• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Carro1992

[quote=79366449][quote-nick]LeyasMamma skrev 2019-01-15 22:25:04 följande:[/quote-nick]Hopplöst det där med igångsättning! För mig så startade 1a spontant och hon kom på bf+9 och andra så fick jag hinnsvepning vilket hjälpte till att starta det hela och hon kom bf+10. Vill så gärna att denna ska komma i någorlunda tid då det är hemskt att gå över bf. Varje dag blir som en vecka! Skillnaden för mig med denna jämfört mot de andra 2 är att jag kommer jobba tills det är dags, med dom andra har jag varit ledig ett tag innan bf. Känns som jag får sätta huvudet på lite annat än bara graviditeten :) blir så slö utav att bara gå hemma men ändå rastlös.

Bra info för de som inte fått reda på det utav bm! Det där med navelsträngsprolaps har min bm informerat mig om vid varje graviditet då mina töser inte fixerat sig ordentligt någon utav dom, ena va ruckbar och ena rörlig. Däremot haft tur på det sättet att Vattnet gått inne på förlossningen, ena gången vid värk i duschen, andra gången tog de mina hinnor:) hur har dina tidigare gjort?Spännande med första! :) kan säga att jag hade valt snitt med istället för säte även om jag haft 2 relativt lätta förlossningar. Men skulle aldrig klara av att hålla emot krystvärkarna, har inte kunnat det med de andra 2 heller.

Åh förstår att det måste kännas helt fantastiskt med ett satt datum? Tänk, snart har ni ert lilla pyre där i famnen!

Nu är vi i 34+0 så känns fortfarande ganska långt bort, är beräknad till 25e men har sagt att jag tror hon kommer den 6e mars :D hoppas däremot att hon vill kila ut lite innan. Hon får gärna komma runt min födelsedag den 12e feb ;)

Tack! Det är många som säger att dom hellre hade tagit snitt faktiskt än att föda i säte. Det känns verkligen rätt av dom alternativen som blev kvar för mig :) det kanske låter helt sjukt med det känns på ett sätt att det kanske kommer in mer nu att man ska bli förälder när vi har ett satt datum. Det kändes sjukt stort att kunna ringa pappan igår och säga att ?du ska bli pappa om 15 dagar?. Grät hela kvällen (lyckotårar) och har sovit som en riktig kratta inatt, det finns inte mycket annat i mitt huvud nu än dagen vi kommer få träffa honom <3

• lillatrollet85

Tack! Det är många som säger att dom hellre hade tagit snitt faktiskt än att föda i säte. Det känns verkligen rätt av dom alternativen som blev kvar för mig :) det kanske låter helt sjukt med det känns på ett sätt att det kanske kommer in mer nu att man ska bli förälder när vi har ett satt datum. Det kändes sjukt stort att kunna ringa pappan igår och säga att ?du ska bli pappa om 15 dagar?. Grät hela kvällen (lyckotårar) och har sovit som en riktig kratta inatt, det finns inte mycket annat i mitt huvud nu än dagen vi kommer få träffa honom <3

Åh va underbart.. Härligt med ett datum.. <3 nu är de nära ju.. Lycka!!!

Min lilla har lagt sig med huvud ner men ej fixerat sig än.. Så hoppas innerligt hon ligger kvar där nu å inte får för sig å vända på dig igen... Bf 19/2 hoppas ju hon väljer å komma ut de första dagarna i februari..

• Liten 2018

Fler envisa februari barn. :D

Har tid till BM i morgon för att kolla om liten vänt sig, tvärläge sist och har ju så legat hela tiden. Huvudet trycker nu under höger revben, inte skönt skvande. Rör sig lite med huvudet till vänster men avslutar alltid med att lägga sig till rätt åt höger :')

BM sa att det blir kontakt med förlossningen (UL koll å se läge) om han ligger i tvärläge på besöket i morgon.

Vårt 3 barn å de 2 innan har fixerat sig i tid men denna har en favoritplats.

Spännande tråd nu då vi alla närmar oss BF. Mitt är 23 feb.

• LeyasMamma
    Carro1992 skrev 2019-01-16 06:46:48 följande:

[quote=79366449][quote-nick]

Det förstår jag! Måste kännas lite overkligt med att veta att senast det datumet så har ni honom i famnen :)
    Liten 2018 skrev 2019-01-16 08:39:18 följande:

Fler envisa februari barn. :D

Har tid till BM i morgon för att kolla om liten vänt sig, tvärläge sist och har ju så legat hela tiden. Huvudet trycker nu under höger revben, inte skönt skvande. Rör sig lite med huvudet till vänster men avslutar alltid med att lägga sig till rätt åt höger :')

BM sa att det blir kontakt med förlossningen (UL koll å se läge) om han ligger i tvärläge på besöket i morgon.

Vårt 3 barn å de 2 innan har fixerat sig i tid men denna har en favoritplats.

Spännande tråd nu då vi alla närmar oss BF. Mitt är 23 feb.

Verkar som långa utav detta små knattar vägrar lägga sig rätt :D vi får hoppas på att de som får vändningsförsök lyckas med de :)
  • stor grön drake

Jag var på TUL idag. Allt var bra med bebis men den har ökat från 11% till 22% över normalkurvan så läkaren sa att han tyckte det ska bli igångsättning senast på bf.

• LeyasMamma
    stor grön drake skrev 2019-01-16 16:46:36 följande:

Jag var på TUL idag. Allt var bra med bebis men den har ökat från 11% till 22% över normalkurvan så läkaren sa att han tyckte det ska bli igångsättning senast på bf.

När har du bf?
  • stor grön drake
    LeyasMamma skrev 2019-01-16 17:31:29 följande:

När har du bf?

6/2 men du fanns inga tider till UL så har tid 4/2, återstår att se om de gör något mer än hinnsvepning då och väntar med mer drastiska åtgärder till bf
  • Farsta2014

Man lär sig alltid något nytt. Väntar 3:an men hade inte en aning om att man ska undvika att sova på rygg eller slappa i soffan på rygg sent i graviditeten. Jag visste att man vid minskade rörelser ska lägga sig på vänster sida och att det kan vara obekvämt att sova på rygg, men att man ska undvika att sova på rygg visste jag inte. Jag blir lite arg att min BM inte informerat mig om detta.

www.viforaldrar.se/gravid/sova-pa-sidan-som-gravid-battre-an-att-sova-pa-rygg/

• Anonym (.)
    Farsta2014 skrev 2019-01-16 22:51:37 följande:

Man lär sig alltid något nytt. Väntar 3:an men hade inte en aning om att man ska undvika att sova på rygg eller slappa i soffan på rygg sent i graviditeten. Jag visste att man vid minskade rörelser ska lägga sig på vänster sida och att det kan vara obekvämt att sova på rygg, men att man ska undvika att sova på rygg visste jag inte. Jag blir lite arg att min BM inte informerat mig om detta.

www.viforaldrar.se/gravid/sova-pa-sidan-som-gravid-battre-an-att-sova-pa-rygg/

Jag fick också reda på det på annat håll än min BM om jag minns rätt.. :/ Jag tycker att såna viktiga saker bör dom informera en om. 
  • LeyasMamma
    stor grön drake skrev 2019-01-16 22:24:43 följande:

6/2 men du fanns inga tider till UL så har tid 4/2, återstår att se om de gör något mer än hinnsvepning då och väntar med mer drastiska åtgärder till bf

Okej, ja de va väldigt nära bf. Hoppas att liten inte hunnit bli allt för stor då. För mig funka ju hinnsvepning, men då va ju de på övertid, vet inte hur effektiv den är innan bf. Kroppen måste ju liksom vara redo för att det ska funka.
Svar på tråden BF Februari 2019