Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare
    Smil skrev 2018-05-29 15:04:23 följande:

Det går frammåt. Tog prover imorse och fick svar 509,7. Mer än förväntat. I fredags var det 82,7. Ska ta prover igen tisdag om 1 vecka. Om det blir bra så ska jag boka tid för ultraljud.

Grattis ! Bra ökning, hoppas på ny bra ökning om en vecka !
  • UndrandeSökare
    Smil skrev 2018-05-29 15:04:23 följande:

Det går frammåt. Tog prover imorse och fick svar 509,7. Mer än förväntat. I fredags var det 82,7. Ska ta prover igen tisdag om 1 vecka. Om det blir bra så ska jag boka tid för ultraljud.

Grattis ! Bra ökning, hoppas på ny bra ökning om en vecka !
  • UndrandeSökare
    Lovsan skrev 2018-05-30 08:43:54 följande:

Var till kliniken igår för insättning av en blasto, 4 blastos hade redan frysts och de 4 resterande skulle odlas vidare till idag, men dessa kommer de kanske inte att använda/frysa, så antagligen såg de inte så bra ut som de önskade. Men är väldigt glad över de 4 vi redan fått till frysen. Så nu är jag en ruvare :) testdag 12 juni.

Angående flyga eller ej innan v 12 så sa läkaren att det går bra, kortare resor (inom Europa tex) är helt ok, vid långflygningar kan man behöva medicinera inför.

Grattis till att du blivit ruvare ! Vilken klinik går du på?

Sa de hur man skulle medicinera inför långflygning?

Stödstrumpor, Fragmin och Trombyl använder jag redan vid graviditet. Var mest nyfiken om de tipsade om något annat?
  • UndrandeSökare
    Lovsan skrev 2018-05-30 12:07:49 följande:

Tack! :) Kliniken är Fertinova i Helsingfors.

Då jag aldrig varit gravid och även misslyckade på det enda försök vi någonsin gjort (äd) har jag såå svårt att tro att det skulle lyckas. Även om jag skulle bli gravid kommer jag ha lika svårt att tro att jag skulle få ett barn i slutändan... man är väll lite knäpp antar jag, haha. Det känns bara så långt bort och ofattbart att det skulle gå vägen.

Gällande flyg; Nej, det var precis de tre sakerna som läkaren tog upp. Sen givetvis gå och stå med jämna mellanrum under flygningen. :)

Har du fått mäta ditt Prolaktin? Man ska ta det fastande på morgonen innan kl 10. Tas efter ägglossningen, helst CD21. Om man har för högt värde på det så kan man ha svårt att bli gravid. Sänks med Pravideltabletter.

Samma sak med Sköldkörtelvärden. Har man för högt TSH så blir man inte gravid. Ska ligga på max 1.0 i fertilitetssammamhang. Sänks med Levaxintabletter.

Nu hoppas jag att du blir gravid på detta försök, men om du inte blir det så be din läkare att du får mäta Prolaktin, TSH, T3, T4, TKAK och TPO (de 2 sista mäter antikroppar mot Sköldkörteln).

Har du nåt knas mwd värdena så se till att du får tabletter utskrivna i god tid innan nästa försök. Om läkaren vägrar ta några blodprover så kan du göra det själv genom att köpa blodprovsremisser genom Werlabs.se eller Blodkollen.se

Gå in på deras hemsidor och kolla under Provtagningsorter så ser du på vilka adresser de finns, om de finns i din närhet. Använder du rabattkoden "LCHF" hos Werlabs så blir det billigare !

Jag kan också rekommendera IvfSerums Mensblodtest, många i Atentråden har lyckats efter att de gjort det och fått antibiotikabehandling om några baciller hittats.

Det gör man hemifrån och skickar till labbet i Aten. Det enda som behövs är en vadderad påse av minsta storlek, några frimärken, koksaltlösning att späda blodet med lite i röret och 2st Urinprovrör med skruvkork samt instruktionsbladet med adressen att skicka till. Det kostar 300euro och då ingår kostnaden för receptskrivning av EU-recept som du kan lösa ut på Svenskt Apotek. Dokumentet hittar du om du googlar på ivfSerum Aten infection screening.
  • UndrandeSökare
    Lovsan skrev 2018-05-30 13:20:47 följande:

Tack för tipsen! Jag har aldrig gått igenom någon fertilitetsutredning och då jag inte heller har egen hormonproduktion eller ägglossning/egen cykel så vet jag inte ens om jag kan ha för högt prolaktinvärde.

Men skulle det inte gå vägen den här gångenså har jag tänkt att jag även ska be om hjälp med provtagning kring dessa saker. Ev även göra mensblodstestet för att utesluta bakterier. Kan man göra mensblodstestet på det man blöder ut efter misslyckad ÄD? Eller måste det vara en ny cykel så att säga?

Har dock ingen anledning att tro att något skulle vara fel då vi som sagt aldrig gjort några egna försök att bli gravida.. men det vet man ju aldrig. Sist fick vi tillbaka ett 2 dagars, 7-celligt. Vet inte vad det var klassificerat som i ?kvalité? men det är ju större risk att det inte går vägen med ett så ?ungt? embryo..

Som jag fattar det kan man göra testet när man blöder från livmodern, oavsett om det är efter ett minus eller vanlig mens. Men om du vill vara säker så maila ivfSerum, de brukar vara snabba på att svara på frågor.

Ja, det stämmer att 2-dagars och 3-dagars kan vara osäkert att sätta in eftersom en hel del embryon dör mellan dag 3 och 5 tyvärr. Så det bästa är att sätta in 5-dagars, de är troligtvis mest levnadskraftiga. Har du fått 1 2-dagars insatt nu ? Eller var det förra gången?

Vi går hos Avaclinic i Riga och där kan man välja på 3 dagars och 5 dagars. Så vi valde direkt 5-dagars och dessutom PGS som tillval för att rensa bort alla onormala embryon och vara säkra på att endast normala sätts in.
  • UndrandeSökare
    Sara761 skrev 2018-06-01 17:35:25 följande:

Hej!

Ruvar nu igen efter besök i Riga.

Har gjort många insättningar och har ätit progynon lika länge som du beskriver. (Lite olika exakt hur länge) Jag har inte hört att det ska vara problem men nojar också en del kan jag säga...lycka till!

Grattis till att du är ruvare !

Har du gjort Serums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar till labbet med posten? Om några baciller hittas som inte ska vara där så får man recept på antibiotika som kan lösas ut på Apotek i Sverige.

Jag hopoas att det går vägen denna gång för dig, men om det inte gör det, så kan jag rekommendera IvfSerums Mensblodtest. Många i Atentråden har lyckats efter att de gjort det och fått behandling för ev. baciller.

Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Bacillerna kan tyvärr störa infästningen av embryot så att det blir minus elller missfall. Men man ökar sina chanser att lyckas om man får bort bacillerna.
  • UndrandeSökare
    Sara761 skrev 2018-06-02 10:20:39 följande:

T[quote=78760237][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2018-06-01 20:22:31 följande:[/quote-nick]Grattis till att du är ruvare !

Har du gjort Serums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar till labbet med posten? Om några baciller hittas som inte ska vara där så får man recept på antibiotika som kan lösas ut på Apotek i Sverige.

Jag hopoas att det går vägen denna gång för dig, men om det inte gör det, så kan jag rekommendera IvfSerums Mensblodtest. Många i Atentråden har lyckats efter att de gjort det och fått behandling för ev. baciller.

Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.

Bacillerna kan tyvärr störa infästningen av embryot så att det blir minus elller missfall. Men man ökar sina chanser att lyckas om man får bort bacillerna.[/

Tack! Har ej gjort testet du talar om. Däremot körde jag en antibiotikakur 7 dgr innan insättning på eget bevåg och tips från andra här på FL.

när kör ni igång, till hösten?

7-dagarskur räcker tyvärr oftast inte, om baciller hittas (beroende på vilka) ordinerar Serum 25-dagars kur för både manen och kvinnan samtidigt. Om endast kvinnan tar antibiotika så får hon tillbaka bacillerna av mannen sen. Men läs gärna på om Mensblodtestet om du vill. Googla på ivfSerum Aten infection screening så hittar du infomaterial om Mensblodtestet. Sen behöver man bara en vadderad påse av minsta storlek, några frimärken, koksaltlösning att späda blodet med lite i röret, och urinprovrör med skruvkork.

Det blir start i september 2018 tidigast för oss.

Jag ska ägna sommaren på att försöka förbereda kroppen. Börja äta Pravidel för att få ner mitt höga Prolaktin, har också köpt Apiforce, sen blir det LIT och hysto hos Serum i Aten till hösten innan nästa insättning i Riga.

Sen efter det hoppas jag verkligen att vi ska komma hela vägen i mål 2019, för då har vi verkligen gjort allt för att fixa alla möjliga felfaktorer.  

Klicka på mitt blåmarkerade namn så kan man läsa hela vår fertilitetshistoria.

Hoppas det går bra med din graviditet !
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!