• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • EIJ90
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-15 18:18:37 följande:

GRATTIS! tror inte att förkylning ökar risken för mf, så försök njuta <3

Tack! <3

Jag hoppa verkligen att det är så. Men blir ju lite extra orolig pga det.. Chock när jag testade och var helt säker på neg.
  • Ereya
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-15 19:41:21 följande:

Okej, var det ert första barn? :) ja, vi har ett barn sen innan som blir två år i sommar. Det är första månaden som vi försöker, vet att det verkligen vore en lyckoträff att det skulle bli ngt på första försöket, men hoppas gör man ju ändå.

Ja eller hur, man hoppas ju alltid! Och säg inte det, mitt vad det är så tar det sig. För fem år sedan hade vi sex en gång och jag blev gravid haha... Det slutade dock i skrapning :( men nu är det på't igen. Åh, en tvååring! Jag arbetar på en förskola med de allra minsta och den åldern är bara så himla härlig!
  • Syskonlängtan91
    Crazzy skrev 2018-05-15 20:07:16 följande:
    Spännande! Haha jag beundrar dig, jag vet redan nu att jag har alldeles för dålig självdisciplin för att vänta till BIM :'D. Men det är ju definitivt smartast att vänta, så man får säkert resultat... Med Early kan man ta upp till 6 dagar innan BIM, men då är man inte garanterad helt säkra svar. Vet inte hur det är med andra tester?

Vad roligt! Ja, en liten son som fyllde 1 år i lördags =).
    Haha, inget att beundra än så länge! Kan komma att fallera den närmsta veckan. Då borde det tidigast kunna visa sig på lördag för oss. Eller hur? 

Åh vad mysigt! <3
  • Syskonlängtan91
    Ereya skrev 2018-05-15 20:18:24 följande:
    Ja eller hur, man hoppas ju alltid! Och säg inte det, mitt vad det är så tar det sig. För fem år sedan hade vi sex en gång och jag blev gravid haha... Det slutade dock i skrapning :( men nu är det på't igen. Åh, en tvååring! Jag arbetar på en förskola med de allra minsta och den åldern är bara så himla härlig!
    Ja, och den vetskapen att det kan ha tagit sig är ju så spännande! Ja, det är en underbar ålder. Han har börjat att prata mera, så kul. Nu kan jag ha en lättare konversation, i och för sig pratar jag mest, men han förstår nu iaf, haha. Samtidigt en utmanande period, många känslor i en liten kropp <3 

Såg att du har bim om två dagar. Din mens brukar vara regelbundet också? :) 
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-15 20:25:42 följande:

Haha, inget att beundra än så länge! Kan komma att fallera den närmsta veckan. Då borde det tidigast kunna visa sig på lördag för oss. Eller hur? 

Åh vad mysigt! <3

Haha mm, det är lätt att lägga band på sig när det bara är på papper .

Jag har uppfattat det som att fredag skulle vara tidigast, men jag är inte riktigt säker, du kan ha rätt! Tänkte oavsett vänta en dag extra, det blir säkrare resultat ju mer man orkar vänta .

Får man fråga vart i Sverige ni finns?
  • Ereya
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-15 20:30:18 följande:

Ja, och den vetskapen att det kan ha tagit sig är ju så spännande! Ja, det är en underbar ålder. Han har börjat att prata mera, så kul. Nu kan jag ha en lättare konversation, i och för sig pratar jag mest, men han förstår nu iaf, haha. Samtidigt en utmanande period, många känslor i en liten kropp <3 

Såg att du har bim om två dagar. Din mens brukar vara regelbundet också? :) 

Men åååh gulle då, så fint!!!! Blir helt tårögd! Så töntigt blödig haha.... Ja, min cykel brukar vara i det mesta regelbunden, plus minus en eller två dagar men aldrig mer än så. Bim på torsdag. Tempen är hög fortfarande och jag är pissnödig jämt. Maybe....? Nej jag vågar inte tro.
  • Syskonlängtan91
    Crazzy skrev 2018-05-15 20:36:50 följande:
    Haha mm, det är lätt att lägga band på sig när det bara är på papper .

Jag har uppfattat det som att fredag skulle vara tidigast, men jag är inte riktigt säker, du kan ha rätt! Tänkte oavsett vänta en dag extra, det blir säkrare resultat ju mer man orkar vänta .

Får man fråga vart i Sverige ni finns?
    Haha! Precis, lättare sagt än gjort. Vi finns i södermanland, vart håller ni hus? :)
  • Syskonlängtan91
    Ereya skrev 2018-05-15 20:45:54 följande:
    Men åååh gulle då, så fint!!!! Blir helt tårögd! Så töntigt blödig haha.... Ja, min cykel brukar vara i det mesta regelbunden, plus minus en eller två dagar men aldrig mer än så. Bim på torsdag. Tempen är hög fortfarande och jag är pissnödig jämt. Maybe....? Nej jag vågar inte tro.
    haha, ja men de små liven är ju underbara!! :) Då håller jag mina tummar hårt, chansen finns absolut!! När tänker du att du testar igen? 
  • Ronjaelley

Hej, hade äl någon gång mellan 9-11 maj, denna gång provade vi apiforce som jag blev gravid med sist och hoppas på en plus! Kul att få följa er andra och jag håller tummarna!

• Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-15 20:46:52 följande:

Haha! Precis, lättare sagt än gjort. Vi finns i södermanland, vart håller ni hus? :)

Åhå! Vi finns i Södertälje, det lär du kanske veta om, lite beroende på vart i Södermanland ni är!
    Ronjaelley skrev 2018-05-15 21:07:43 följande:

Hej, hade äl någon gång mellan 9-11 maj, denna gång provade vi apiforce som jag blev gravid med sist och hoppas på en plus! Kul att få följa er andra och jag håller tummarna!

Samma här, ÄL runt 9-10! Ska bli spännande och se när vi kan testa!
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?