• MiMaMi82

IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF

Hej
    Hoppar in i denna tråd jag med. Vi gör ivf på Sophiahemmet och just nu är jag på RD10. Vår testdag är inte förrän på RD19 vilket känns bisarrt lång tid att vänta. Fler som har lika lång väntan? Efter en vecka med Lutinus fick jag otroligt ont i brösten, knappt så armarna kunde hållas mot sidorna men nu börjar det göra mindre ont. Men det känns ju väldigt tudelat att bröstömmandet avtar, även om jag intellektuellt vet att de ömmade pga Lutinus. Men jisses vad man letar andra symtom och känner efter konstant om inte något känns lite annorlunda, fast det gör det ju tyvärr inte. Är vårt första ivf-försök.

• MiMaMi82
    Camii80 skrev 2018-10-24 17:43:22 följande:
    Hej! Välkommen :)

Jag har TD på RD16 och vad jag kan läst till mig så brukar det vara ganska normalt runt TD på RD16-18 (?), men det varierar säkert hos alla. ET 15/10 och TD 31/10 så här väntas det också. 

Håller med dig gällande symptomen. Jag har haft otroliga stora och ömma bröst under Gonal-F tiden fram tills ungefär nu. Inga BH'ar har passat så jag har varit tvungen att köpa nya... Men ömmandet har avtagit, dock inte försvunnit, här med. 

Vårt första IVF här med.
    Tack =)
    Vi hade också ET 15/10. Men TD 2/11. Därav att det känns jättelångt när det till och med gick över månadsgränsen haha.
    Jag kände inget alls under Gonal-F men Lutinus känner jag av mer. Även aningens sveda (lite som urinvägsinfektion light) när det rinner ut.

Håller tummarna för oss bägge!
  • MiMaMi82
    Jooosen skrev 2018-10-24 22:12:50 följande:
    Går oxå på Sophia! Fick oxå testdag 19... helt galet!! Hoppas det går bra för dig!
    Ah, skönt med fler som har lång ruvartid. :D Håller tummarna för dig med!
  • MiMaMi82
    122221 skrev 2018-10-25 08:32:43 följande:
    Åh, såg att jag svarade på fel gällande huggen! Sorry!
    Haha, ingen fara. =)
  • MiMaMi82
    Jooosen skrev 2018-10-25 09:07:10 följande:
    Tack! Tycärr fick jag mens i förrgår.. så för oss funkade inte första. Men fick två till frysen. Så får hoppas på dom!
    Vad tråkigt att höra. Men lyxigt att ha två kvar i frysen. Vi fick inget till frysen och fick nyss rosa flytningar så antagligen mens som är på väg här med. Känns ju heldeppigt.
  • MiMaMi82
    En som längtar skrev 2018-10-25 16:53:43 följande:

Hej! Jag har nu i flera dagar suttit och läst olika grupper och har fastnat här i denna grupp Glad
    Detta är min första IVF.
    Den 26/9 så var jag på första samtalet och gick igenom behandlingen som läkaren satt mig på. Korta protokollet. Nu skulle jag "bara" vänta på min mens. Läkaren ville att jag skulle ta om några blodprover och jag blev orolig att min mens skulle hinna komma innan svaren kommit in. Behandling kunde påbörjas när svar kommit på blodproven. Jag hann iaf få svar på proverna innan mensen kom så jag var överlycklig. Nu har jag iaf tagit mig igenom alla sprutor, tagit mig igenom ÄP och i måndags 22/10 så sattes ett 3-dagars embryo med 8 celler tillbaka (ET), ett färsk försök, visst kallas de ET då? Skrattande 
    Just nu är jag på RD 3 och har fått TD den 9/11. Jag håller helt med om att de känns jättelångt då det till och med går över månadsgränsen! haha. Men jag försöker tänka på annat Glad

Jag kommer inte ihåg hur många celler vårt embryo hade men igår på RD 11 började mensen (antagligen) komma. Det kommer väl visa sig idag om det är mens eller inte men jag börjar ställa in mig på att första försöket tyvärr inte gick för oss. :/ Deppigt och jobbigt. Tur att vi inte har berättat för så många.

Hur gör ni andra? Är ni öppna om att ni går igenom ivf? Själv har jag inte ens sagt något till mina föräldrar och enbart fyra vänner vet om.
  • MiMaMi82
    En som längtar skrev 2018-10-26 15:41:02 följande:
    Men nej vad tråkigt :( Jag är bara på RD 4 idag men jag bävar inför kommande dagar då jag vet att de är då de gäller.
    Vi får hoppas att det bara var en liten blödning, vad jag förstått så är det vanligt med små blödningar även under ruvningen. Lutinus ska ju också kunna ge lite blödningar. 

Fick ni några till frysen?
    Själv fick jag veta idag (via brev) att de embryot de odlade vidare på inte gick att lägga in i frysen :( Så går inte detta så är det att börja om från början igen med alla sprutor.

Jag har inte berättat för så många heller. Min mamma och min syster vet. De kändes alldeles för jobbigt att inte kunna prata med någon annan än sambon.
    Detta var ingen liten blödning. Satte igång rejält efter två dagar. Vaknade av den VÄRSTA mensvärken jag nånsin haft och trodde jag skulle svimma av smärta alternativt spy. Fick ta dubbla värktabletter för att stå överhuvudtaget och låg och hyperventilerade. Aldrig varit med om en liknande mensvärk och jag var rädd hela natten att det skulle återkomma.

Någon mer som fått en jävulsk mensvärk vid misslyckat ivf-försök?
  • MiMaMi82
    Jooosen skrev 2018-10-26 10:29:46 följande:
    Tråkigt :( har ni några i frysen? Har inte berättat för mina föräldrar. Dock syster och flera vänner. Samt min chef plus en kollega. Känns ändå skönt att chefen vet då jag behövt byta pass rätt ofta... men just mina föräldrar (som dock står mig jättenära) känns ändå för privat att berätta för.. konstigt egentligen..
    Jag tror det handlar om att även om föräldrarna är nära så vill de det bästa för sina barn. Så då skulle man behöva bära deras längtan efter barnbarn också. Samt deras besvikelse vid misslyckat försök. Jag är så glad att vi inte berättade för dem nu när det inte gick vägen denna gång. Ingen i frysen heller så det blir en helt ny omgång med sprutor och allt. Suck.
  • MiMaMi82
    Jooosen skrev 2018-10-29 08:51:41 följande:
    Precis! Jag är oxå glad att vi inte berättat. Annars är jag en ganska öppen person... fan va tråkigt att det inte gick vägen :(. När får ni börja med nästa försök?
    Jag vet, men nu har jag förlikat mig med tanken iaf. Nästa försök blir vid kommande mens så i senare delen av november. Troligtvis med högre doser. Jobbigt, för då lär ju kroppen bli ännu mer påverkad och svullen. När får ni sätta in ert frysta?
  • MiMaMi82
    Jooosen skrev 2018-10-29 16:46:33 följande:
    Ja jag förstår. En mens mellan sen frys. Så

Någon gång i början av december. Skönt o hinna ett innan jul iallafall. Drömmer dock mardrömmar varje natt att alla försök kommer gå åt helvete :/
    Fy satan, förstår känslan precis. Vi ska påbörja nästa behandling kring 19 nov så vi kommer också hinna ett innan jul. Men vore ju sådär lagom julmysigt om även det försöket går åt skogen och man får mens på julafton. Gah! Svårt att känna hopp.
Svar på tråden IVF start i HÖST - vi som ska göra vår första IVF