inte riktigt om jag har någon motivationshjälp heller.
  • Carinrebecca
    carola18 skrev 2019-01-23 19:03:13 följande:

Då var man ruvare igen!

Av 16 ägg så befruktade 9. 1 sattes in. 2 till frysen. Resten odlas vidare ytterligare 1 dag så får vi besked via post sedan.

Vad spännande! Lycka till, ska hålla tummarna för er!
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF