Anonym (ts) skrev 2018-07-07 23:24:08 följande:
inte intresserad av om ni tycker en tonåring kan bo ensam 1 v eller inte. inte min fråga. om ni hade läst mitt inlägg och inte börjar göra era egna frågor och börjat tro att jag är nån jag inte är som ni oavsett inte har nåt med att göra. en normal tonåring kan klara sig ensam längre än 1 vecka. om tonåringens vänner vill förstöra hemmet vet jag inte vilka vänner era barn har egentligen....
Du skrev i trådstarten att vi skulle skriva argument för att du skulle få vara ensam en vecka - det tycks de flesta inte ha.
Du skrev också att vi skulle berätta om vi/våra barn får vara ensamma hemma när familjen åker på semester - det får de inte.
Om alla vänner du känner får vara ensamma hemma när familjen åker på semester så undrar jag över vilka vänner DU har. För jag vet att det är ovanligt - iallafall om de är lika gamla som dig.
Jag är, på riktigt, ledsen över att du inte fick de svar du hoppades på. Jag förstår att du verkligen, verkligen inte vill följa med på semestern. Om du kan förstå av svaren du fått att det är ovanligt att man lämnar en 14-åring ensam hemma en vecka kanske du kan fundera på en ny plan för veckan? Få bo hos en kompis & dennes föräldrar? Göra det bästa av veckan: ladda ner massor med filmer och musik i förväg, sola, börja skriva en bok om ditt liv, eller vad du nu skulle tycka vara ok förutom att vara med dina kompisar.