Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som gör äd 2018!

Flowerpower skrev 2018-04-23 07:09:30 följande:

Hej tjejer! Jag har en fråga, jag väntar på mens imorgon men har haft såna där vanliga spottings sedan torsdags. Har någon varit med om detta förut? Jag gjorde en IVF i början på mars. Kan det vara hormonerna som spökar? Ska jag oroa mig? Kan det vara att jag inte kommer få min mens? Jag har annars regelbundet mens. Tack för hjälpen!

Spottings kan tyda på flera saker, tex lågt progesteron eller högt prolaktin. Båda mäts cd21. Du kan mäta det genom Werlab.se och Blodkollen.se

Jag hade tidigare bruna flytningar nån dag i början av mensen, men efter jag började ta 1 kapsel Eskomo 3 pure per dag har allt sånt försvunnit. Nu är det rött från dag 1. Ekomo3 pure är Omega3 och rekommenderas av min läkare i Aten. Det fungerar milt blodförtunnande.

Han rekommenderar Omega 3, d-vitamin och folsyra dagligen för alla som försöker få barn.
  • UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-04-23 08:37:33 följande:

Tack för svar! men jag tar alla 3 dagligen plus i matform också. Jag har haft spottings förut men aldrig i 5 dagar före mensen...

Skulle råda dig att gå och ta prov på prolaktin och progesteron så det inte är där felet är.
  • UndrandeSökare

Evadesiree och smurfen - Låter bra att ni får hjälp av eggdonation friends. Får hoppas att de gör en utredning och att något förändras till det bättre sen.

Man kunde ju hoppats att det funnits en myndighet som kunde stänga ner oseriösa kliniker direkt !

• UndrandeSökare
    Nysa skrev 2018-04-24 14:38:58 följande:

Hejsan!

Har följt tråden länge nu o tänkte de va dags att hoppa in för stöd o gemenskap????

Har gjort provstimulering inför ivf men fick bara 2 ägg o försöket avbröts, har lågt amh 0,2 (2015) o knappast bättre nu.

Ska påbörja äd nu i maj då äggen redan är donerade o i frysen, kör landstingsfinansierat.

Lycka till med din ÄD !
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-04-25 09:49:46 följande:

Tiden får utvisa vad som händer. Jag har också gett min version. Vi blev nu rekommenderade att avvakta att åka dit.

Så hur ska ni göra nu? Väntar ni några månader tills utredningen är klar eller? Isåfall kan du ju passa på att göra Serums Mensblodprov medan ni väntar, det som du frågade mig om.
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-04-27 11:11:25 följande:

Jo, annars kan de inte veta, om ingen säger nåt.

Är det dags för dig å testa snart? Du har väl fullt upp med bröllopet iofs:)

Vi får se om nåt händer på kliniken inom två veckor, då måste vi bestämma oss om vi ska åka i maj eller inte.

Hm glömde kolla grejer på apoteket, var ju där igår...

Räkna mef att en utredning tar FLERA MÅNADER.

Urinprovrör med skruvkork och koksaltlösning kan du beställa på apotea.se också.

Vadderad påse av minsta storlek köpte jag på Clas Olsson men andra butiker har också. Finns med vadderad filt eller bubbelplast inuti. Frimärken kanske du har hemma.

Beskrivningen och adressen finns i länken jag laggt ut här tidigare.

Om några baciller hittas (det beror på vilka) så behöver man äta antibiotika i 25 dagar isträck. Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt - annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.
  • UndrandeSökare
    Lovsan skrev 2018-05-03 10:57:56 följande:

Hej alla ???? vi har nu fått vår behandlingsplan från Finland och de vill att jag ska ta progynon 2mg x 3 från och med imorgon och när det närmar sig transfer lägga till Lutinus 100mg x 3 per dag. När jag genomgick samma behandling i Sverige tog jag Lutinus 200 mg x 3 per dag, alltså dubbelt så mycket.

Vad har ni blivit ordinerade till era behandlingar?

Blir orolig att dosen ska vara lite för låg även fast de säkert har koll på vad de gör..

Fick ni ta någon form av spruta (Gonapeptyl?) efter transfer för att ägget skulle kunna fästa lättare?

Jag och mannen gör donation hos Avaclinic i Riga och jag fick ordinationen,
    först 1 nedregleringsspruta, och sen efter nästa mens, start detta:
    Östrogen: 2mg X3ggr per dag, och Progesteron 2st 100mg X3gånger per dag.

Östrogenet ökades sen till 4mgx2ggr per dag när jag några dagar efter transfer fick blödningar. Blödningen försvann efter dosökningen av östrogenet.

Men tyvärr gick det ändå inte vägen, blev ofostrig graviditet (tom hinnsäck) som upptäcktes i v.8 och kom ut i v.11. De 2 embryona var normala kromosmässigt efter PGS. Så att det ändå blev ofostrig beror på mitt överaktiva immunförsvar.

Så har nu varit i London och gjort immunutredning nr 2 där för låga LAD-nivåer hittades, så nu blir det LIT-behandling några gånger innan nästa insättning i Riga. Har 5st normala blastos (5-dagars) kvar i frysen.

• UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-05-03 11:17:36 följande:

Hej! Jag började med behandlingen förra veckan. Började med progynon 2 mg x 2ggr men nu tar jag det 3 ggr/dag + Trombyl 75mg+ Prednisolon 16mg. Lutinus kommer att vara 100x3 precis som jag gjorde i Sverige.

Får jag fråga, vad är Gonapeptyl och vad är det för?

Gonapeptyl :
    www.fass.se/LIF/product&nplId=20091211000013

Detta läkemedel används för att behandla kvinnor vid assisterad befruktning (ART). Vid assisterad befruktning sker ägglossning ibland för tidigt, och då minskar chansen för graviditet. Gonapeptyl används för nedreglering och förebyggande av för tidig LH-frisättning, vilket skulle kunna orsaka en sådan för tidig ägglossning.

www.fass.se/LIF/product&nplId=20091211000013
  • UndrandeSökare
    Lovsan skrev 2018-05-03 21:34:13 följande:

Tack för era svar Flowerpower och UndrandeSökare! Det verkar som att behandlingen kan se lite olika ut, de individanpassar den kanske eller bara har lite olika behandlingssätt.

Man får väll helt enkelt lite på att de vet vad de gör :)

Ang. sprutan har jag läst om andra som fått ta den. Så jag kan inget om den själv, varav jag frågade här om någon kanske tagit den och visste mer. Men det kanske inte är alla som blir ordinerade en sådan.

När är det dags för nästa insättning för dig UndrandeSökare? Låter lovande med fem fina 5-dagars i frysen :)

Nästa insättning blir tidigast efter sommaren 2018. Jag har immunproblem (överaktivi immunförsvar som attackerar alla inkräktare) och måste göra immunvaccinering först i några månader (LIT) för att förhindra att min kropp förstör våra blastos.
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!