Vi som gör äd 2018!
Smil - Hur går det för dig? Har du tagit några fler hcgblodprov?
Smil - Hur går det för dig? Har du tagit några fler hcgblodprov?
Lovsan- Har ni fått besked nu hur många blastos det blev av era 9 befruktade ägg?
Flowerpower och Smurfen - Gjorde ni Mensblodprovet jag tipsade er om?
Det går frammåt. Tog prover imorse och fick svar 509,7. Mer än förväntat. I fredags var det 82,7. Ska ta prover igen tisdag om 1 vecka. Om det blir bra så ska jag boka tid för ultraljud.
Det går frammåt. Tog prover imorse och fick svar 509,7. Mer än förväntat. I fredags var det 82,7. Ska ta prover igen tisdag om 1 vecka. Om det blir bra så ska jag boka tid för ultraljud.
Var till kliniken igår för insättning av en blasto, 4 blastos hade redan frysts och de 4 resterande skulle odlas vidare till idag, men dessa kommer de kanske inte att använda/frysa, så antagligen såg de inte så bra ut som de önskade. Men är väldigt glad över de 4 vi redan fått till frysen. Så nu är jag en ruvare :) testdag 12 juni.
Angående flyga eller ej innan v 12 så sa läkaren att det går bra, kortare resor (inom Europa tex) är helt ok, vid långflygningar kan man behöva medicinera inför.
Tack! :) Kliniken är Fertinova i Helsingfors.
Då jag aldrig varit gravid och även misslyckade på det enda försök vi någonsin gjort (äd) har jag såå svårt att tro att det skulle lyckas. Även om jag skulle bli gravid kommer jag ha lika svårt att tro att jag skulle få ett barn i slutändan... man är väll lite knäpp antar jag, haha. Det känns bara så långt bort och ofattbart att det skulle gå vägen.
Gällande flyg; Nej, det var precis de tre sakerna som läkaren tog upp. Sen givetvis gå och stå med jämna mellanrum under flygningen. :)
Tack för tipsen! Jag har aldrig gått igenom någon fertilitetsutredning och då jag inte heller har egen hormonproduktion eller ägglossning/egen cykel så vet jag inte ens om jag kan ha för högt prolaktinvärde.
Men skulle det inte gå vägen den här gångenså har jag tänkt att jag även ska be om hjälp med provtagning kring dessa saker. Ev även göra mensblodstestet för att utesluta bakterier. Kan man göra mensblodstestet på det man blöder ut efter misslyckad ÄD? Eller måste det vara en ny cykel så att säga?
Har dock ingen anledning att tro att något skulle vara fel då vi som sagt aldrig gjort några egna försök att bli gravida.. men det vet man ju aldrig. Sist fick vi tillbaka ett 2 dagars, 7-celligt. Vet inte vad det var klassificerat som i ?kvalité? men det är ju större risk att det inte går vägen med ett så ?ungt? embryo..
Hej!
Ruvar nu igen efter besök i Riga.
Har gjort många insättningar och har ätit progynon lika länge som du beskriver. (Lite olika exakt hur länge) Jag har inte hört att det ska vara problem men nojar också en del kan jag säga...lycka till!
T[quote=78760237][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2018-06-01 20:22:31 följande:[/quote-nick]Grattis till att du är ruvare !
Har du gjort Serums Mensblodtest som man gör hemifrån och skickar till labbet med posten? Om några baciller hittas som inte ska vara där så får man recept på antibiotika som kan lösas ut på Apotek i Sverige.
Jag hopoas att det går vägen denna gång för dig, men om det inte gör det, så kan jag rekommendera IvfSerums Mensblodtest. Många i Atentråden har lyckats efter att de gjort det och fått behandling för ev. baciller.
Både mannen och kvinnan måste behandlas samtidigt, annars bollar man bara bacillerna mellan varandra.
Bacillerna kan tyvärr störa infästningen av embryot så att det blir minus elller missfall. Men man ökar sina chanser att lyckas om man får bort bacillerna.[/
Tack! Har ej gjort testet du talar om. Däremot körde jag en antibiotikakur 7 dgr innan insättning på eget bevåg och tips från andra här på FL.
när kör ni igång, till hösten?