Ska Sverige ta efter Danmark och införa burkaförbud?
"Beslutet i danska Folketinget om burkaförbud togs med stor majoritet ? 75 mot 30 röster. Dansk Folkeparti, De Konservative, Socialdemokraterna och Venstre röstade alla för".
Nyheteridag
"Beslutet i danska Folketinget om burkaförbud togs med stor majoritet ? 75 mot 30 röster. Dansk Folkeparti, De Konservative, Socialdemokraterna och Venstre röstade alla för".
Nyheteridag
Såklart att en tolkning kan byggas på vilka som helst grundpelare! Det är ju vad en tolkning betyder! Högst personlig
Snart blir det väl förbjudet att ha annat än bögsex. Klart vi ska taffsa. Klart kvinnorna får klä sig som de vill utomhus. Men klär man sig sexigt ska man vet att man följer mäns riktlinjer för när det är ok att lägga in en stöt. Det finns inte en transvestot som inte känner till att man ansvarar själv för sin klädstil. Det finns inget jag klär mig som jag vill på fredag när kag alltod letar ragg och förbehller mig rätten att gå ofredad i samma kläder på onsdag till affären..Ett betende ena dagen vittnar tillsammans med klädstilen om en kvinnas intentioner. vi män är inga tankeläsare och inga lagar kam tyvärr ändra på detta.
Snart blir det väl förbjudet att ha annat än bögsex. Klart vi ska taffsa. Klart kvinnorna får klä sig som de vill utomhus. Men klär man sig sexigt ska man vet att man följer mäns riktlinjer för när det är ok att lägga in en stöt. Det finns inte en transvestot som inte känner till att man ansvarar själv för sin klädstil. Det finns inget jag klär mig som jag vill på fredag när kag alltod letar ragg och förbehller mig rätten att gå ofredad i samma kläder på onsdag till affären..Ett betende ena dagen vittnar tillsammans med klädstilen om en kvinnas intentioner. vi män är inga tankeläsare och inga lagar kam tyvärr ändra på detta.
Nja, den måste också vara ankrad i någonting. Annars blir det bara fjantigt.
Fjantigt? Vem bryr sig!?Lika okej då att en bög tar på dig när du har shorts "klart han ska taffsa"
Att hitta på en egen tolkning, som det inte ens finns stöd för är inte seriöst.
Det går inte att påstås att man är kristen men inte tror på Jesus, t.ex. Det finns gränser för hur mycket folk kan tolka och samtidigt tas seriöst.
Det gör det såklart. Varför tror du att du bestämmer hur andra tolkar sin religion?
När har jag påstått det? Däremot har jag en gräns för när jag kallar en person kristen/muslim o.s.v.
Enligt dig kan man alltså vara kristen och tro att Muhammed är Guds son och att Oden är hans broder?
Vart går din gräns då?
Det är inte upp till mig att avgöra utan jag säger ju att det är upp till den andra hur den tolkar sin religion och tro.
Ja, så länge den grundar sig i något (som jag skrev tidigare). En kristen, eller muslim, kan inte sväva ut hur mycket som helst. Det finns faktiskt saker de måste tro, annars är de inte kristna eller muslimer. Det betyder inte att jag bestämmer hur de ska tolka sin religion.