IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
Hej!
Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!
Vore kul att följa några fler! ??
Hej!
Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!
Vore kul att följa några fler! ??
Hej!
Då var två fina embryon insatta och nu är det en evig olidlig väntan till testdag... Nu måste det väl ändå vara vår tur! Tredje gången gillt! : )
Hej!
Då var två fina embryon insatta och nu är det en evig olidlig väntan till testdag... Nu måste det väl ändå vara vår tur! Tredje gången gillt! : )
Åh! Stort lycka till och jag håller alla tummar o tår för er! Nu måste det vara er tur!
Hej!
Härligt. När har du testdag? Jag har 5/2
Tack!! Jag hoppas verkligen också det! Vet inte hur jag skulle orka ta igenom mig ett missfall.
Vi har testdag på tisdag 22/1. Längtar tills dess! Känns som en milstolpe!
Hej hej! Vi startar det korta protokollet med Gonal-F när jag får nästa mens runt den 25/1!
Är det några fler som kör ungefär samma tid så kan vi ju följas åt :)
Nu kör vi det långa protokollet med nässprej och Menupur. Tydligen superhög dos av Menupur eftersom det inte blivit så många ägg vid tidigare försök. Sista veckan med nässprejen innan vi började med sprutorna var ju inte jättekul. Jättetrött, nedstämd och avslutade med migrän. Men tack och lov ändrades det snabbt när sprutorna började injiceras. Nu hoppas jag verkligen det ska gå vägen denna gång.
Hur gör ni andra för att känna hopp och en tro på att det faktiskt kan funka? Jag tror att jag alltid har tänkt att "det kommer inte gå" "vi kommer nog inte få barn" och undrar om kroppen på något magiskt vis ställer in sig på det. Tänker att det borde gå att göra tvärtom också. Så tar tacksamt emot de bästa argumenten ni har för att det faktiskt kan funka. =) Tacksam för motivationshjälp.
Då var man ruvare igen!
Av 16 ägg så befruktade 9. 1 sattes in. 2 till frysen. Resten odlas vidare ytterligare 1 dag så får vi besked via post sedan.