• Emhy89

BF Februari 2019

Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!

Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :) 

Välkomna!{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Februari 2019
  • Farsta2014

Hej tjejer! Hur mår ni? Jag mår bra men börjar bli riktigt otålig, och ändå är det 15-17 dagar kvar till Bf för mig. Jag blev ju lovad remiss till SÖS för förlossningsplanering pga. stort barn. Har inte hört något än men enligt mina efterforskningar på nätet så känns det inte alls säkert som att de gör något eftersom jag är omföderska och redan klämt ut ett stort barn utan problem. Har tid hos BM på torsdag, är då i v 39+0 enligt dem, tänkte be BM kolla mig då för att se om något hänt med tappen etc. Vet ej om hon går med på det. Ååh denna eviga väntan....

• Farsta2014

Tänkte det kan vara spännande att uppdatera bf-listan.

Orkar inte leta upp den gamla listan och vet inte vilka som är kvar i tråden så gör en ny. Fyll gärna på.

Farsta2014 - bf 13/2 enligt BM, bf 16/2 enligt mig, 3:e barnet, väntar pojke

• stor grön drake

BF listan

Stor grön drake - bf 6/2, 3:e barnet

• stor grön drake
    Farsta2014 skrev 2019-01-29 01:06:53 följande:

Hej tjejer! Hur mår ni? Jag mår bra men börjar bli riktigt otålig, och ändå är det 15-17 dagar kvar till Bf för mig. Jag blev ju lovad remiss till SÖS för förlossningsplanering pga. stort barn. Har inte hört något än men enligt mina efterforskningar på nätet så känns det inte alls säkert som att de gör något eftersom jag är omföderska och redan klämt ut ett stort barn utan problem. Har tid hos BM på torsdag, är då i v 39+0 enligt dem, tänkte be BM kolla mig då för att se om något hänt med tappen etc. Vet ej om hon går med på det. Ååh denna eviga väntan....

Varför vill du bli igångsatt om det gick bra förra gången?

Jag ska ev sättas igång nästa vecka pga stort barn (+22% på tul) men är väldigt osäker. De vill sätta igång mig för att minska risken för komplikationer, och det förstår jag, men samtidigt ökar ju risken för att förlossningen går i stå osv vid igångsättning. Dessutom var min förra stor, med stort huvud och en hand längs det och det gick bra så har svårt att tro att det skulle bli problem denna gång.
  • Liten 2018
    Farsta2014 skrev 2019-01-29 01:06:53 följande:

Go morgon!

Är rätt less nu. Haft så jobbigt med foglossning och sammandragningar så nu är jag sliten. Senaste veckorna har det varit förvärkar och igår kväll å inatt var det många jobbiga förvärkar. Hoppas verkligen inte gå tiden ut, phuuu. Känns som blygbenet ska öppnas sig emellanåt. 3 barnet, första föddes 3 veckor tidigt andra dagen före BF.
  • Liten 2018

BF listan

Liten 2018 - BF 23/2, 3:e barnet. Pojke sa de. Magen står rakt ut :)

• Emhy89

Emhy89 - BF 28/1, 3:e barnet, pojke

Liten 2018 - BF 23/2, 3:e barnet. Pojke sa de. Magen står rakt ut :)

• LeyasMamma

Liten 2018 - BF 23/2, 3:e barnet. Pojke sa de.

LeyasMamma - bf 25/2, 3e barnet, tjej:)

• LeyasMamma

Kan inte sluta tänka på att det är lite segt att vi blev flyttade nästan en vecka vid rul, känns ju som vi kommer gå över i evigheter! Va beräknad till 20/2 enligt mens och rul flyttade till 25e. Hade de inte flyttat mig hade jag gått in i v38 istället för 37 nu. Har gått över 9 respektive 10 dagar med de 2 första barnen. Fler som blev flyttade långt på rul?

• MR8692

#1206 Idag 09:11

MR8692 - BF 4/2, 1:a barnet, pojke

Liten 2018 - BF 23/2, 3:e barnet. Pojke sa de.

LeyasMamma - bf 25/2, 3e barnet, tjej:)

Svar på tråden BF Februari 2019