BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hej från Neonatal!
Natten till lucia valde vår dotter att komma till världen, i vecka 32+5, femtio dagar för tidigt. Storebror Elton fyllde ett i onsdags och efter kalaset åkte vi in eftersom jag hade värkar. De kom från ingenstans och började utan någon förvarning alls. På grund av tvärläge och hjärtformad livmoder som inte lämpar sig för vändningsförsök blev det akutsnitt precis som förra året med storebror. Hon vägde 2340 g och var 45 cm lång så stor för sin ålder och stark. Blir antagligen hemgång redan till helgen med fortsatt inskrivning och sjuksköterska på hembesök. Nu återstår namn och att hämta sig från chocken, inte bara att hon kom nu, utan också att hon var just en hon. Ha, ha! Efter tre killar var jsg säker på en kille till.
God Jul och Gott nytt År på er!
Hej från Neonatal!
Natten till lucia valde vår dotter att komma till världen, i vecka 32+5, femtio dagar för tidigt. Storebror Elton fyllde ett i onsdags och efter kalaset åkte vi in eftersom jag hade värkar. De kom från ingenstans och började utan någon förvarning alls. På grund av tvärläge och hjärtformad livmoder som inte lämpar sig för vändningsförsök blev det akutsnitt precis som förra året med storebror. Hon vägde 2340 g och var 45 cm lång så stor för sin ålder och stark. Blir antagligen hemgång redan till helgen med fortsatt inskrivning och sjuksköterska på hembesök. Nu återstår namn och att hämta sig från chocken, inte bara att hon kom nu, utan också att hon var just en hon. Ha, ha! Efter tre killar var jsg säker på en kille till.
Hej från Neonatal!
Hej från Neonatal!
30+6 idag. Kontroll hos BM igår. Liten verkar ligga med rumpan neråt. Hoppas han vänder sig till nästa besök :)
Sen hade jag UVI för ett tag sedan, antibiotika medicinering. Symtom borta med efterkontroll visade på streptokocker kvar. Då jag inte har symtom på UVI så behandlas man inte. Men ska få intravenös antibiotika vid förlossningen, så inte liten får nåt. Tur man tar de där efterkontrollerna. Läkaren sa inget utan jag å BM tog tag i efterkontrollen.
God Jul till er alla! Så skönt med lite ledigt nu. Jag ska jobba 2 veckor till efter helgerna men sedan är det 13 mån ledighet... Jobbar sista dagen den 18 januari. Jag tog så lite ledigt med de andra barnen så nu har jag tänkt ta i ordentligt. Detta är sista barnet och det ska även bli kul att kunna hämta de äldre barnen lite tidigare i ett helt år. De stackarna blir typ hämtade sist nu.
Vi har massor av dagar kvar från de andra barnen så min man tar också ledigt några månader nästa sommar så då är vi lediga hela familjen. Det känns så lyxigt!
Jag trodde aldrig jag skulle må så bra den här gången då jag hade såna ryggproblem förra gången. Jag hade nog räknat med att vara sjukskriven ungefär nu men mår fortfarande bra så det blir nog ingen sjukskrivning denna gång.
GOD JUL allihop
Här har firats en lugn och trevlig jul. Bebis i magen bökar på och lever runt så hela magen böljar
Igår var det mycket sammandragningar och jag hade ganska ont rent allmänt i magområdet innan kvällen var slut, men idag är allt bra och som vanligt igen.
Jag har 3 arbetsdagar kvar, nyårsafton är min sista funderade tidigare i höstas på att jobba längre, men har känt i kroppen senaste veckorna att det nog är bäst att gå som planerat.
Fler som har jobbigt med mycket sammandragningar?
Min tredje graviditet så då är det vanligare men usch va drygt. Flera ggr per dag blir magen stenhård å då är det bara å vänta ut.
Går in i v 33 i morgon
Fler som har jobbigt med mycket sammandragningar?
Min tredje graviditet så då är det vanligare men usch va drygt. Flera ggr per dag blir magen stenhård å då är det bara å vänta ut.
Går in i v 33 i morgon
Allrigh. Bebis låg duktigt med huvudet nedåt i v28 till v33, men sen snurrade han tillbaka igen =D Vecka 35+5 idag och huvudet upp så nu har jag fått tid för vändningsförsök 8/1. Någon som varit med om det? Hur känns det? Och har det lyckats?