• Ontopic

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Här är en till som ska göra sin första IVF! Start närosom mensen väljer att komma. Hos oss är problematiken min PCO, samt noll simmare hos min sambo. Ska börja med gonal-f på dag 4 med ganska låg dos (tror jag)..

• Ontopic
    Annanathalia skrev 2018-11-17 09:13:56 följande:

Hej på er!

Idag startar jag med sprutor för omgång 2 av ivf, 1:a omgången gav en graviditet men missfall i v.6. Inga ägg som klarade sig så startar om från början.

Känner mig orolig och lite uppgiven om jag skall vara ärlig men skall försöka peppa om och använda känslan av att vi konkret gör något åt att det skall gå. För det skall det på något sätt!

Vi kommer ligga i tid med varann. Jag startade min första IVF resa i går! Tråkigt att ert första inte gick hela vägen samt att det inte gav några till frysen men kämpa på! Hade du en bra upplevelse av förra resan? Heja!
  • Ontopic
    Annanathalia skrev 2018-11-18 09:30:07 följande:

Ja men det tycker jag ändå, reagerade inte så mycket på hormonerna och var rätt orolig för ägguttaget som såklart inte var trevligt på något sätt men inte alls så illa som jag förväntade mig. Jobbigaste är ju alla om och ifall, det tar rätt hårt. Hur utvecklas det, hur många ägg får man ut, hur många blir befruktade, överlever någon osv osv. Hur känns det för dig?

Skönt ändå att du har den känslan med dig in i det här! Jag är så rädd för plocket, man har ju läst för mycket skräckhistorier. Annars känner jag inte så mycket än.. Hoppas på att det bara ska flyta igenom det här, men sån tur har man väl inte :)
  • Ontopic
    Annanathalia skrev 2018-11-18 16:57:39 följande:

Ja man gör ju det, är säkert super individuellt men för mig var spollning mycket värre i våras om jag skall vara ärlig. Försök och slappna av (inte lätt) så kommer det gå bra.

Jo men tänk om det ändå blir så, jag håller tummarna!!

Spolningen var hemsk för mig också... Åhh man vill ju bara att det ska gå någorlunda smärtfritt. Haha ja det är det jag tänker att det lugnande kan hjälpa till med, få en att slappna av. Hoppas det kommer gå bra för dig också nu med allt rörande den här resan :)
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF