• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Carolinebffeb19
    stor grön drake skrev 2018-11-23 05:21:02 följande:

Visst är det få

Jag har svårt att fatta att det är 23 november redan. Om en månad är det jul och då slutar jag jobba... har nästa besök hos bm 17/12 och sen ska jag gå med 2 veckors mellanrum och jag bara kände "redan?" Var har hösten tagit vägen?

Eller hur, tiden har bara rusat förbi. Jag och sambon köpte vagn igår, kändes skönt att få det gjort :) Jag kommer jobba hela januari ut tänkte jag... har inte ens tänkt så himla långt :O Kommer känna mig som en stor badboll då haha. Har inget tungt jobb i den bemärkelsen och kan jobba en del hemifrån men är beräknad den 11/2 så frågan är när jag egentligen borde trappa ner. Trappa ner har jag egentligen redan gjort men ja... svårt det är när det är första barnet känner jag :)
  • lillatrollet85

Nån mer än jag som beställt en babybox härifrån.. Men inte fått någon? Stod leverans 8 veckor.. Å de va i början på oktober...

Hittar inte vem man kan kontakta...

• Carro1992
    lillatrollet85 skrev 2018-11-24 10:32:48 följande:

Nån mer än jag som beställt en babybox härifrån.. Men inte fått någon? Stod leverans 8 veckor.. Å de va i början på oktober...

Hittar inte vem man kan kontakta...

Vart har du beställt ifrån? :)
  • lillatrollet85
    Carro1992 skrev 2018-11-24 14:44:08 följande:

Vart har du beställt ifrån? :)

Här på familjeliv... Finns en sån...
  • T90
    lillatrollet85 skrev 2018-11-24 20:53:30 följande:

Här på familjeliv... Finns en sån...

Hur beställer man den boxen här på familjeliv?
  • lillatrollet85
    T90 skrev 2018-11-24 22:31:17 följande:

Hur beställer man den boxen här på familjeliv?

Under flik "väntar barn". Sen lite nedanför i de blå fältet "babypaket" o så fyller man i kontaktuppgifter där..
  • stor grön drake
    Carro1992 skrev 2018-11-20 18:22:37 följande:

Hejsan!

Har inte skrivit på länge men läser fortfarande det ni andra skriver! :) tänkte fråga om det är någon av er som har eller ska få göra tillväxtultraljud?

Jag ska tydligen göra två, ett i v.32 och ett i v.37. BM kunde inte se vem som bokat in det första av dem men gissar att någon av alla läkare velat vara noggrann.

Har gjort TUL med mina två andra också, men bara det i v.37 då. Ena var nästan ett kilo mindre än beräknad när han föddes, och andra 400g mindre.
  • Carolinebffeb19
    stor grön drake skrev 2018-11-25 20:22:13 följande:

Jag ska tydligen göra två, ett i v.32 och ett i v.37. BM kunde inte se vem som bokat in det första av dem men gissar att någon av alla läkare velat vara noggrann.

Har gjort TUL med mina två andra också, men bara det i v.37 då. Ena var nästan ett kilo mindre än beräknad när han föddes, och andra 400g mindre.

Måste bara fråga kring det här med TUL, vikt och storlek och så. Min bebis i magen verkade ha följt skalan bra när barnmorskan mätte sist gång, eller ja uppskattade vart den låg på kurvan. Den låg något under. Däremot när jag och sambon var inne på kontroll för ett par veckor sedan då det hade blivit mindre rörelser mm så sa läkaren som gjorde ultraljudet att bebis magomfång var lite större än vad den skulle vara i den veckan, absolut inget negativt sa hon utan bara bra. Hon sa att bebis mådde bra och det var inga konstigheter utan den följer allt som den ska, om än något större för sin vecka då.

Nu till min fråga :) Jag förstår ju att det blir lite olika med tanke på att läkaren faktiskt såg bebisen och kunde mäta därefter men är det så bra om bebis är lite större än vad den egentligen ska vara just den veckan? Äter jag för bra tro? ;) haha skämt å sido... men kan det faktiskt vara så att den är äldre än vad vi faktiskt räknat ut? Dumma frågor kanske men vårt första barn och man vet ju trots allt inte hur allt funkar :)
  • Carolinebffeb19
    Carolinebffeb19 skrev 2018-11-25 20:46:41 följande:

Måste bara fråga kring det här med TUL, vikt och storlek och så. Min bebis i magen verkade ha följt skalan bra när barnmorskan mätte sist gång, eller ja uppskattade vart den låg på kurvan. Den låg något under. Däremot när jag och sambon var inne på kontroll för ett par veckor sedan då det hade blivit mindre rörelser mm så sa läkaren som gjorde ultraljudet att bebis magomfång var lite större än vad den skulle vara i den veckan, absolut inget negativt sa hon utan bara bra. Hon sa att bebis mådde bra och det var inga konstigheter utan den följer allt som den ska, om än något större för sin vecka då.

Nu till min fråga :) Jag förstår ju att det blir lite olika med tanke på att läkaren faktiskt såg bebisen och kunde mäta därefter men är det så bra om bebis är lite större än vad den egentligen ska vara just den veckan? Äter jag för bra tro? ;) haha skämt å sido... men kan det faktiskt vara så att den är äldre än vad vi faktiskt räknat ut? Dumma frågor kanske men vårt första barn och man vet ju trots allt inte hur allt funkar :)

Det var kanske inte bara magomfånget utan bebis i sin helhet som var lite större :) Guldfiskminne ;)
Svar på tråden BF Februari 2019