BF Februari 2019
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Hallå alla februari 2019-mammor och grattis till alla fina plus!
Jag hittade ingen BF Februari 2019-tråd så jag tänkte att jag startar en :)
Välkomna!
Bf +9 idag och var på UL. Bebis väger 4300! Strax till Mvc och tänkte be om tidigare igångsättning än den 12:e. Har förlossningsskräck som fick sig ett rejält påslag efter det här beskedet och nu har jag PANIK.
Bf +9 idag och var på UL. Bebis väger 4300! Strax till Mvc och tänkte be om tidigare igångsättning än den 12:e. Har förlossningsskräck som fick sig ett rejält påslag efter det här beskedet och nu har jag PANIK.
Var hos spec MVC idag, det blir igångsättning på fredag (v39+1 pga stort barn) så vi borde ha vår bebis senast lördag! Tjohoo!
Till Emphy89 - hoppas du får tidigare igångsättning!
Var hos spec MVC idag, det blir igångsättning på fredag (v39+1 pga stort barn) så vi borde ha vår bebis senast lördag! Tjohoo!
Till Emphy89 - hoppas du får tidigare igångsättning!
Vi har också varit inne på spec.mödra idag då barnmorskorna va lite osäkra på om huvudet va nedåt, men nu är det konstaterat huvud nedåt men fullt rörlig. Vikt beräknades till 3100g och allt såg bra ut :)
Hoppas bara nu att bebis faktiskt vill komma i tid, gärna någon vecka tidigare är inte mig emot. Vill helst slippa gå över som jag fått göra med de 2 andra.
Vad trodde de att er bebis vägde?
Skönt att ha ett datum för igångsättning.
Välgödda barn i tråden :D Även vår liten var av den större modellen. 3,4 kg uppskattat i V 36+6. Hoppas oxå föda innan BF.
Vikten skattades till 3500gr i vecka 36, så bebis borde väga ca 4100 gr nu. Bebis var + 25,9% på kurvan i v36. Blir spännande att se hur väl skattningen faller ut.
Välgödda barn i tråden :D Även vår liten var av den större modellen. 3,4 kg uppskattat i V 36+6. Hoppas oxå föda innan BF.
[quote=79422995][quote-nick]LeyasMamma skrev 2019-02-06 16:09:44 följande:[/quote-nick]Det va en rejäl bebis :) hade du barn sedan tidigare? Har de också varit stora?
Ja, ettan vägde 3980gr och tvåan 4600gr!! Det var tjejer, nu väntar vi pojke vilka i snitt väger ännu mer, därav TUL i v36.