BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Var på TUL idag, fick bekräftat att vi väntar en pojke och det var bra för jag har köpt massor av killkläder eftersom vi har 2 tjejer sen tidigare. Är i v 36+0 enligt tidigare UL och pojken uppskattas väga 3500gr just nu, vilket är + 25,9%. Så har nu fått remiss till SÖS för förlossningsplanering. Jag har ingen diabetes eller dylikt, detta är bara genetiskt, arvsmassa.... Min BM visste inte alls om jag får tid om 1 eller 3 veckor för planeringsmötet. Jag hoppas på planeringsmöte inom 2v och igångsättning senast om 3 veckor, då bebis kan väga ca 4100 gr redan då... men får se vad läkaren säger.... ny väntan...
Vi har också haft lite magsjuka hemma men än så länge bara 1 barn drabbat, ingen annan. Hon är 3 och hanterade det förvånansvärt bra, vid andra spyan sa hon: mamma, det är inget roligt att kräkas och sen böjde hon sig över hinken för att kräkas. Sorry för detaljerna men jag var på nåt konstigt sätt stolt att hon var så duktig och spydde i hinken....
Är nu i v 38 och har totalt gått upp 5kg under hela graviditeten. BMI 21 vid inskrivning. Känns så lite! Tycker ändå att jag äter som jag brukar, dvs 4 mål om dagen. Går 2h promenad med hunden varje dag och äter visserligen en hälsosam kost. Men detta oroar mig lite.
Är nu i v 38 och har totalt gått upp 5kg under hela graviditeten. BMI 21 vid inskrivning. Känns så lite! Tycker ändå att jag äter som jag brukar, dvs 4 mål om dagen. Går 2h promenad med hunden varje dag och äter visserligen en hälsosam kost. Men detta oroar mig lite.
Sex dagar kvar till bf. Känns som om tiden går baklänges.
Har också 6 dagar till bf idag. Japp tiden står still...
Visst är det hopplöst?
Konstigt att ju närmre det blir desto längre bort känns det