Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som gör äd 2018!

Flowerpower skrev 2018-05-23 13:46:35 följande:

Så negativt det kan vara 3,6  Det fanns lite hopp inom mig 

Verkligen tråkigt att höra, jag beklagar.

Hoppas du orkar fortsätta kämpa snart. Gör gärna Mensblodet nu först. Ta hand om dig !
  • UndrandeSökare
    Smil skrev 2018-05-24 12:29:19 följande:

I måndags visade HCG blodprov 16. Tog ett nytt 2 dagar senare (onsdag). Fick svar precis, det visade 29. Tror ni det är kört?

Det är inte kört tycker jag, fortsätt med dina mediciner och ta ett nytt hcg på fredag eller måndag och håll koll på uveckligen är mitt förslag. Om du tar prov imorgon fredag borde resultatet vara minst 29x2.Tar du prov på måndag borde resultatet vara minst 29x5.

Lycka till !
  • UndrandeSökare

Myran- skönt att höra, jag tänkte faktiskt på dig idag och undrade hur det gått för dig.

Då är det dags att skriva indig hos BM och boka in Kub nu då?

• UndrandeSökare
    Lovsan skrev 2018-05-25 08:15:20 följande:

Vad roligt med hjärtslag myran! Håller tummarna för att det går fortsatt bra! :)

Igår var sambon till kliniken i Finland och lämnade sitt bidrag och idag ska vi få veta hur det gått.. lite nervöst. Har heller ingen aning om hur många ägg vi fick. Ska ringa dem vid 13 idag och få veta. Planerad transfer är i början på nästa vecka.

Vi har en inbokad semesterresa i juni, med flyg. Har ni blivit avrådda att flyga i en tidig graviditet? Om jag nu skulle bli gravid, vågar inte ens hoppas på det.

Jag har haft 6 missfall och skulle aldrig våga flyga föränn åtminstone efter v.12.

Enligt min klinik i Riga får man inte göra något alls de första veckorna fram till v.12 inte ens bära tunga matkassar så flyg är inte att räkna med.
  • UndrandeSökare
    Lovsan skrev 2018-05-25 11:10:20 följande:

Förstår att du inte vågar flyga med den historiken och med klinikens avrådan.

Jag får fråga kliniken om detta och se vad de rekommenderar isf. Resan kanske kan avbokas med läkarintyg..

Tack för ditt svar UndrandeSökare!

Fick precis ett mail från kliniken om att hela 9 ägg blev befruktade! Sist fick vi bara 2 ägg så vi är så glada! Nu håller vi tummarna för att de utveckla som de ska till fina blastocyster.

Fråga din klinik vad de tycker, och vad de brukar råda sina patienter. Men om du aldrig haft några missfall tidigare så kanske det är ok att åka. Men prata med kliniken i vilket fall som helst tycker jag.

Goda nyheter med 9 befruktade ägg. Ska ni sätta in1 eller 2 blasos sen? Vilken klinik går du hos?
  • UndrandeSökare
    Smil skrev 2018-05-25 14:48:06 följande:

I måndags, RD 12 tog jag ett blodprov som visade 16mIU/mL. 2 dagar senare, RD 14 (onsdag) låg det på 29. Idag, RD 16 ligger det på 82,7. Visst går det uppåt, men går det upp försakta? Någon som vet? Finns det ngt hopp?? Vad tror ni?

Låter hoppfullt, du ska alltid ta senaste senast hcg och ta det gånger hur många dagar det gått sen du senast tog hcg. Dvs 29x2=58 alltså borde ditt hcg vara minst 58 eller mer idag och 82.7 är ju mer än 58. Om du tar nästa prov på tex tisdag så tar du 82.7 X 4 och då får du veta vad resultatet minst borde bli då.

Så fortsätt med alla mediciner och ta nytt blodprov nästa vecka.

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Smil skrev 2018-05-25 14:48:06 följande:

I måndags, RD 12 tog jag ett blodprov som visade 16mIU/mL. 2 dagar senare, RD 14 (onsdag) låg det på 29. Idag, RD 16 ligger det på 82,7. Visst går det uppåt, men går det upp försakta? Någon som vet? Finns det ngt hopp?? Vad tror ni?

Om du tar nytt hcg på tisdag, så ska det hcgresultatet vara över 330.8. (82.7x4). Håller tummarna för bra ökning framöver ! Vilken dag är du på nu? Är det v. 4+6? v.5+0? Eller 5+2?
  • UndrandeSökare
    smurfen 11 skrev 2018-05-28 11:09:13 följande:

Nu har jag inte hunnit läsa igenom alla inlägg på någon vecka, men hoppas det går bra för alla.

Imorgon börjar jag nedregelringen inför äd vid midsommar. Det blir på AVA Riga med färska ägg. Lite nervös för alla hormoner ( biverkningar )  man knölar i sig, men det är ju kortvarigt tack och lov.

Jag mejlade ju till Invimed med mina synpunkter. Vi har idag fått besked att vi får tillbaka nästan alla pengar för själva första delbetalningen, vilket jag inte trodde. Gött! Så det lönar sig å klaga:)

Skönt att ni får tillbaka en del av pengarna från Invimed. Så bra att du bytt till AvaClinic istället, jag och mannen går också dem och vi är nöjda med den kliniken. Det är en seriös och bra klinik enligt mig.

Dessutom har man ju mycket större chans att få fler embryon med färska ägg än med frusna. Men välj 5-dagars embryon, inte 3-dagars. För många embryon dör mellan dag 3 och 5. Så 5-dagars är mer levnadskraftiga.

Det är bara 1 nedregleringsspruta, östrogentabletter och Progesteron du behöver ta. Det är inte så mycket.

Har man däremot immunproblem som jag, så behöver man ju ytterligare en hel drös mera mediciner som trombyl, kortison, sprutor och dropp....

Då blir det insättning i juli då för dig?

Lycka till !
  • UndrandeSökare
    Flowerpower skrev 2018-05-29 11:26:45 följande:

Vi valde IVFRiga pga jag vill vara säker att vi får blastos. Det var inte säkert på Ava, de sa till mig att man behöver minst 4 topp embryo för att kunna odla vidare till blasto. Vi ville inte chansa. Så nu kör vi en gång till och hoppas på att färska ägg och blasto är det som min kropp väntade på

Jag började med Progynon idag. 

Då har både du Flowerpower och Smurfen insättning i Riga i juni då ? Hoppas allt går bra och att det blir många embryon !
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!