• Jennymaria84

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Hej!

Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

Vore kul att följa några fler! ??

• Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • lyckligast80
    Carinrebecca skrev 2019-02-01 15:02:16 följande:

Det är ju toppen! Vilket härligt resultat, hoppas att ni kan spara det till eventuellt framtida syskonförsök!

Ja det håller vi verkligen tummarna för! :)

Det var en bra omgång om msn kan säga så, bästa hittills. 7/8 ägg blev befruktade! 2 tillbaka och 3 till frys. Så vi är sååå glada! Nu väntar vi bara olidligt till TD! Hemsk väntan....
  • Carinrebecca
    lyckligast80 skrev 2019-02-01 17:37:05 följande:

Ja det håller vi verkligen tummarna för! :)

Det var en bra omgång om msn kan säga så, bästa hittills. 7/8 ägg blev befruktade! 2 tillbaka och 3 till frys. Så vi är sååå glada! Nu väntar vi bara olidligt till TD! Hemsk väntan....

När ju verkligen som en bra omgång, kul att så många blev befruktade och gick att odla vidare! Ja usch och fy, olidlig väntan. Hoppas att det går vägen!
  • vill2017
    Jooosen skrev 2019-01-30 20:42:00 följande:
    Men fy!! Så det kan vara fullt när man väl är inne i karusellen. Tråkigt !!
    Ja det kändes väldigt snopet måste jag säga. Nackdelen med januari är ju att det är dubbelt så många som är redo för en omgång eftersom typ alla haft uppehåll under julen. Man är tydligen garanterad en plats till nästa månad i alla fall (hur nu det funkar).

Hur går det för er? Har ni pratat? Känns det skönt med en paus? Jag tänker mycket på er.
  • H@llon

Ruvardag 10 med blastocyst. Negativt test och känns som att mensen är på gång. Suck.

• Jooosen
    vill2017 skrev 2019-02-04 08:20:36 följande:

Ja det kändes väldigt snopet måste jag säga. Nackdelen med januari är ju att det är dubbelt så många som är redo för en omgång eftersom typ alla haft uppehåll under julen. Man är tydligen garanterad en plats till nästa månad i alla fall (hur nu det funkar).

Hur går det för er? Har ni pratat? Känns det skönt med en paus? Jag tänker mycket på er.

Aa precis! Alla ska väl börja då... skönt att ni är garanterad nästa månad.. när ska du få mens? Vi pratade igår. O gjorde slut. Mitt val typ. Men han förstod. Idag känns det som fel beslut. Fyfan :(
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-02-04 09:45:23 följande:

Aa precis! Alla ska väl börja då... skönt att ni är garanterad nästa månad.. när ska du få mens? Vi pratade igår. O gjorde slut. Mitt val typ. Men han förstod. Idag känns det som fel beslut. Fyfan :(

Åh vännen :( fy fan vad tråkigt att läsa! Beklagar verkligen, vilket hemskt tungt beslut att ta. Från att försöka bli familj till att inte vara något alls.. den här jävla karusellen är vidrig. Så ledsen för din skull att det blev såhär. Har du vänner eller familj du kan prata med och få stöd från som vet om eran resa?
  • Carinrebecca
    Jooosen skrev 2019-02-04 09:45:23 följande:

Men fy vad tråkigt att läsa. Det är ingen enkel resa det här med IVF och månad efter månad när man kämpar med att bli gravid. Känns det som att det måste vara hugget i sten nu då? Lider verkligen med dig, som att man inte hade nog.
  • Carinrebecca

Nyss tagit Ovitrelle ägglossningsspruta, på onsdag är det dags för vårt tredje äggplock. Pendlar mellan att känna mig stark, lugn och hoppfull till att nästa stund känna mig lite uppgiven. Tror inte på så många ägg den här gången heller trots hög stimulering.

• lyckligast80
    carola18 skrev 2019-02-05 08:28:47 följande:

Testdag idag o testade negativt ca 1 timme efter kom mensen

Beklagar! Vet hur jäkla skit det känns! Själv är jag på ruvardag 11 och tänkte testa imorgon. Egentligen TD på lördag men då har sambon sin 30 års fest så känner inte att den dagen är optimal att testa på. Behöver smälta ett ev negativt test. detta är vår tredje gång och vi fick två ägg tillbaka, men jag känner absolut ingenting!! Är jätte orolig:( Förbereder mig för det värsta.

Har ni något i frysen? Fler försök?
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF