• Kaniii

Tjejen vill ha öppen relation, inte jag

Hittade inget forum för relationer så det fick bli här.

Har varit tillsammans med min tjej ca 4-5 månader nu och det har känts bra för oss båda.
    Dock vill hon ha ett öppet förhållande, men det vill inte jag. Dessutom blir jag lätt svartsjuk och det gör inte saken bättre.
    Vi har diskuterat det och har lätt att prata med varandra. Hon nämner det som att ha en romans med någon vid sidan om och säger att hon känner sig begränsad om hon inte kan det.

Hon har frågat mig varför jag inte vill ha det. Väldigt svår fråga. Min känsla säger mig att jag absolut inte vill. Vill inte ens tänka mig henne med en annan man. Skulle känna mig mindre viktig för henne, skulle vara rädd att hon föredrar honom, att förlora henne osv... Kanske dålig självkänsla bara. Men rent logiskt ser jag inte något problem i det om vi fortsätter vara tillsammans och ha varandra som våra "riktiga" partners.
    Tror dock ändå inte jag någonsin kommer kunna känna mig bekväm i ett öppet förhållande.

Hur tänker ni andra som är monogama och vill fortsätta vara det. Vad är er anledning att inte vilja ha öppet förhållande? Känner att jag behöver lite logiska argument som matchar min känsla.

Vi har även diskuterat lite var gränsen går. Vill ju inte stoppa henne från att umgås med andra män men var drar man gränsen? Har sagt att det inte skulle kännas bekvämt för mig om hon hade fysisk kontakt med en annan man, typ sex eller bara hålla handen. Att det är intentionerna som avgör främst. Umgås hon med mannen med förhoppningar om något mer eller pga kärlekskänslor känns det inte heller okej.

Tycker det är en svår situation, vill inte hon ska känna sig begränsad men vill inte det ska kännas fel för mig heller.
  • Svar på tråden Tjejen vill ha öppen relation, inte jag
  • Anonym (K)
    Anonym (Singel tjej) skrev 2018-05-27 07:34:29 följande:

Jag skulle aldrig acceptera ett sådant förhållande!

Vill man träffa andra så bör man vara singel.

Nej, "man" bör inte vara singel. Du förstår inte och det är helt okej, du behöver inte förstå. Men kom inte och gapa när du inte vet vad du pratar om.
  • Anonym (Asdf)

Det är inte en svår situation. Det är plättlätt. Hon är poly, du inte. Dumpa.

• Anonym (Gör slut)

Vad är de för tjej du har, öppet förhållande? Hon verkar inte seriös samt känslorna till dig. Nej hitta någon stabil tjej som vill något seriöst. Du vill ha stabilt förhållande hon vill na dig och någon vid sidan om de kommer inte fungera. Gör slut och hitta en likasinnad tjej. Hon verkar ha konstigt synsätt på kärlek.

• Anonym (Tråkigt)

Mitt ex sa att hon också ville ha en öppen relation. Jag packade mina väskor, stack iväg och sov hos en polare och gjorde slut på momangen. Jag kan bara inte lita på att någon ens tar upp något sånt och finner det sjukt oattraktivt på ett personlighets sätt.

Lite kul att hon började böla sönder och sa att hon ångrade sig när jag packade väskorna. Helt plötsligt ville hon inte ligga med andra killar? Idag är hon tjock och oattraktiv, bryr mig inte ett minsta skit om henne.

• Anonym (K)
    Anonym (Gör slut) skrev 2018-05-28 15:50:19 följande:

Vad är de för tjej du har, öppet förhållande? Hon verkar inte seriös samt känslorna till dig. Nej hitta någon stabil tjej som vill något seriöst. Du vill ha stabilt förhållande hon vill na dig och någon vid sidan om de kommer inte fungera. Gör slut och hitta en likasinnad tjej. Hon verkar ha konstigt synsätt på kärlek.

Du vet inte vad du pratar om.
  • Anonym (Sebben)
    Fennyxx skrev 2018-05-27 08:19:24 följande:

Du behöver inte argumentera för din läggning lika lite som hon behöver argumentera för sin. Du är inte poly helt enkelt, det räcker.

Om hon inte kan tänka sig att bara vara med dig och du inte kan tänka dig att dela henne med andra så kanske ni får gå skilda vägar.

Håller med helt. Bra skrivet.
  • Anonym (Gör slut)
    Anonym (Tråkigt) skrev 2018-05-28 17:29:09 följande:

Mitt ex sa att hon också ville ha en öppen relation. Jag packade mina väskor, stack iväg och sov hos en polare och gjorde slut på momangen. Jag kan bara inte lita på att någon ens tar upp något sånt och finner det sjukt oattraktivt på ett personlighets sätt.

Lite kul att hon började böla sönder och sa att hon ångrade sig när jag packade väskorna. Helt plötsligt ville hon inte ligga med andra killar? Idag är hon tjock och oattraktiv, bryr mig inte ett minsta skit om henne.

Bra skrivit. Håller med de säger lite om vem man är som person och vad man har för inställning. Personer som vill ha öppet förhållande kan inte jag ta seriöst. Samma jag finner sådan personer som omogna och oattraktiva.
    Anonym (Tråkigt) skrev 2018-05-28 17:29:09 följande:

• Ensamma pappan

Vad är problemet ? Såna som hon hittar alltid såna som du som hon kan köra med och snacka om "öppen" relation...

Hon skulle helt ärligt behöva hamna över knät.

• Ascendere
    Ensamma pappan skrev 2018-06-03 17:31:29 följande:

Vad är problemet ? Såna som hon hittar alltid såna som du som hon kan köra med och snacka om "öppen" relation...

Hon skulle helt ärligt behöva hamna över knät.

Jupp, så länge det finns feministindoktinerade mesar som TS kommer det att finnas promiskuösa kvinnor som övertygar dem om att det är Ok att ligga runt bara man kallas sig ?poly?.

TS, be subban dra. Sen drar du själv, till gymmet.
  • Ascendere

Nej, det är inte dålig självkänsla, det ör fullkomligt jävla normalt för en man att inte vilja dela sin kvinna med andra män.

Det är egentligen precis tvärtom, bara en man med väldigt dålig självkänsla och helt i avsaknad av självrespekt skulle gå med på något sånt. Vad är nästa steg, ta hand om barnet du inte är pappa till medan hon fortsätter ligga runt?

Fy fan.

Svar på tråden Tjejen vill ha öppen relation, inte jag