• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • Ereya
    EIJ90 skrev 2018-05-15 13:29:27 följande:

Hej tjejer.

Tog ett test idag på BIM-2 och förväntade mig neg resultat. Hade bara digitala hemma.

Har varit förkyld/sjuk sedan i torsdags och är idag hemma från jobbet med halsont, igentäppta bihålor och svag feber.

Är orolig nu. Glad och orolig....

Nån som vet om sjukdom ökar risken för mf?

Men så kul, grattis!!!
  • Ereya

Ni som he plussat, stort stort grattis till er., <3

Vad har ni för symptom, om ni har några?

Bim -2 här och för första gången på länge är jag inte placebogravid, jag tror mig veta att det inte har tagit även fast det absolut finns en chans. Allt är som vanligt förutom att det drar i vänster sida, i äggstocken ner mot ljumsken. Det gör inte ont men "känns" hela tiden och går liksom inte att tänka bort. Rikligt med sekret också :) Samma dragande känsla har jag haft sedan i förrgår kväll, men testerna visade negativt så sent som igår (ÄL+12).

• Syskonlängtan91
    EIJ90 skrev 2018-05-15 13:29:27 följande:

Hej tjejer.

Tog ett test idag på BIM-2 och förväntade mig neg resultat. Hade bara digitala hemma.

Har varit förkyld/sjuk sedan i torsdags och är idag hemma från jobbet med halsont, igentäppta bihålor och svag feber.

Är orolig nu. Glad och orolig....

Nån som vet om sjukdom ökar risken för mf?

GRATTIS! tror inte att förkylning ökar risken för mf, så försök njuta <3
  • Syskonlängtan91
    Ereya skrev 2018-05-15 17:42:57 följande:

Bim -2 här och för första gången på länge är jag inte placebogravid, jag tror mig veta att det inte har tagit även fast det absolut finns en chans. Allt är som vanligt förutom att det drar i vänster sida, i äggstocken ner mot ljumsken. Det gör inte ont men "känns" hela tiden och går liksom inte att tänka bort. Rikligt med sekret också :) Samma dragande känsla har jag haft sedan i förrgår kväll, men testerna visade negativt så sent som igår (ÄL+12).

Spännande, det finns som du säger fortfarande en chans! Håll oss uppdaterade:) Hur länge hade ni försökt?
  • Crazzy

Grattis till alla er som har plussat! Hur ska jag någonsin kunna vänta till söndag när jag vågar ta ett tidigt gravtest, haha!

• Syskonlängtan91
    Crazzy skrev 2018-05-15 18:31:25 följande:

Grattis till alla er som har plussat! Hur ska jag någonsin kunna vänta till söndag när jag vågar ta ett tidigt gravtest, haha!

Haha, denna väntan är mellan ÄL och Bim alltså! Den är inte lätt! När hade du bim? Känner du ngt i kroppen?
  • Linneisen

Innan bim hade jag inga symptom. Nu har jag växtvärk i livmodern och det drar i ligamenten (som håller upp livmodern) när jag tex hostar. Lite trött. Annars inget.

Hoppas du plussar snart!!
  • Greta88

Nu är jag bara v.3+4 men känner ingeting. Var säker på det skulle bli negativt men kunde ändå inte hålla mig från att testa tidigt.
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-15 18:40:24 följande:

Haha, denna väntan är mellan ÄL och Bim alltså! Den är inte lätt! När hade du bim? Känner du ngt i kroppen?

Haha ja den är evighetslång!

Jag borde ha BIM 24e, så jag tänker att om jag tar ett clearblue early den 20e så borde det visa korrekt...! Nej jag känner ingenting, men det gjorde jag inte med första heller. Det var inte förrän i vecka 6/7 som jag kände en bedövande trötthet, haha.

När har du?
  • Syskonlängtan91
    Crazzy skrev 2018-05-15 18:57:08 följande:

Haha ja den är evighetslång!

Jag borde ha BIM 24e, så jag tänker att om jag tar ett clearblue early den 20e så borde det visa korrekt...! Nej jag känner ingenting, men det gjorde jag inte med första heller. Det var inte förrän i vecka 6/7 som jag kände en bedövande trötthet, haha.

När har du?

Jag har också den 24:e! Då får vi följas åt, hoppas vi får se plus:)
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?