Anonym (ts) skrev 2018-07-07 23:24:08 följande:
inte intresserad av om ni tycker en tonåring kan bo ensam 1 v eller inte. inte min fråga. om ni hade läst mitt inlägg och inte börjar göra era egna frågor och börjat tro att jag är nån jag inte är som ni oavsett inte har nåt med att göra. en normal tonåring kan klara sig ensam längre än 1 vecka. om tonåringens vänner vill förstöra hemmet vet jag inte vilka vänner era barn har egentligen....
Fast jag tror inte på att dina 14-åriga vänner får vara ensamma hemma en vecka om de lever sitt liv på samma sätt som du. Får de det så har de visat att de kan ta ansvar, kan ta hand om sig själva och inte slarva runt. Att vara ensam hemma är ett privilegium man får om man har visat att man kan ta det ansvaret. Det gör inte du. Det har inte du gjort. Att du skulle vara någon annan 14-åring än denna stackars trasiga, otrygga och oerhört motvallsiga slarver som gräver sina egna gropar för sig själv är helt uteslutet. Alla ser igenom den bortförklaringen.
Jag har också varit 14, familjehemsplacerad och hatat hela världen, känt mig inlåst och ensam, oförstådd och bortlämnad. Slarvade runt ute bland dåliga kompisar. Det som ändrade min situation var insikten att alla regler, alla orättvisor, enligt mig själv då, och alla straff, igen enligt mig själv, bara berodde på just mig själv. Det kom som en blixt från klar himmel att jag såg sambandet mellan det jag gjorde och vilken frihet jag hade. Jag var lite över 15 då.
Förresten, fyller du inte 15 snart?