• Anonym (så ledsen, att se att allting dör.)

Ja, det är faktiskt en sorg, när jag jag ser att allt torkar bort!

Jag, skrev en i tråd innan, men kan inte hitta den. Jag är förtvivlat i denna torkan. Bladen börjar nu även att falla från vanliga träd. 28/6 2018.

Det är torka. På riktigt! Inget regn på ca 2,5 månader. Fruktträden har släppt sina älskade barn. De han inte ens att komma i blomma! Blommorna vissnade.

Jag såg en död hummla i dag. Det var den andra humlan, jag har sett hittills. Fjärilar finns inte. Sniglar finns inte. Daggmaskar, kan ju fåglarna bara drömma om. Det är därför de inte inte kvittrar, men jämrar sig. Det kanske inte äns finns någon dagg på tidig morgon?

De har slutat med sin underbara morgonsång. Det är helt tyst., bara skrikande efter mat? Och jammar. Smärta.

Så nu var det vår tur, att känna, när inte regnet kommer. Hur blir det nästa år?

Tror dock mera på att vi skall sluta föda en massa ungar, så vi inte utsätter dem för de fasorna som kan komma.

När naturen ingår i sina cyklar, tror jag det har med avståndet från solen, att göra. Jorden är inte runt, men lite oval. Kolla i historien, på de geofakta som finns.

Jag tror, att när jorden spydde ut en masa vulkaner, då bidrog de till den atmosfär som vi har nu.

Vi har förädlat alla dessa gifter, och vi spyr ut dem i atmosfären, så kanske orsaker vi vi smma elände som flera aktiva vulkaner?

Vi använder ju det som jorden har gett oss: Alla des grundämnen! Eler hur? Kanske dog dino ut, därför att en stor meteor trillade ner, eller att en massa vulkaner fick utbrott samtidigt? Det vet vi inte.

Men ingen regn finns, och nu är det torka på riktigt, i Skandinavien!  Så att vi inte får några svenska juläpplen, och kanske några importerade päron?

• Svar på tråden Ja, det är faktiskt en sorg, när jag jag ser att allt torkar bort!
  • Anonym (OK?)

Jag bor i Skåne och jobbar i Lund. Jag har gott om frukt i min trädgård och har inte vattnat. Körsbärsträden dignar av körsbär och fåglarna smaskar på dem och på vinbären som jag också har gott om. Och de sjunger. Jag får både äpplen och päron som det ser ut nu. 

• Anonym (mor)

Här i Norrland har vi en helt vanlig sommar. Lite för varmt på våren så syrenerna blommade ut innan midsommar vilket var trist. Nu är det som vanligt. Sol men isiga vindar så man får ha fleecetröjan till hands.

• Anonym (mor)
    Anonym (Hm) skrev 2018-06-30 13:42:51 följande:

Det behövs mer regn.

Absolut, men att som TS förespråka barnbegränsning och klä sig i säck och aska känns ju lite övermaga. VIPS kommer det regn.
  • Anonym (Misse)

Man vet nu visst varför dinosaurierna dog ut..

Tycker du överdriver lite. Där DU bor kanske det är torka. Där JAG bor är det regn varannan dag, fåglar kvittrar och frukt och bär växer på som tusan. Tagga ned lite va.

• Anonym (Misse)

Man vet nu visst varför dinosaurierna dog ut..

Tycker du överdriver lite. Där DU bor kanske det är torka. Där JAG bor är det regn varannan dag, fåglar kvittrar och frukt och bär växer på som tusan. Tagga ned lite va.

Nej, jag försöker att inte misströsta! Och jag vet att det med att föda mindre barn,handlar inte om att man skall ha "barnbegränsning", jag menar bara, att hur många invånare av homosapiens Sapiens, kan vår lilla blå planet inhysa! Eller har det kanske ingen gräns? Jag tror ju inte att vi är den arten, som kommer överleva? Hur många av vår art, kan jorden ta hand om? Vi är ju den arten spm förstör mest? Eller? Jag vet att ni säger att jag skall tagga ner. Men nu är det faktiskt totalitära här i Skåne. Vett ju inte med Lund. Men här i mittskåne, har det inte kommit en droppe, ka, de de där 2 små skvätterna. Ni som säger att ni har regn var annan dag, det finns inte här. Nej. Vi har inte någon äppelträd, eller körsbärsträd, spm dignar av frukter, eller bär. Allt är bara visset. Äppelträden släppte sina blommor. Körsbärsträden, kom aldrig i blommor äns, jo lite, men de vissnade så fort. Innan de hann att sätta frukt. Vi bor i ett väldigt slängt land. I år bar det kanske Skåne och Värmland? Som blev drabbat värst? Bad vet jag? Men jag ser inga buskar med fantastiska hallon, och inga träd som bär frukt. Det jag menade var: vad vet vi som händer näst? Vilken jord lämnar vi till våra barn? Ingen kan sticka under stol med att det föds en förskräcklig massa barn i Sverige? Åt monotone i Malmö? Där är det nu 5-7 barndom är det normala. Men lycka till med er skörd, i de delar av Sverige, där det faller regn varannan dag, jag är djupt tacksam för att ni får uppleva det! Men så är det inte här.

Tyvärr kom det in två gånger, men jag har en gammal lur. Vissa små arter av blommor är envisa. Men detta fotot tog jag för 3 veckor sen. Och den är också död, för länge sen. Jag är så glad för ni, som har gröna åkrar, ochgräsmattor! <3

Svar på tråden Ja, det är faktiskt en sorg, när jag jag ser att allt torkar bort!