• Jennymaria84

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Hej!

Jag ska påbörja IVF i höst! Har gjort utredning och ska ha startsamtal i höst!

Vore kul att följa några fler! ??

• Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2019-05-08 11:37:02 följande:

Tack vad gullig du är <3 rent logiskt förstår jag ju att det inte är helt kört. Att det är så jäääkla individuellt hur man känner innan man plussar , vissa känner mycket, vissa inget och vissa mitt emellan. Vågade inte testa imorse. Kanske törs imorgon :) mensen är inte beräknad förrän lörd eller sönd så skulle va jobbigt om testet skulle va neg å fortsätta med lutinus å bara invänta mensen i flera dagar till.

Men jag förstår också dina tankar, att ruva är fruktansvärt! Man kastas mellan hopp och förtvivlan. Och det är lika jobbigt att hoppas och tro som att ha gett upp, för oavsett är man ovetandes tills man vet.

Bra iaf att du hade köpt ett test med veckoindikator, så skönt att få ett svar så pass svart på vitt än att man ska stå och tolka och leta streck. Jag håller fortfarande tummarna för er stenhårt! <3 Men du har inga tecken på blödning eller så?
  • mulin
    Carinrebecca skrev 2019-05-09 15:07:41 följande:

Men jag förstår också dina tankar, att ruva är fruktansvärt! Man kastas mellan hopp och förtvivlan. Och det är lika jobbigt att hoppas och tro som att ha gett upp, för oavsett är man ovetandes tills man vet.

Bra iaf att du hade köpt ett test med veckoindikator, så skönt att få ett svar så pass svart på vitt än att man ska stå och tolka och leta streck. Jag håller fortfarande tummarna för er stenhårt! <3 Men du har inga tecken på blödning eller så?

Verkligen! Helt klart värsta tiden, längsta dagarna i mitt liv!

Nej, inga tecken på blödning än, men den har flera dagar kvar på sig. Men ikväll blir det nog tjuvtest. Känns som svaret ikväll är rätt pålitligt , är ju ändå på rd 9 nu. 4 dagar kvar till testdatum...

tack , önskar såå att det skulle få bli plus men hela kroppen känner på sig att se blir minus.. kanske beror lite på att jag aldrig fått ett plus då kan inte ens föreställa mig ett gravtest som visar plus, haha.
  • mulin

Vilken känslosam fredagmorgon. Var verkligen förberedd på motsatt resultat! <3

• Carolaj83
    mulin skrev 2019-05-10 07:18:43 följande:

Wow grattis
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2019-05-10 07:18:43 följande:

Wow! Det där är verkligen en oslagbar känsla, stort grattis! Blir så glad för er skull!
  • Carinrebecca

Världens sämsta bild men..När chocken över att plusset börjar lägga sig så får vi se det här på vårt tidiga ultraljud. I december kommer det förhoppningsvis två bebisar! Vi är så mållösa, även om vi satte in två embryon så är det så chockande att båda fäste efter tre misslyckade försök i ryggen.
  • mulin
    Carinrebecca skrev 2019-05-10 17:30:33 följande:

Världens sämsta bild men..När chocken över att plusset börjar lägga sig så får vi se det här på vårt tidiga ultraljud. I december kommer det förhoppningsvis två bebisar! Vi är så mållösa, även om vi satte in två embryon så är det så chockande att båda fäste efter tre misslyckade försök i ryggen.

Men guuud vad häftigt! Stort stort grattis!! Shit hur känns det? Blir så glad för er :) stort lycka till med allt och tack för dina grattishälsningar <3
  • Emstahsa

Precis som oss, även beräknat samtidigt! Fantastiskt! Grattis
  • Carinrebecca
    mulin skrev 2019-05-10 20:00:39 följande:

Men guuud vad häftigt! Stort stort grattis!! Shit hur känns det? Blir så glad för er :) stort lycka till med allt och tack för dina grattishälsningar <3

Tack! <3 Det känns overkligt, fantastiskt kul men också lite läskigt! Lycka till till er också!
  • Carinrebecca
    Emstahsa skrev 2019-05-10 21:01:44 följande:

Precis som oss, även beräknat samtidigt! Fantastiskt! Grattis

Nej vad roligt! Stort grattis. När i december är ni beräknade?
  • Emstahsa
    Carinrebecca skrev 2019-05-10 21:30:07 följande:

Nej vad roligt! Stort grattis. När i december är ni beräknade?

Vi är beräknade 13e december :)
  • Carinrebecca
    Emstahsa skrev 2019-05-10 22:38:51 följande:

Vi är beräknade 13e december :)

Så häftigt! Vi har bf 18 december. Lycka till med allt <3
  • Carolaj83

Wow grattis
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF