• Nandez

Robinson 2018

Robinson börjar på söndag, någon mer som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2018
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-05-11 10:02:39 följande:
    Jag vet inte om jag kan hålla med om att DK är gnällig.
    Han har klagat en del på Lillemor och Johan.
    Och det kan jag förstå.
    För om några har varit gnälliga så är de de.

Jag hoppas också att dte stämmer att DK och Dessie är ihop.
    De passar bra ihop. 
    Håller verkligen med dig.
  • flygrl

Jag har skrivit tidigare att jag har svårt bilda mig en uppfattning om konflikten mellan DK och Lillemor/Johan. Det kan va så där att DK inte vart särskilt öppen mot dom båda andra och att konflikten därför delvis kan bero på hans attityd. Men trots detta tycker jag DK på det stora hela e en rätt skön snubbe.

Johannus skrev 2018-05-10 22:18:07 följande:

Jag tycker DK är en fin kille och han skulle passa med Dessi, men klart dem har olika bakgrunder då Dessi kommer från storstans och han kommer uppifrån landet. Hoppas verkligen dem blev i hop.

Missade även kvällens Robinson då jag jobbar sent.

Säg till om du vill ha en sammanfattning av senaste avsnittet. ;)
    Elinwilma3 skrev 2018-05-10 22:53:27 följande:

Jaha! Såg någon intervju med DK och det var heller inget ham uppgav, så säkert ett skämt :)

Men Dessie är ju helt säkert förtjust o honom!

Som sagt det kan va ett skämt från deras sida MEN om det skulle visa sig stämma vore det trevligt enligt mig. :)
  • crispnuggets

Jag tycker inte det är charmigt att sitta och säga att man ska köra ut två personer/bort med dem så blir allt bra, och allt vad DK nu säger. Jag tycker att det är lite mobbingfasoner, hur less på människorna man än må vara.

• Johannus
    molly50 skrev 2018-05-11 10:02:39 följande:
    Jag vet inte om jag kan hålla med om att DK är gnällig.
    Han har klagat en del på Lillemor och Johan.
    Och det kan jag förstå.
    För om några har varit gnälliga så är de de.

Jag hoppas också att dte stämmer att DK och Dessie är ihop.
    De passar bra ihop. 
    Håller helt med dig att DK inte är gnällig. Han har sagt vad han tycker om Lillemor och Johans ätande vid matlagning...att dem får i sig mer än andra och det stämmer.

Lillemor och Johan har gnällt hela tiden.
  • Johannus
    crispnuggets skrev 2018-05-11 19:04:27 följande:
    Jag tycker inte det är charmigt att sitta och säga att man ska köra ut två personer/bort med dem så blir allt bra, och allt vad DK nu säger. Jag tycker att det är lite mobbingfasoner, hur less på människorna man än må vara.
    Mobbning kan jag inte kalla att DK kör direkt. Däremot finns det eller fanns det en annan eller två som verkligen mobbade.

Alla gnäller mer eller mindre på grund av att dem inte har samma mat dem har haft hemma vid. Skulle dem fiska och söka i skogen eller försöka jaga så skulle dem ha mat.
  • Johannus
    Säg till om du vill ha en sammanfattning av senaste avsnittet. ;)

"flygrl" Ja tack vore kul och få höra denna vecka har varit mer jobb än vanligt så jag har inte kunnat se senaste programmet heller.
  • flygrl
    Johannus skrev 2018-05-11 19:44:34 följande:

"flygrl" Ja tack vore kul och få höra denna vecka har varit mer jobb än vanligt så jag har inte kunnat se senaste programmet heller.

Ok, hoppas jag inte glömmer nåt väsentligt nu.

I Robinson lägret fortsatte försöken bygga pakter. Johan verkar alliera sig med Syd gänget med syfte få ut Henrik eller DK. Man vill ha ut dom starka motståndarna. Dessi hamnar mittemellan Syd och Nord gänget som vill ha ut enligt dom ovärdiga motståndare och då bla. Victoria och Johan.

Robinson tävlingen gick ut på att hålla en hink med isvatten på raka armar. Dessi höll ut längst och vann immuniteten. Ida skadade armen/axeln i tävlingen men måste inte lämna Robinson.

Det e spänt och misstänksamt i Gränslandet. Bla. blev det tjafsigt kring hur lottningen skulle gå till. Pascal och Lillemor kommer tävla på söndag medans Janne i vanlig ordning va nöjd med att stå över.

Andra får gärna fylla i om jag missat nåt. :)
  • Johannus
    flygrl skrev 2018-05-11 20:33:43 följande:
    Ok, hoppas jag inte glömmer nåt väsentligt nu.
    I Robinson lägret fortsatte försöken bygga pakter. Johan verkar alliera sig med Syd gänget med syfte få ut Henrik eller DK. Man vill ha ut dom starka motståndarna. Dessi hamnar mittemellan Syd och Nord gänget som vill ha ut enligt dom ovärdiga motståndare och då bla. Victoria och Johan.

Robinson tävlingen gick ut på att hålla en hink med isvatten på raka armar. Dessi höll ut längst och vann immuniteten. Ida skadade armen/axeln i tävlingen men måste inte lämna Robinson.

Det e spänt och misstänksamt i Gränslandet. Bla. blev det tjafsigt kring hur lottningen skulle gå till. Pascal och Lillemor kommer tävla på söndag medans Janne i vanlig ordning va nöjd med att stå över.
    Andra får gärna fylla i om jag missat nåt. :)
    Jag förstår om Johan vill alliera sig med alla.....Men att få ut DK och Henrik kommer inte att lyckas (två fina killar)...Hoppas inte Dessi vill ha ut Victoria då dem två varit vänner från första stund.

Oj vann Dessi en sån tävling det hade jag inte trott, men bra......Verkligen tråkigt att Ida skadade sig....Hon vare också en stark tjej.

Spännande om Lillemor slår ut Pascal det vore nåt.....Janne kommer inte komma så långt mer oavsett han stått över.

Tack flygrl för uppdatering :)

• Elinwilma3
    flygrl skrev 2018-05-11 16:37:33 följande:

Som sagt det kan va ett skämt från deras sida MEN om det skulle visa sig stämma vore det trevligt enligt mig. :)

Ja helt klart :D
  • Elinwilma3
    Johannus skrev 2018-05-11 19:42:41 följande:

Mobbning kan jag inte kalla att DK kör direkt. Däremot finns det eller fanns det en annan eller två som verkligen mobbade.

Alla gnäller mer eller mindre på grund av att dem inte har samma mat dem har haft hemma vid. Skulle dem fiska och söka i skogen eller försöka jaga så skulle dem ha mat.

Håller med om det faktiskt, DK bidrar inte till någon mobbning. Han vill få ut de som mobbar eller beter sig illa. Vad vi nu har sett så känner ju ALLA samma ang Lillemor och Johan, en hel grupp kan inte ha fel :)
Svar på tråden Robinson 2018