BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Här är vi inne på v 37+2! Jordens dunderförkylning har jag fått med... Lite lugnare i magen också, bäbis kanske blir trött av mitt snurrande i sängen och hostattacker...har läst att man helst ska ligga på vänster sida.. kramp i axel efter ett par timmars liggande... å höger är min favorit sida att ligga på... Hoppas det går över innan det är dax
Jag är i 35+2 och börjar bli väldigt trött på graviditeten redan... har TUL om 3 dagar, hoppas få besked om tidigare igångsättning då pga stor bebis. Har haft migrän i 2 dagar och bebis har möljat runt som bara den idag, igår natt också. Var hemma från jobbet idag pga migränen men ska jobba nu tis-fre... längtar riktigt mycket till att vara ledig nu...
Tänk att flera härinne börjar närma sig bf. Själv har jag vad som känns en evighet kvar! Är beräknad till 25/2 så är nu i 34+0. Ännu värre är det när jag tänker att jag med all garanti kommer gå över 8-14 dagar då dom första 2 kom bf+9 och bf+10.
Nu börjar det snart ?trilla ut? små knyten här i tråden! Spännande :)
Var inne på vändningsförsök imorse som tyvärr misslyckades. Det gick inte att rucka på bebisen där inne överhuvudtaget så inget mer försök kommer heller att göras. Är i v.37 (36+4) och har nu valt att gå vidare med planerat snitt istället. Gissar att vi kommer få en tid någon gång runt v.5 så nu är det bara ca 2 veckor kvar tills vi får träffa vår lilla kille!! Känns så spännande
V. 36. (35+0) idag.. Till bm idag å se om hon fixerat sig.. Å tro de eller ej.. Men sen typ 2 veckor tillbaka sover ja bättre än ja gjort på evigheter.. Visst vaknat fortfarande på nätterna.. Men somnat om å behöver inte ligga vaken flera timmar.. Ja e nöjd.. Men hon går mer än gärna komma ut om nån vecka.. Bfv19/2.... E ju en stund kvar...
Kram på er <3
V 38 (37+0) idag och min bebis ligger fortfarande med huvudet neråt men skulle inte säga att han fixerat sig ännu utan ruckar lite! Tror dock inte han vänder sig till säte nu med tanke på hur mycket kraft som behövdes för att genomföra vändningen. Mår oförskämt bra alltså och skäms nästan att säga det när många av er har det tungt. Längtar så mycket efter bebisen men kommer sakna graviditeten också, så mysigt har det varit. Får övertyga mannen om minst 1 barn till i framtiden.
Vi är mitt uppe i en budgivning på huset med stort H, så nu får bebisen gärna vänta lite tills allt är klart. Så typiskt mig och mannen att ha många järn i elden. :)
Ser fram emot uppdateringar om att bebisar kommit till världen snart! :)
Var inne på vändningsförsök imorse som tyvärr misslyckades. Det gick inte att rucka på bebisen där inne överhuvudtaget så inget mer försök kommer heller att göras. Är i v.37 (36+4) och har nu valt att gå vidare med planerat snitt istället. Gissar att vi kommer få en tid någon gång runt v.5 så nu är det bara ca 2 veckor kvar tills vi får träffa vår lilla kille!! Känns så spännande
Tänk att flera härinne börjar närma sig bf. Själv har jag vad som känns en evighet kvar! Är beräknad till 25/2 så är nu i 34+0. Ännu värre är det när jag tänker att jag med all garanti kommer gå över 8-14 dagar då dom första 2 kom bf+9 och bf+10.
Nu börjar det snart ?trilla ut? små knyten här i tråden! Spännande :)
Tråkigt att vändningsförsöket inte lyckades! Är det första barnet? Min lilla låg i tvärläge för några veckor sedan och då va bm övertygad om att huvudet va nedåt, men ul på förlossningen visade att så inte va fallet.
Nu sist trodde bm fortfarande huvud ner men väldigt rörlig. Så hon sa att om jag hade varit i v37 så hade hon skickat in mig för ett konstaterande med hjälp av ul. Så återstår att se 1a feb hur hon ligger.
Ja, det är så spännande att det snart kommer komma massa bebisar här!
Om jag inte får tidigare igångsättning så räknar jag också med att gå över. Har blivit igångsatt 2 ggr pga överburenhet, det skulle isf betyda bebis runt den 27/2 för mig vilket är superlångt i framtiden!! Hua!
Det har börjat ila i höger ljumske idag när jag går, kan det vara att bebis fixerat sig efter allt möljande igår? Tycker magen ev är lägre men vet inte om jag inbillar mig.
Läste nyss detta:
?En anledning till att barnmorskan kontrollerar om barnet är fixerat är risken för navelsträngsprolaps. Detta är när navelsträngen hamnar före barnets huvud. Det finns då en risk att navelsträngen kläms. Risken för detta är störst om barnets huvud är rörligt när vattnet går. Om detta inträffar ska du genast lägga dig ner på rygg, gärna med rumpan högt, och ringa till förlossningen.?
Så tjejer, om ni vet att barnet är helt ofixerat när vattnet går, ner på rygg och upp med rumpan!
Ja precis, det är första barnet och typiskt min tur att man lyckas vara en av dom 3-4% där bebisen inte vänder sig haha. Min bebis verkar skifta lite mellan att ligga på tvären eller helt med rumpan ned. Jag valde att inte ens kolla upp om jag skulle kunna föda i säte, det känns lite läskigt och framförallt när jag vet att han kan lägga sig på tvären och då går det ju inte. Fick hem datum för snitt idag och det känns helt sjukt att jag kan säga att jag är mamma om 2 veckor! Blev tårögd när jag öppnade kuvertet.
Jag hoppas att din lilla ligger med huvudet nedåt när ni ska kolla den 1a februari! Hur långt gången är du?