• Ereya

Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?

Hej!

Ny månad, nya tag. Nu kör jag det första riktiga försöket. Inga ägglossningstester eller temptagning, bara mys och kravlöst sex, förslagsvis på rätt dagar Spännande!

Beräknad ägglossning: 2/5

BIM: 17/5

Välkomna!

• Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-15 19:16:04 följande:

Jag har också den 24:e! Då får vi följas åt, hoppas vi får se plus:)

Åh vad roligt! När hade du tänkt testa? Och känner du något?

Jag har inte varit så aktiv i tråden så jag har dålig koll, men jag antar att ni försöker skaffa ett syskon?
  • Ereya
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-15 18:21:30 följande:

Spännande, det finns som du säger fortfarande en chans! Håll oss uppdaterade:) Hur länge hade ni försökt?

Absolut ska jag det! :) Vi försöker inte aktivt men ligger i regel oftare kring ägglossningen och då börjar man ju hoppas att det snart ska ta sig på naturlig väg. Kanske tredje, fjärde månaden som vi prickat in exakt på äl. Hur ser det ut för er? Ni har redan ett barn sen innan? Så fint, jag drömmer om den dagen!
  • Ereya
    Linneisen skrev 2018-05-15 18:42:15 följande:

Innan bim hade jag inga symptom. Nu har jag växtvärk i livmodern och det drar i ligamenten (som håller upp livmodern) när jag tex hostar. Lite trött. Annars inget.

Hoppas du plussar snart!!

Skönt det, för jag känner heller... Inget liksom, haha. Förra gången visste jag att jag var gravid långt innan testerna visade det och därför jag blir lite konfunderad nu när det definitivt inte känns "så". Tack, det hoppas vi på <3
  • Ereya
    Greta88 skrev 2018-05-15 18:54:37 följande:

Nu är jag bara v.3+4 men känner ingeting. Var säker på det skulle bli negativt men kunde ändå inte hålla mig från att testa tidigt.

Då ska jag prova testa imorgon kanske. ÄL +14 då, booorde ju visa nåt då om det är nåt! Jag är nämligen också "rätt säker" på att det kommer visa negativt ;)
  • Syskonlängtan91
    Crazzy skrev 2018-05-15 19:26:49 följande:

Åh vad roligt! När hade du tänkt testa? Och känner du något?

Jag har inte varit så aktiv i tråden så jag har dålig koll, men jag antar att ni försöker skaffa ett syskon?

Är bara väldigt öm i bröstvårtorna, annars känner jag inget. Hade tänkt att jag skulle försöka vara så kall att jag väntar ända till bim, men vet inte om jag kommer klara det. Haha. Hur tidigt kan man egentligen testa?

Precis, vi har ett barn som blir två år i sommar. Har ni ngra barn?
  • Syskonlängtan91
    Ereya skrev 2018-05-15 19:33:05 följande:

Absolut ska jag det! :) Vi försöker inte aktivt men ligger i regel oftare kring ägglossningen och då börjar man ju hoppas att det snart ska ta sig på naturlig väg. Kanske tredje, fjärde månaden som vi prickat in exakt på äl. Hur ser det ut för er? Ni har redan ett barn sen innan? Så fint, jag drömmer om den dagen!

Okej, var det ert första barn? :) ja, vi har ett barn sen innan som blir två år i sommar. Det är första månaden som vi försöker, vet att det verkligen vore en lyckoträff att det skulle bli ngt på första försöket, men hoppas gör man ju ändå.
  • Syskonlängtan91
    Ereya skrev 2018-05-15 19:33:05 följande:

Okej, var det ert första barn? :) ja, vi har ett barn sen innan som blir två år i sommar. Det är första månaden som vi försöker, vet att det verkligen vore en lyckoträff att det skulle bli ngt på första försöket, men hoppas gör man ju ändå.
  • Crazzy
    Syskonlängtan91 skrev 2018-05-15 19:38:17 följande:

Är bara väldigt öm i bröstvårtorna, annars känner jag inget. Hade tänkt att jag skulle försöka vara så kall att jag väntar ända till bim, men vet inte om jag kommer klara det. Haha. Hur tidigt kan man egentligen testa?

Precis, vi har ett barn som blir två år i sommar. Har ni ngra barn?

Spännande! Haha jag beundrar dig, jag vet redan nu att jag har alldeles för dålig självdisciplin för att vänta till BIM :'D. Men det är ju definitivt smartast att vänta, så man får säkert resultat... Med Early kan man ta upp till 6 dagar innan BIM, men då är man inte garanterad helt säkra svar. Vet inte hur det är med andra tester?

Vad roligt! Ja, en liten son som fyllde 1 år i lördags =).
  • EIJ90
    Linneisen skrev 2018-05-15 16:41:25 följande:

Grattis!! Fantastiskt!

Det vet jag inte, men det tror jag inte. Inte när det är så lindrig sjukdom.

Tack! <3

Var det sista jag väntade mig när man ligger hemma och känner sig dålig.
  • EIJ90
    Ereya skrev 2018-05-15 17:29:26 följande:

Men så kul, grattis!!!

Tack!!

Håller tummarna för dig också! Och att mitt frö vill stanna kvar.
Svar på tråden Fler med ägglossning runt månadsskiftet APRIL-MAJ och vill följas åt?