• Nandez

Robinson 2018

Robinson börjar på söndag, någon mer som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2018
  • crispnuggets
    Elinwilma3 skrev 2018-05-11 23:33:52 följande:

Håller med om det faktiskt, DK bidrar inte till någon mobbning. Han vill få ut de som mobbar eller beter sig illa. Vad vi nu har sett så känner ju ALLA samma ang Lillemor och Johan, en hel grupp kan inte ha fel :)

Det är väl klart att en grupp kan ha fel, mobbning i allmänhet är väl ett tydligt exempel på det? Vad är det som Lillemor och Johan har gjort för att förtjäna bli utfrysta? Finns ingen som förtjänar det i mitt tycke.
  • MiaMammut
    crispnuggets skrev 2018-05-11 23:39:36 följande:

Det är väl klart att en grupp kan ha fel, mobbning i allmänhet är väl ett tydligt exempel på det? Vad är det som Lillemor och Johan har gjort för att förtjäna bli utfrysta? Finns ingen som förtjänar det i mitt tycke.

Jag fattar inte heller varför de stör sig så på Lillemor o Johan? Jag tycker de är sköna. Har en go livssyn, smarta. Dessi är ju bara underbar också. Viktoria är också skön, smart o strateg. DK o de andra håller på med sitt tjafs om vem som är värdig o inte. Dessi är sååå bra, hon menar vem har rätt att döma någon som värdig o ovärdig. Så rätt hon har, en stor människa i litet format. Jag tycker inte det är fina drag att som DK prata ner Lillemor o Johan o sen snacka om att vara ovärdig.
  • Elinwilma3

Johan och Lillemor utfrysta? De har agerat på sina sätt till andra och sen har båda har hållit sig undan, som ett eget litet team :) Tycker det är en annan sak att bete sig oschysst och sedan inte bli omtyckt pga det. Då har man själv förorsakat detta :)

Skulle dock inte kalla det för just mobbing. Men jag kanske tänker fyrkantigt :)

Nej det är självklart, om du har följt allt så kan du väl sett vidrig form av mobbning i lag syd? Solklar mobbing på hög nivå tyvärr..
  • molly50
    Johannus skrev 2018-05-11 19:38:59 följande:
    Håller helt med dig att DK inte är gnällig. Han har sagt vad han tycker om Lillemor och Johans ätande vid matlagning...att dem får i sig mer än andra och det stämmer.

Lillemor och Johan har gnällt hela tiden.
    Ja,exakt!
    Man måste ju försöka dela upp det så jämnt som möjligt när de har så dåligt med mat.
    Så jag förstår om DK irriterar sig på det. Det hade jag också gjort.
    Carpe Diem
  • molly50
    Johan och Lillemor har väl självmant hållit sig på sin kant,vad jag har kunnat se.
    Sen att folk har stört sig på dem kan nog bero mycket på att de har tagit för sig av maten under tiden de har lagat den,och därigenom ått mer mat än de andra.
    Och det tycker jag inte är riktigt juste.
    Carpe Diem
  • Deceree1
    Johannus skrev 2018-05-11 22:21:12 följande:

Jag förstår om Johan vill alliera sig med alla.....Men att få ut DK och Henrik kommer inte att lyckas (två fina killar)...Hoppas inte Dessi vill ha ut Victoria då dem två varit vänner från första stund.

Det är ju ett spel så det spelar ingen roll om de är fina killar. Dom starka vill man ju ha ut så man själv har chansen att komma vidare.

Oj vann Dessi en sån tävling det hade jag inte trott, men bra......Verkligen tråkigt att Ida skadade sig....Hon vare också en stark tjej.

Spännande om Lillemor slår ut Pascal det vore nåt.....Janne kommer inte komma så långt mer oavsett han stått över.

Tack flygrl för uppdatering :)

• Nandez
    crispnuggets skrev 2018-05-11 19:04:27 följande:
    Jag tycker inte det är charmigt att sitta och säga att man ska köra ut två personer/bort med dem så blir allt bra, och allt vad DK nu säger. Jag tycker att det är lite mobbingfasoner, hur less på människorna man än må vara.
    Tycker inte det är mobbing, även Lillemor och Johan vill ha ut deltagare. Så har det varit mer eller mindre i alla säsonger av Robinsson.
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-05-11 19:38:59 följande:
    Håller helt med dig att DK inte är gnällig. Han har sagt vad han tycker om Lillemor och Johans ätande vid matlagning...att dem får i sig mer än andra och det stämmer.

Lillemor och Johan har gnällt hela tiden.
    Är av samma åsikt. 

Johan och Lillemor har gnällt mycket.
  • Nandez
    flygrl skrev 2018-05-11 20:33:43 följande:
    Ok, hoppas jag inte glömmer nåt väsentligt nu.
    I Robinson lägret fortsatte försöken bygga pakter. Johan verkar alliera sig med Syd gänget med syfte få ut Henrik eller DK. Man vill ha ut dom starka motståndarna. Dessi hamnar mittemellan Syd och Nord gänget som vill ha ut enligt dom ovärdiga motståndare och då bla. Victoria och Johan.

Robinson tävlingen gick ut på att hålla en hink med isvatten på raka armar. Dessi höll ut längst och vann immuniteten. Ida skadade armen/axeln i tävlingen men måste inte lämna Robinson.

Det e spänt och misstänksamt i Gränslandet. Bla. blev det tjafsigt kring hur lottningen skulle gå till. Pascal och Lillemor kommer tävla på söndag medans Janne i vanlig ordning va nöjd med att stå över.
    Andra får gärna fylla i om jag missat nåt. :)
    Bra sammanfattning.
Svar på tråden Robinson 2018