BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Jag trodde inte det va någon fara att ligga på rygg sålänge man själv inte upplever det som obehagligt? T.ex. att man mår illa, blir yr eller att bebis pressar mot lungorna?
Här hemma har vi åkt på magsjuka, minsta dottern apydde i lördag, sedan haft diarré från måndag-fortfarande, och igår spydde jag en runda på förmiddagen för att sedan fortsätta idag. Ingen höjdare att va höggravid och magsjuk...
Jag trodde inte det va någon fara att ligga på rygg sålänge man själv inte upplever det som obehagligt? T.ex. att man mår illa, blir yr eller att bebis pressar mot lungorna?
Här hemma har vi åkt på magsjuka, minsta dottern apydde i lördag, sedan haft diarré från måndag-fortfarande, och igår spydde jag en runda på förmiddagen för att sedan fortsätta idag. Ingen höjdare att va höggravid och magsjuk...
Jag har hört att bebis får mindre syre när man ligger på rygg. Men jag vet faktiskt inte. Min BM sa i alla fall att man ska undvika att ligga på rygg så jag gör inte det.
Nej men usch, krya på dig! Jag får ont i magen och tycker det är jobbigt om jag hostar lite grann. Kan inte tänka mig att kräkas nu när man är höggravid, fy fan. Hoppas att ni alla mår bättre snart!
Åh ja usch, jag förstår det. Jag har inga barn sen innan utan väntar mitt första men jag har syskonbarn som har varit dåliga och ens hjärta går sönder när dom inte mår bra. Små kan ju inte heller berätta för en om dom mår dåligt, tyvärr.
Var på TUL idag, fick bekräftat att vi väntar en pojke och det var bra för jag har köpt massor av killkläder eftersom vi har 2 tjejer sen tidigare. Är i v 36+0 enligt tidigare UL och pojken uppskattas väga 3500gr just nu, vilket är + 25,9%. Så har nu fått remiss till SÖS för förlossningsplanering. Jag har ingen diabetes eller dylikt, detta är bara genetiskt, arvsmassa.... Min BM visste inte alls om jag får tid om 1 eller 3 veckor för planeringsmötet. Jag hoppas på planeringsmöte inom 2v och igångsättning senast om 3 veckor, då bebis kan väga ca 4100 gr redan då... men får se vad läkaren säger.... ny väntan...
Vi har också haft lite magsjuka hemma men än så länge bara 1 barn drabbat, ingen annan. Hon är 3 och hanterade det förvånansvärt bra, vid andra spyan sa hon: mamma, det är inget roligt att kräkas och sen böjde hon sig över hinken för att kräkas. Sorry för detaljerna men jag var på nåt konstigt sätt stolt att hon var så duktig och spydde i hinken....
BM besök idag. Liten hade vänt sig neråt :) Stämmer bra med de små fötterna jag misstänkt jag känt sista dygnet. Var full snurr där inne i går å efter det funderade jag om han inte snurrat. Kändes annorlunda.
Nu hoppas jag att han ligger kvar neråt. Hon kände långt ner men sa att vill han envisa så kan han snurra än. Hopas inte.
Krya på er som blivit sjuka, inge skoj.
Här blir det å skruva ihop spjälsäng nu :)