• Nandez

Robinson 2018

Robinson börjar på söndag, någon mer som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2018
  • Johannus
    molly50 skrev 2018-05-13 12:33:00 följande:
    Visst kan det vara så.
    Jag har själv blivit mobbad.
    Men jag har inte uppfattat det som att Lillemor och Johan på något sätt har varit utfrysta.
    De har fått vara med i gruppen,men har ofta valt att hålla sig på sin kant.
    Sen det här pratat om ovärdiga och värdiga vinnare.
    Vi får ju inte se allt,men jag tror att det som menas kan vara att vissa inte bidrar med så mycket i gruppen såsom att leta mat,ved osv.
    Och alla är ju där för att tävla och vill vinna.
    Men för att komma dit så måste ju alla försöka hjälpas åt.
    Och alla verkar inte bidra lika mycket.
    Ja precis så är det....Alla har sökt till Robinson med hoppet om att vinna och då ska alla hjälpas åt. 
    Att glida på en räkmacka sola och bada är ingen värdig vinnare.
  • molly50
    Johannus skrev 2018-05-13 12:59:48 följande:
    Ja precis så är det....Alla har sökt till Robinson med hoppet om att vinna och då ska alla hjälpas åt. 
    Precis! Meningen med tävlingen är väl att man ska kunna klara att leva på en öde ö.
    Carpe Diem
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-05-12 20:14:07 följande:
    Jag tänker mig att många av deltagarna säger att en del inte är värdiga på grund av att alla inte hjälper till att plocka ved, söka mat och därför inte är värdiga vinnare. Vi ser bara en liten del av tiden dem är där och ser inte om alla hjälper till i gruppen.
    Sen är det också så att många vill få ut även dem som är starka för att själva klara tävlingar.

Lillemor och Johan har själva valt att vara utanför gruppen och jag tror inte någon mobbat dem för detta. 
    Lillemor har chansen att komma tillbaka om hon slår ut Pascal vilket jag hoppas hon gör för jag vill då inte att Pascal kommer tillbaka till Robinson.

Alla som söker sig till Robinson är lika värda att vinna, men det är bara en som kommer att vinna.

Jag hoppas att DK vinner och jag hoppas även att han och Dessi har funnit varann.
    Håller med, Lillemor och Johan har inte blivit mobbade. De valde själv att vara lite på sin egen kant. Tror inte att någon av dom har sagt att de är mobbade. Hohan är ju med i gruppen nu.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-05-13 12:33:00 följande:
    Visst kan det vara så.
    Jag har själv blivit mobbad.
    Men jag har inte uppfattat det som att Lillemor och Johan på något sätt har varit utfrysta.
    De har fått vara med i gruppen,men har ofta valt att hålla sig på sin kant.
    Sen det här pratat om ovärdiga och värdiga vinnare.
    Vi får ju inte se allt,men jag tror att det som menas kan vara att vissa inte bidrar med så mycket i gruppen såsom att leta mat,ved osv.
    Och alla är ju där för att tävla och vill vinna.
    Men för att komma dit så måste ju alla försöka hjälpas åt.
    Och alla verkar inte bidra lika mycket.
    Håller med dig.
  • Nandez
    Johannus skrev 2018-05-13 12:59:48 följande:
    Så sant.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-05-13 16:32:00 följande:
    Precis! Meningen med tävlingen är väl att man ska kunna klara att leva på en öde ö.
    Det har du helt rätt i.
  • sextiotalist

Herregud deltagarnas viktnedgång är ju bättre än deltagarna i biggest loosers.

• Johannus
    sextiotalist skrev 2018-05-13 21:24:35 följande:
    Herregud deltagarnas viktnedgång är ju bättre än deltagarna i biggest loosers.
    Ja sant! Johan har gått nästan för mycket ner i vikt 56 kg på en kille som är 184 cm lång är inte bra.
  • molly50
    Johannus skrev 2018-05-13 22:57:31 följande:
    Ja sant! Johan har gått nästan för mycket ner i vikt 56 kg på en kille som är 184 cm lång är inte bra.
    Han borde nog ha ätit upp sig mer innan tävlingen.
    Det här är som sagt inte bra för honom ur hälsosynpunkt.
    Carpe Diem
  • sextiotalist
    molly50 skrev 2018-05-14 09:08:55 följande:
    Han borde nog ha ätit upp sig mer innan tävlingen.
    Det här är som sagt inte bra för honom ur hälsosynpunkt.
    Är rätt säker på att läkarna håller koll på honom, de har ju redan skickat hem två pga hälsoproblem

Svar på tråden Robinson 2018