Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som gör äd 2018!

Evadesiree skrev 2018-03-30 14:29:13 följande:

Tack. Jag tar kortisol metypred 16 mg.

Har fått kontakt med koordinatorn nu. Hon säger att det är för tidigt och att det inte är bra för mig att stressa och bli så här ledsen. De accepterar endast blodprov för att sluta med medicinerna eller bekräfta graviditet. Och att jag måste ta ett blodprov på måndag. Så jag har just beställt på Werlab nu och har sådan ?tur? att provtagningsklinik ligger på granngatan här i Malmö.

Kram. Tack för att du hjälpen denna gråtande påsk- kärring

Tänk bara att nu på måndag är det Röd dag (Annandag Påsk) så kolla om de verkligen har öppet då ?

Annars gå dit på tisdag. Använde du rabattkoden "LCHF" som jag tipsat om? Annars kan det vara tips om du vill ta prover nån fler gång genom Wetlabs.se att använda den koden så blir det billigare !
  • UndrandeSökare

Till alla itråden :

När det gäller hcgblodprov så betyder 5 och över = gravid. Men helst ska det vara minst 50-100 i startvärde.

Om man sen är gravid så tar man om provet några gånger med några dagars mellanrum. Hcg ska dubblera sig varannan dag om det går åt rätt håll.

• UndrandeSökare
    Beaglemom skrev 2018-03-31 09:44:50 följande:

Tisdag (RD 12)

Vilka mediciner använder du just nu förutom östrogen, progesteron och Fragmin?

Har du kollat dina sköldkörtelvärden nyligen ?

(Tsh, T3, T4, TPO, TRAK) ?

Tsh ska ligga på max 1.0 i fertilitetssammanhang. Har man förhögt Tsh, eller väldigt pendlade Tsh, så blir man inte gravid, eller får missfall. Då tar man Levaxin för att sänka det/kontrollera det.
  • UndrandeSökare
    Beaglemom skrev 2018-03-31 10:26:20 följande:

Adiro ( blodförtunnande), och levaxin (hade för höga värden för 1,5 år sedan så ätit sedan dess och värdet har hållit sig stabilt)

Jag googlade och Adiro låter som våra Trombyl 75mg tabletter som finns i Sverige. Eller som Baby Aspirin 100mg som finns i Grekland. Hur hög dos (antal mg dagligen)äter du av Adiro? Är det tabletter?

Bra att du får Levaxin.

Ta gärna om ditt sköldkörtelvärde regelbundet via läkaren eller via Werlabs.se Man vill att Tsh ska ligga på max 1.0, jag har dock hört skräckhistorier om svenska läkare som tycker att mycket högre siffror är helt ok - det är det inte. Jag äter också Levaxin.
  • UndrandeSökare
    Beaglemom skrev 2018-03-31 12:53:43 följande:
    Jag hade TSH 3,9 vilket läkaren på VC tyckte var normalt, men min fertilitetsläkare gav mig levaxin direkt. Jag äter 100 mg adiro per dag, tabletter, tror det motsvarar de mediciner som du nämner.
    Oj, 3.9 det var högt. Men jag har hört om stackars kvinnor som haft 5 eller 6 i tsh och det har läkarna i Sverige inte brytt sig om
    Hemskt ju. Skönt att du fick tag på en bättre läkare och fick Levaxin.

Hur många mikrogram Levaxin äter du nu dagligen? och vad ligger ditt Tsh på numera?
  • UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-03-31 15:14:22 följande:
    Jag har autoimmun hypothereos och tar 175ug levaxin om dagen sedan länge. I många år var jag helt steril innan någon förstod att det hade med sköldkörteln att göra.
    Jättebra att du hittade en läkare som ordnade så du fick Levaxin.
    Jag har också ätit Levaxin i många år.
  • UndrandeSökare
    Beaglemom skrev 2018-04-01 06:59:53 följande:

Idag RD 10, tjuvtestade negativt. Ska gå och göra blodprov på tisdag, men har ingen större förhoppning att det skulle visa positivt. Fallet blir dock inte lika hårt den här gången eftersom det inte blev missfall utan ?bara? negativt resultat.

Jättetråkigt att det blev minus, bra att du tar blodprov och mäter hcg på tisdag för säkerhets skull. Om du använder dig av Werlabs.se, så använd rabattkoden "LCHF" så blir det billigare.
  • UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-04-01 11:46:57 följande:

Exakt samma som jag. Blodprov på tisdag. Testat negativt. Känner dessutom att det faktiskt är så.

Jag har ett embryo kvar i frysen i Polen. Så kör på en sista gång så fort som möjligt.

Sedan vill jag aldrig tänka på att skaffa barn igen.

Bor du med i Malmö ?

Blodprov på Celsiusgatan ? Har glömt men var det Polen du med var i nu sist. Om du vill ge dig till känna - om du vill alltså bara - så kan vi åka tillsammans eftersom vi är i fas om du avslutar medicinering efter blodprov och kör på med ny runda direkt. Kram

Beaglemum går på klinik i Spanien.
  • UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-04-01 11:46:57 följande:

Exakt samma som jag. Blodprov på tisdag. Testat negativt. Känner dessutom att det faktiskt är så.

Jag har ett embryo kvar i frysen i Polen. Så kör på en sista gång så fort som möjligt.

Sedan vill jag aldrig tänka på att skaffa barn igen.

Bor du med i Malmö ?

Blodprov på Celsiusgatan ? Har glömt men var det Polen du med var i nu sist. Om du vill ge dig till känna - om du vill alltså bara - så kan vi åka tillsammans eftersom vi är i fas om du avslutar medicinering efter blodprov och kör på med ny runda direkt. Kram

Beaglemum går på klinik i Spanien.
  • UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-04-03 20:46:19 följande:

Här delar jag med mig av min äggdonation i Polen InviMed.

För 14 dagar sedan utförde jag äggdonation.

Koordinatorn jätte trevlig tills du betalt. Även svensk talande tolk då de pratar dålig engelska.

Men allt förändras när du anländer för embryodonationen och stoppar in ditt visa- kort och

Slutbetalningen dras från ditt konto.

Koordinatern dvs A som man har fört all kommunikation med är inte närvarande längre. Då menar jag helt fysiskt. Hon är inte där. Ej heller tolken utan endast läkaren. Läkaren är en kvinna som helst inte tar i hand om inte du tar initiativet. Hon är säkert en duktig läkare.

Dock helt utan att blanda in känslor eller visa någon större empatisk förmåga. Hon gör bara precis det nödvändigaste väldigt snabbt och utan att visa något större intresse.

På själva transfern så meddelade hon inte mig i gynstolen i op rummet om allt gick bra. Hon önskade mig heller inte lycka till eller sa ens hejdå. Något mer möte med läkaren finns inte efteråt.

Man ligger kvar i stolen 10 min efter. Det finns ingen människa alls närvarande då.

Vill du kan du vila i en stund till i en annan säng i rummet bredvid. Där är också obemannat.

Sedan klär man på sig och åker hem och går förbi receptionen och där säger de hejdå och ser glada ut.

Jag svara gärna på frågor och hjälper till med det jag kan.

Kramar

Tyvärr blev gravtestet negativt trots att jag satte in 2 embryo.

Endast ett överlevde förutom dessa och finns i frysen.

9 st befruktade ägg är således borta. När jag frågar direktören/ koordinatorn vad som hände dem på labbet och vilken dag så får jag endast svar av henne att hon inte är läkare och inte kan svara på detta.

Jag frågade henne efter 4 dagar på labbet hur de mådde... inget svar. På 5te dagen frågar jag ingen via mail som all konversation sker. Inget svar.

6te dagen svarar hon och ursäktar sig och tackar för mitt tålamod. Då får jag svar att endast en finns i frysen efter 6 dagar på labb.

Kramar till er alla som precis som jag så gärna vill ha barn

Jag hoppas att det blir plus vid din nästa insättning.
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!